Režie:
Michael BayKamera:
Mauro FioreHudba:
Steve JablonskyHrají:
Ewan McGregor, Scarlett Johansson, Djimon Hounsou, Sean Bean, Steve Buscemi, Michael Clarke Duncan, Ethan Phillips, Brian Stepanek, Siobhan Flynn (více)VOD (1)
Obsahy(2)
V poslední době se stále více zajímáme o klony a už jen čekáme na jejich lidskou podobu. Na Zemi došlo k examinaci, přežilo jen pár stovek výjimečných lidí, vše bylo zničeno. Existuje jediné místo, které stále připomíná Zemi - Ostrov. Dostane se tam jen vylosovaný, ostatní musejí čekat na své štěstí dál. Ale co když to tak není? Co když k žádné examinaci nedošlo? Co když žádný Ostrov neexistuje? Takto začal přemýšlet Lincoln 6-Echo. Je v "Ráji" už 3 roky. Jeho život se mu zdá nenaplněný. Copak je jediným cílem života dostat se na Ostrov? Jeho kamarádku Jordan 2-Delta to však vůbec nezajímá, vždyť vyhrála v losování, jede na Ostrov! Jenže Lincoln své podezření potvrzuje a snaží se zachránit Jordan od jisté smrti. Nejsou lidé, jsou kloni a žádný Ostrov není. Země katastrofou zasažena nikdy nebyla. Utíkají tedy, a protože se nikdo nesmí dozvědět, kdo jsou zač, stíhá je jejich stvořitel všemi možnými prostředky. Na povrchu se pokusí kontaktovat "originál" Lincolna... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (1 313)
A půl. Na tento film jsem se poměrně těšila hlavně kvůli Scarlett Johansson. Celý Ostrov, hlavně z počátku je dokonalý "vizuální splash." Film má skvělé herecké obsazení v čele s Ewanem McGregorem a Seanem Beanem, zajímavý námět a zpracování a rychlý spád, ale... postrádala jsem nějakou hloubku a emoce. Vyzněl chladně. Ve vší té technice se zapomnělo na trochu toho citu. Mezi Scarlett a Ewanem sice byl, ale byl spíše součástí příběhu, než abych ho vnímala jako přirozený podnět. V takovém filmu sice jde v první řadě o ztvárnění, efekty a děj, ale i přesto mi to zde chybělo. Pokud se mě někdo zeptá na Ostrov, vybaví se mi propracovaná vizuální stránka, děj a Scarlett. Ale to bude nejspíš vše. ()
Je to skoro na pět hvězdiček, ale bohužel námět sám o sobě není zcela původní, resp. čerpá nápady z řady sci-fi knižních děl, ale i snad z některých filmů (malinko mi to asociovalo Gattacu, v něčem i Já, robot). Každopádně se ale tento snímek v rukou Michaela Baye nerozmělnil v cosi neoriginálního, nýbrž zůstal skvěle koukatelnou akční scifárnou s výbornými herci, klasickou bayovskou režií a minimem hluchých chvilek. Pokud se vám líbily dva mnou výše zmíněné sci-fi snímky, bude se vám líbit i tohle. ()
... Omlouvám se, ale zamyslel jsem se proč má The Island tak hrozné kritiky a tak nízké tržby. Přitom jde o Bayův další film, který není horší než jeho předchůdci a má obrovský potenciál. V první polovičce filmu předvádí Bay něco na co u něj není nikdo zvyklí. Rozjíždí jízdu, která nemusí být akční jízda bez nutnosti pásu a mozku, ale možná poprvé (a naposledy) film, který se věnuje problémům a ukazuje chyby společnosti. Problematika a celé téma klonování by vydalo na desítky filmů, ale Bay použil to nejzajímavější a filmu daroval jeden velký dar. Potenciál. A jaký!!! Mít v hlavní roli Ewana McGregora, jehož hvězda začíná zářit jako zapalující se motory Bitevního křižníku z Hvězdných válek a Scarlett Johansson, která mě osobně poprvé ukazuje svou krásu v plném rozměru. Poprvé se na tuto slečnu dívám a chápu jeden citát z filmu o její fotce v Maximu:). Celý film je plný výborných hlášek. Např. Víte kdo je Bůh? To je ten co vás ignoruje, když k němu mluvíte se zavřenýma očima a sepnutými dlaněmi. Steve Buscemi není ve filmu jak je jeho zvykem příliš dlouho, ale stihne toho nakecat opravdu dost. Sean Bean jako vynálezce klonové technologie, který se chce stát "Bohem" je hodně uvěřitelný a temný. Bayův styl je však velmi patrný a jeho slavné přelety konečně získávají důvod a údernost. Proč se tu zabývám vizuální stránko vždyť každý Baye zná a ví , že zde je jeho síla.Celkový future styl je perfektní a v první půlce filmu není snad nikdo kdo by dokonalosti stylizace a barevné krásy nepodlehl. Všechno se rychle začne měnit a druhá polovička filmu odehrávající se převážně v LA roku 2019 je malinko slabší. Jedna honička připomíná lehce dvojku Mizerů (ano, scéna s padajícími počítačovými autíčky se vrací). Zde však film trochu ztrácí dech a hlavně padající R-ko je docela příliš(až uvidíte pochopíte). Konec je čistě Bayův(on snad jiné neumí) a uzavírá velmi dobrý film, který by se měl stát hitem letošního léta, ale bohužel nestal. Velká škoda, ale kdo za to může? Možná kritici, kteří Baye už pár let nenávidí a určitě diváci. Ti možná začínají více než komiksy číst filmové recenze a uvědomují se, že nejvyšší slast na světě není třetí coca-cola a čtvrtý MEGA popcorn. PS: všiml si nějaký znalec sci-fi podobnosti s filmem Loganův běh? ()
"Znáš ty situace, kdy opravdu něco hodně chceš... a zavřeš oči a moc si to přeješ? Tak Bůh je ten, co tě ignoruje." Já tedy s uvedeným tvrzením nesouhlasím, protože mě Bůh vždycky splnil všechna má přání, ale připadá mi vtipný, že u někoho to nefunguje. Tím někým je samozřejmě vtipálek McCord, kterej mě hodně bavil při seznamování klonů s pánskými časopisy, sexem a nevhodností svěřování kreditních karet do ženských rukou. Oba klony mě také bavily a jeden z nich se mi dokonce i líbil. Nechci nikoho napínat - byla to Jordan Two-Delta. Kdyby mě panictví zbavila zrovna ona, tak bych si to možná i pamatoval. No nic, mě prostě zápletka Ostrova zaujala, jistý napětí jsem pocítil, zasmál jsem se, zamiloval jsem se, přežil jsem pár výbuchů a dokonce jsem přitom nepoškodil žádnej svůj orgán. Teď si pro něj může budoucí majitel klidně přijít, ale bez boje mu kyčelní kloub, rohovku ani játro nedám. ()
První film toho odpudivého rejžovského megalomana po Skále, který jsem si zase vychutnal i s polevou. Opravdu nevím, proč v případě Ostrova mluvit o nějaké závažnější myšlence, ta je sice možná v embrionálním stádiu zajímavá, ale naštěstí má Bay z hlubších témat zjevně strach, takže celou mravoučnou základnu Ostrova zredukoval do drobátko nablblých, ale snesitelných dialogů a po chvíli už se celá zápletka zredukuje na "před kým je třeba utéct / koho je třeba porazit a co je třeba zničit". Žádné kličky, ale naopak parádní akční palba ze všech kanónů, rychlý střih, výborná podkresová hudba, dechberoucí efekty (zejména scéna s vlakovými koly je úchvatná). Ostrovu dominuje až klinicky čistý styl obrazu, krystalicky jasná a ničím nekomplikovaná futuristická estetika, která je stejně přehledná a čitelná jako příběh filmu. Sama klouže krkem a netíží v žaludku. Vůbec nemíněno ve zlém. Všechny ty klišovité zpomalovačky, přelety kamery atd. umí Michael Bay čistě a precizně jako málokdo a Ostrov operuje s výrazivem akčního filmu s naprostou bravurou. Výsledkem jsou dvě hodiny, ky jsem měl sladce vypnuto a jel jsem pouze na vlně adrenalinu, který není ničím tlumen. Parádní relaxační zážitek, samozřejmě chápu, že kdo čekal inteligentní sci-fi, musel být zklamán. Ale chtít to zrovna od Míši je asi jako požadovat obřízku u sv. Víta. Už jsem někdy psal, že je Scarlett Johansson absolutně k SEŽRÁNÍ??? ()
Galerie (128)
Photo © 2005 Dreamworks
Zajímavosti (38)
- Předtím, než Lincoln (Ewan McGregor) potká svého "sponzora" (Ewan McGregor), vidíme několik jeho fotografií. Jde o fotky Ewana McGregora z natáčení dokumentární minisérie Dlouhá cesta (od r. 2004). (don corleone)
- Tvorcovia filmu Tajemství farmy Clonus (1979), v ktorom sa taktiež množili klony na zber orgánov, podali žalobu na tvorcu filmu Ostrov za porušenie autorských práv. Nakoniec však dospeli k dohode. (Greenpeacak)
Reklama