Režie:
Kazuaki KirijaScénář:
Kazuaki KirijaHudba:
Širó SagisuHrají:
Júsuke Iseja, Kumiko Asó, Akira Terao, Susumu Teradžima, Džun Kaname, Hirojuki Mijasako, Kanako Higuči, Tacuja Mihaši, Tecudži Tamajama, Fumijo Kohinata (více)Obsahy(1)
Ve válkou proti Evropě zpustošeném post-apokalyptickém společenství budoucnosti zvaném Eurasie je planeta zdevastována účinkem nukleárních, biologických a chemických zbraní. Genetik Dr. Azuma (Akira Terao), který je sponzorován protřelou korporací, vyvine techniku zvanou "neo-buňka", schopnou regenerace těla lidské bytosti. Při snaze oživit svého syna, jenž padl při posledních bojích, nastane nečekaná nehoda v laboratoři, která ho nejen oživí ale navíc z něj udělá bájného bojovníka CASSHERN. Mezitím je na výrobní lince vytvářena nová rasa mutantů zvaných Neo-lidé, kteří se po krátké době rozhodnou vyhladit lidskou rasu a vybudovat svůj nový vlastní svět. Otázkou tak zůstává, ke které straně se CASSHERN rozhodne přidat. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (224)
Po formalnej stranke ide o projekt, ktory vznikal takmer identicky ako napr. francuzsky Immortel, alebo americky Sky Captain - t.j. cely pred blue-screen. Vdaka tomu "dorobene" exteriery vyzeraju uzasne a zabezpecuju tu pravu "vizualnu" zranicu. Ale pozor!!! Zatial co trailer Vas chce pripravit na zbesilu, takmer non-stop akciu, film samotny je skor "komornejsieho" razenia - je to vlastne velka drama so zopar akcnymi sekvenciami. To filmu nevycitam, iba upozornujem buducich divakov, ze trailer slubuje nieco ine, ako film samotny nakoniec je. Kosata narativna struktura v sebe ukryva viacere metafory o zmysle zivota tak pre cloveka ako samotneho jedinca ako aj jeho koexistencie v celom spolocenstve. Lenze tato "obsahova bohatost" si vyzaduje od divaka plnu sustredenost, lebo inak sa moze lahko v deji stratit aj vdaka jeho miernej roztahanosti (nehovoriac o divakoch, ktori nie su zvyknuti na odlisnu "azijsku" výstavbu príbehu...) ()
První třetina - velice zajímavé a vizuálně propracované, lehce Béčkové postapo plné depresí z třetí světové války, lidské populace kosené znečištěním, nemocemi i genetickými mutacemi... a v tom víceméně civilní příběh rodiny kterou rozděluje válka a nevyjasněné vztahy mezi otcem (až příliš zapáleným vědcem) a rebelujícím synem odcházejícím ve své naivitě dobrovolně do války. /STŘIH/ Druhá třetina - šílené maso ve kterém se frankensteinovské motivy proplétají s těmi největšími klišé béčkových sci-fi, děj a stylizace postav vypadá jako by vybředla z mozku zhašišovaného scénáristy brakové mangy. Vizuální orgie nabírají maximálních rozměrů a spolehlivě zakrývají děj který začíná být zběsile nesrozumitelný... ale protože to vypadá skvěle a řeže se tam každý s každým tak to nikomu nevadí... proč taky řešit k čemu jsou tu nemrtví superhrdinové, hromady samozvaných spasitelů, robotí armády, pseudofašističtí pučisté, šílení vědci, zamilovaný hrbáč, vojáci z první světové, steampunková mašinerie, snové scény.... je to praštěné a je to vlastně docela sranda /STŘIH/ Do céčkově hravé poetiky dopadá kovadlina filosofických úvah (resp snah o ně) a záplava patosu, všem kteří se do teď bavili vypadáví oči z důlků a mozek v sebeobraně vytéká z uší. Děj definitivně přestává dávat smysl, stejně jako motivace, konání, charakter a cíle všech postav se několikrát převrací naruby. Tripovitost snových scén je ta tam a to co předtím bylo zajímavé je už jen nudně divné - nejtrefnější přirovnání - snaha o něco jako závěr Neon Genesis Evangelion, ale ještě v mnohem horším a odpudivějším podání. 5/10 ()
Připadá mi, že jsem se díval na příběh od minimálně pěti scénáristů. Přitom každý z nich se snažil říct něco jiného a byl zcela vyhraněný ve svém žánru. Jeden se vyžíval v psychologických válečných filmech, druhý propadal až komixovým akcím a snad se všemi s nimi spojenými klišé, třetí si liboval v poetice, symbolice a různých metaforách. Čtvrtý se specializoval na vybroušené dialogy a dramatické situace. Ten pátý se potom snažil vše sestříhat, aby to dohromady dávalo alespoň nějaký smysl. Protože se navzájem téměř nedoplňovali a ten pátý svou práci trochu odbyl, tak jsem byl zmatený zhruba od třicáté minuty až do konce. Hudba byla na výborné úrovni, ale s tou vizuální složkou bych tak pozitivní nebyl. Během první akce nebylo vidět skoro nic a většina záběrů byla v pozadí silně rozmazaná. Něco jako Maska zrcadla. Za skouknutí to stojí zhruba stejně jako filmy od Lynche. Zmatení a nepochopení se snad dá zbavit vícenásobným shlédnutím, ale já osobně bych se asi nudil i podruhé. ()
Kdo moc neholduje japonskému blue-screen anime, některé věci, stejně jako já, nepochopí...Ale uznávám, že konec byl hezký...Ještě, že jsem to dokoukal do konce, jinak bych přišel o tu důležitou myšlenku filmu, a tou není až tak nesmyslnost války (to přeci všichni dobře víme), ale hraní si na boha...Kdyby se všichni řídili radami opravdového Boha, tak takové snímky o válce by nemusely vůbec být... ()
Velmi epické tam, kde jsem žádnou epiku neviděl, velmi poetické tam, kde jsem zíval a velmi akční tam, kde už jsem dávno spal. S tímhle pojetím filmu jsem se nějak nesešel, vyvolalo to ve mě jen jeden pocit či spíš nutkání, zhruba od 9 min jsem měl šílenou chuť to vypnout a já blbec tu obsedantní myšlenku neposlechl, nemusel jsem usínat u zapnuté televize a probouzet se s bolavým krkem :( Casshern vidím jen jako změť nesouvisejících obrázků, vcelku slušné muziky a alegorického protiválečného poselství ale bez jakéhokoliv účinku ( aspoň na mne). No nic ochutnal jsem zas jednou kousek žánru, který moc nemusím a opět jsem si potvrdil, že si nerozumíme a jen proto Cassherna nehodím do odpadu. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (6)
- Stejně jako byl režisér, dle vlastních slov, při tvorbě vizuálního konceptu snímku ovlivněn Shakespearovým Hamletem, dle vlastních slov mu stejně dobře posloužila i ruská avantgarda. To je etapa ve vývoji moderního umění, které je poslední vývojovou fází novodobého umění. (Conspi)
- Titulní skladba "Dareka no Negai ga Kanau Koro" byla napsána a odzpívána bývalou režisérovou manželkou Hikaru Utada. (Conspi)
- Poslední film veterána japonské kinematografie Tatsuya Mihashiho. Ten, ačkoliv všechny herecké scény jeho postavy Dr. Furoie v pořádku dokončil, zemřel v době, kdy se snímek nacházel ve stádiu post-produkce. (Conspi)
Reklama