Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve válkou proti Evropě zpustošeném post-apokalyptickém společenství budoucnosti zvaném Eurasie je planeta zdevastována účinkem nukleárních, biologických a chemických zbraní. Genetik Dr. Azuma (Akira Terao), který je sponzorován protřelou korporací, vyvine techniku zvanou "neo-buňka", schopnou regenerace těla lidské bytosti. Při snaze oživit svého syna, jenž padl při posledních bojích, nastane nečekaná nehoda v laboratoři, která ho nejen oživí ale navíc z něj udělá bájného bojovníka CASSHERN. Mezitím je na výrobní lince vytvářena nová rasa mutantů zvaných Neo-lidé, kteří se po krátké době rozhodnou vyhladit lidskou rasu a vybudovat svůj nový vlastní svět. Otázkou tak zůstává, ke které straně se CASSHERN rozhodne přidat. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (224)

Adrian 

všechny recenze uživatele

Po formalnej stranke ide o projekt, ktory vznikal takmer identicky ako napr. francuzsky Immortel, alebo americky Sky Captain - t.j. cely pred blue-screen. Vdaka tomu "dorobene" exteriery vyzeraju uzasne a zabezpecuju tu pravu "vizualnu" zranicu. Ale pozor!!! Zatial co trailer Vas chce pripravit na zbesilu, takmer non-stop akciu, film samotny je skor "komornejsieho" razenia - je to vlastne velka drama so zopar akcnymi sekvenciami. To filmu nevycitam, iba upozornujem buducich divakov, ze trailer slubuje nieco ine, ako film samotny nakoniec je. Kosata narativna struktura v sebe ukryva viacere metafory o zmysle zivota tak pre cloveka ako samotneho jedinca ako aj jeho koexistencie v celom spolocenstve. Lenze tato "obsahova bohatost" si vyzaduje od divaka plnu sustredenost, lebo inak sa moze lahko v deji stratit aj vdaka jeho miernej roztahanosti (nehovoriac o divakoch, ktori nie su zvyknuti na odlisnu "azijsku" výstavbu príbehu...) ()

HAL 

všechny recenze uživatele

První třetina - velice zajímavé a vizuálně propracované, lehce Béčkové postapo plné depresí z třetí světové války, lidské populace kosené znečištěním, nemocemi i genetickými mutacemi... a v tom víceméně civilní příběh rodiny kterou rozděluje válka a nevyjasněné vztahy mezi otcem (až příliš zapáleným vědcem) a rebelujícím synem odcházejícím ve své naivitě dobrovolně do války. /STŘIH/ Druhá třetina - šílené maso ve kterém se frankensteinovské motivy proplétají s těmi největšími klišé béčkových sci-fi, děj a stylizace postav vypadá jako by vybředla z mozku zhašišovaného scénáristy brakové mangy. Vizuální orgie nabírají maximálních rozměrů a spolehlivě zakrývají děj který začíná být zběsile nesrozumitelný... ale protože to vypadá skvěle a řeže se tam každý s každým tak to nikomu nevadí... proč taky řešit k čemu jsou tu nemrtví superhrdinové, hromady samozvaných spasitelů, robotí armády, pseudofašističtí pučisté, šílení vědci, zamilovaný hrbáč, vojáci z první světové, steampunková mašinerie, snové scény.... je to praštěné a je to vlastně docela sranda /STŘIH/ Do céčkově hravé poetiky dopadá kovadlina filosofických úvah (resp snah o ně) a záplava patosu, všem kteří se do teď bavili vypadáví oči z důlků a mozek v sebeobraně vytéká z uší. Děj definitivně přestává dávat smysl, stejně jako motivace, konání, charakter a cíle všech postav se několikrát převrací naruby. Tripovitost snových scén je ta tam a to co předtím bylo zajímavé je už jen nudně divné - nejtrefnější přirovnání - snaha o něco jako závěr Neon Genesis Evangelion, ale ještě v mnohem horším a odpudivějším podání. 5/10 ()

Reklama

Naslund 

všechny recenze uživatele

Připadá mi, že jsem se díval na příběh od minimálně pěti scénáristů. Přitom každý z nich se snažil říct něco jiného a byl zcela vyhraněný ve svém žánru. Jeden se vyžíval v psychologických válečných filmech, druhý propadal až komixovým akcím a snad se všemi s nimi spojenými klišé, třetí si liboval v poetice, symbolice a různých metaforách. Čtvrtý se specializoval na vybroušené dialogy a dramatické situace. Ten pátý se potom snažil vše sestříhat, aby to dohromady dávalo alespoň nějaký smysl. Protože se navzájem téměř nedoplňovali a ten pátý svou práci trochu odbyl, tak jsem byl zmatený zhruba od třicáté minuty až do konce. Hudba byla na výborné úrovni, ale s tou vizuální složkou bych tak pozitivní nebyl. Během první akce nebylo vidět skoro nic a většina záběrů byla v pozadí silně rozmazaná. Něco jako Maska zrcadla. Za skouknutí to stojí zhruba stejně jako filmy od Lynche. Zmatení a nepochopení se snad dá zbavit vícenásobným shlédnutím, ale já osobně bych se asi nudil i podruhé. ()

yakoob 

všechny recenze uživatele

Kdo moc neholduje japonskému blue-screen anime, některé věci, stejně jako já, nepochopí...Ale uznávám, že konec byl hezký...Ještě, že jsem to dokoukal do konce, jinak bych přišel o tu důležitou myšlenku filmu, a tou není až tak nesmyslnost války (to přeci všichni dobře víme), ale hraní si na boha...Kdyby se všichni řídili radami opravdového Boha, tak takové snímky o válce by nemusely vůbec být... ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Velmi epické tam, kde jsem žádnou epiku neviděl, velmi poetické tam, kde jsem zíval a velmi akční tam, kde už jsem dávno spal. S tímhle pojetím filmu jsem se nějak nesešel, vyvolalo to ve mě jen jeden pocit či spíš nutkání, zhruba od 9 min jsem měl šílenou chuť to vypnout a já blbec tu obsedantní myšlenku neposlechl, nemusel jsem usínat u zapnuté televize a probouzet se s bolavým krkem :( Casshern vidím jen jako změť nesouvisejících obrázků, vcelku slušné muziky a alegorického protiválečného poselství ale bez jakéhokoliv účinku ( aspoň na mne). No nic ochutnal jsem zas jednou kousek žánru, který moc nemusím a opět jsem si potvrdil, že si nerozumíme a jen proto Cassherna nehodím do odpadu. ()

Galerie (57)

Zajímavosti (6)

  • Stejně jako byl režisér, dle vlastních slov, při tvorbě vizuálního konceptu snímku ovlivněn Shakespearovým Hamletem, dle vlastních slov mu stejně dobře posloužila i ruská avantgarda. To je etapa ve vývoji moderního umění, které je poslední vývojovou fází novodobého umění. (Conspi)
  • Titulní skladba "Dareka no Negai ga Kanau Koro" byla napsána a odzpívána bývalou režisérovou manželkou Hikaru Utada. (Conspi)
  • Poslední film veterána japonské kinematografie Tatsuya Mihashiho. Ten, ačkoliv všechny herecké scény jeho postavy Dr. Furoie v pořádku dokončil, zemřel v době, kdy se snímek nacházel ve stádiu post-produkce. (Conspi)

Reklama

Reklama