Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V roce 2005 natočil režisér Petr Nikolaev film o lásce, přátelství, smrti a naději. Vznikl podle námětu povídky "Štěstí" a následného scénáře spisovatele, scenáristy, dramatika a básníka Jiřího Stránského. Jádrem je milostný příběh letmého setkání dvou mladých lidí zavřených v padesátých letech v komunistické věznici. Hlavní hrdina Luboš (J. Doubrava) náhodně zahlédne dívku Danu (T. Pauhofová), do které se zamiluje. Dana jeho cit opětuje a jejich láska je o to závratnější, oč nemožnější je ji v tomto prostředí naplnit. Pomáhá jim v tom i soudržnost vězňů, která mnoha lidem umožnila tuto smutnou dobu důstojně přežít. Příběh na pozadí perzekuce a neustálé přítomnosti smrti podává důkaz o odvěké vlastnosti mládí, které se vzpírá každé zrůdné teorii a stále znovu se vztahuje k ideálu života bez kompromisů, otupělosti a bezpráví... Padesátá léta minulého století jsou pro řadu z nás již jen pouhou historií, paměť o jejich podobě by však neměla nikdy z naší mysli vymizet. (Česká televize)

(více)

Recenze (169)

gogo76 

všechny recenze uživatele

Poetický film z doby o ktorej tu ešte veľa kvalitných filmov nevzniklo. Tento sa tomu dosť priblížil , ale vo chvíli, keď ma pohltil a film by sa ešte len mohol rozbehnúť , sa bohužiaľ náhle končí. Nakoniec je málo romantický a málo dramatický.Tento film mal rozhodne naviac, veľká škoda premárnenej šance, ale stále stojí za pozretie.60%. ()

klukluka 

všechny recenze uživatele

Jsou to dva dny, kdy jsem viděl Hvězdu kriminálu. Syrový vězeňský drama, z každýho záběru byla cítit strašná tíseň, naprostá bezvýchodnost, klaustrofobie, člověk/divák dostával další a další důkazy toho, že skončit tady je šílenej průser. V Kousku nebe byli ale všichni vyžehlení, do hladka oholení, přátelsky mezi sebou rozprávěli, rotvajleři byli tak nafutrovaní, že nejevili zájem ani o maso, který jim/ mu nosili muklové v hladových padesátkách po kilech, baby se tam po tobě mohly utlouct, zašukal sis....ještě kdyby nebylo toho jednoho zlýho bachaře, jinak celkem pohoda, řekl bych... Že ne? Tak kde bylo to bahno, ten marast, ty sračky, ta hrůza, ve které tam tehdy ti lidé byli nuceni žít? Režisér to tam nedostal. Buď se o to vůbec nepokoušel, nebo to neumí. V případě Petra Nikolaeva se přikláním ke druhé z obou nabízených variant. ()

Reklama

sheilla 

všechny recenze uživatele

Zajimave tema na film, ale nedokazu si pomoci. Si myslim, ze takhle to v lagrech v 50. letech rozhodne nevypadalo. Maso pro psa, jahody pro deti, svacina v autobuse..... Mi pripadalo spis, jako kdyz se jede na detsky tabor. Pro me to byla vcelku nudna podivana, chybela tomu urcita dramaticnost, vzdyt v lagru se muze prihodit tolik veci. A i presto, ze je tam zobrazena poprava, tak ve mne to nevyvolalo zadnou zpetnou emoticni reakci. Jednoduse receno, chybela tomu stava. Jedno ale musim pochvalit a to je vykon Pavla Zednicka, po dlouhe dobe mile prekvapeni. ()

LucyW. 

všechny recenze uživatele

O jednu víc, než by se možná slušelo, ale tenhle film je taková studánka vody čisté. Nepusobí falešně a nabubřele, je to skromná malá epizodka dramatu jménem život, který ne vždy dává smysl a málokdy má opravdový dramatický oblouk, ale o to je pravdivější. A proč konečně někdy neocenit nedokonalou prostotu na úkor vykalkulované dokonalosti. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Nevim, jestli jsem sledoval vězeňský drama, komedii, nebo nějakou romantickou blbinu. V tomto filmu je ode všeho trochu a dohromady to moc nefunguje. Dalšim kamenem úrazu je poněkud mimózní hlavní hrdina, kterej vypadá, že se mu v tom kriminále snad líbí. Navíc ten (ne)herec, co ho hraje, působí strašně nevěrohodně. Když jsem nahlídnul do jeho filmografie, ani mě moc nepřekvapilo, že skoro nic jinýho nenatočil. Táňa Pauhofová pro změnu skoro celej film jenom věší prádlo a čumí do (na) blba. Za zmínku stojej spíš herci ve vedlejších rolích. A nejvíc ze všech mě překvapil Pavel Zedníček, kterej tady nemá knír ani ten svůj typickej retro-účes. Skoro jsem ho nepoznal. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (3)

  • I když jde ze střechy věznice vidět panorama Prahy, pro potřeby natáčení si Petr Nikolaev vybral nevyužívanou věznici v Mladé Boleslavi. (Lucas87)
  • Když Táňa Pauhofová popisovala, jak se styděla ve své první odhalené scéně ve filmu, nemluvila pravdu. Ve skutečnosti měla odhalenou scénu hned ve svém debutu Kruté radosti (2002). (hippyman)

Reklama

Reklama