Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V roce 2005 natočil režisér Petr Nikolaev film o lásce, přátelství, smrti a naději. Vznikl podle námětu povídky "Štěstí" a následného scénáře spisovatele, scenáristy, dramatika a básníka Jiřího Stránského. Jádrem je milostný příběh letmého setkání dvou mladých lidí zavřených v padesátých letech v komunistické věznici. Hlavní hrdina Luboš (J. Doubrava) náhodně zahlédne dívku Danu (T. Pauhofová), do které se zamiluje. Dana jeho cit opětuje a jejich láska je o to závratnější, oč nemožnější je ji v tomto prostředí naplnit. Pomáhá jim v tom i soudržnost vězňů, která mnoha lidem umožnila tuto smutnou dobu důstojně přežít. Příběh na pozadí perzekuce a neustálé přítomnosti smrti podává důkaz o odvěké vlastnosti mládí, které se vzpírá každé zrůdné teorii a stále znovu se vztahuje k ideálu života bez kompromisů, otupělosti a bezpráví... Padesátá léta minulého století jsou pro řadu z nás již jen pouhou historií, paměť o jejich podobě by však neměla nikdy z naší mysli vymizet. (Česká televize)

(více)

Recenze (169)

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Tenhle malý film je opravdu velké překvapení... Nenápadný, ale povedený, s velmi skutečným příběhem a skvělými herci. Jedinou výtku mám k hudbě (naprosto nechápu nominaci na Českého Lva), která mi místy zněla podobně, jako když jsem v pěti letech dostala k narozeninám xylofon a začla si na něm vylívat vztek :-). ()

Ony 

všechny recenze uživatele

Že je pes někdy člověku lepším přítelem než jiný člověk a že 50. léta byla doba na pytel, to víme. Točit o tom film, aby byl realistický a zároveň zajímavý a originální, není nejsnazší úkol. Osudy hrdinů tohoto snímku mi mnoho neřekly. Nijaký příběh, nijaké herecké výkony. Zamilované pohledy skrz mříže mě nedojaly. Ale celkem se mi líbila atmosféra filmu a hlavně stísňující hudba. ()

Reklama

sheilla 

všechny recenze uživatele

Zajimave tema na film, ale nedokazu si pomoci. Si myslim, ze takhle to v lagrech v 50. letech rozhodne nevypadalo. Maso pro psa, jahody pro deti, svacina v autobuse..... Mi pripadalo spis, jako kdyz se jede na detsky tabor. Pro me to byla vcelku nudna podivana, chybela tomu urcita dramaticnost, vzdyt v lagru se muze prihodit tolik veci. A i presto, ze je tam zobrazena poprava, tak ve mne to nevyvolalo zadnou zpetnou emoticni reakci. Jednoduse receno, chybela tomu stava. Jedno ale musim pochvalit a to je vykon Pavla Zednicka, po dlouhe dobe mile prekvapeni. ()

klukluka 

všechny recenze uživatele

Jsou to dva dny, kdy jsem viděl Hvězdu kriminálu. Syrový vězeňský drama, z každýho záběru byla cítit strašná tíseň, naprostá bezvýchodnost, klaustrofobie, člověk/divák dostával další a další důkazy toho, že skončit tady je šílenej průser. V Kousku nebe byli ale všichni vyžehlení, do hladka oholení, přátelsky mezi sebou rozprávěli, rotvajleři byli tak nafutrovaní, že nejevili zájem ani o maso, který jim/ mu nosili muklové v hladových padesátkách po kilech, baby se tam po tobě mohly utlouct, zašukal sis....ještě kdyby nebylo toho jednoho zlýho bachaře, jinak celkem pohoda, řekl bych... Že ne? Tak kde bylo to bahno, ten marast, ty sračky, ta hrůza, ve které tam tehdy ti lidé byli nuceni žít? Režisér to tam nedostal. Buď se o to vůbec nepokoušel, nebo to neumí. V případě Petra Nikolaeva se přikláním ke druhé z obou nabízených variant. ()

lucascus 

všechny recenze uživatele

Jsem rád za každý snímek, který ukazuje dobu temných 50. let. Tento film je dost dobrý, avšak nevím čím to je, ale téměř neznámý. Neproběhla kolem něho žádná komerce, možná i proto je tak nenápadný a komorně laděný. Opravdu to vypadá spíše jako televizní film, jak už tady někteří podotkli. Škoda jen, že se plně nevyužil potenciál, které toto téma vlastní. Určitě by se to dalo zpracovat ještě lépe a zajímavěji. Jinak chválím herce hlavní role - Jakuba Doubravu, je veliká škoda, že jsme ho dosud v jiném filmu (kromě tří televizních miniroliček) nemohli vidět. Snad dá o sobě v budoucnu ještě někdy vědět. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (3)

  • I když jde ze střechy věznice vidět panorama Prahy, pro potřeby natáčení si Petr Nikolaev vybral nevyužívanou věznici v Mladé Boleslavi. (Lucas87)
  • Když Táňa Pauhofová popisovala, jak se styděla ve své první odhalené scéně ve filmu, nemluvila pravdu. Ve skutečnosti měla odhalenou scénu hned ve svém debutu Kruté radosti (2002). (hippyman)

Reklama

Reklama