Režie:
Filip RenčScénář:
Michal VieweghKamera:
Petr HojdaHrají:
Zuzana Kanócz, Marek Vašut, Simona Stašová, Stella Zázvorková, Miroslav Donutil, Ladislava Něrgešová, David Švehlík, Jaromír Nosek, Klára Oltová, Jiří Bábek (více)Obsahy(1)
Dvacetiletá Laura, redaktorka bulvárního ženského týdeníku Vyrovnaná žena, si v metru všimne na reklamních tabulích milostného dopisu, který je podepsán Oliverem. O stejném dopisu se baví ženy v kadeřnictví, kam má namířeno. Je mezi nimi i její matka, rozvedená překladatelka Jana, která nesnáší české muže. Její první láskou byl egoista Pažout, kterému nikdy neodpustila, že přišel do divadla pozdě, a navíc ve svetru. Neuspokojil ji ani první manžel, který sice sehnal byt, ale jinak byl stejný buran jako Pažout. Naštěstí onemocněl rakovinou a zemřel. Od té doby Jana hledá toho pravého. Hledá ho i Laura, která vypráví, jak se před dvěma lety seznámila v Tatrách s Oliverem, osamělým starším mužem. Po jedné schůzce skončí s Oliverem doma, překvapí je matka a dostane hysterický záchvat, protože v Oliverovi pozná Pažouta. Okamžitě ho vyhodí. Laura přistihne na vánočním večírku Olivera v objetí s bývalou přítelkyní, ale on si ji usmíří poukazy na Kanárské ostrovy. Po roce se však v jejich vztahu objeví první trhliny a hádky... (TV Nova)
(více)Recenze (760)
69% - Tak nevím... Je mi upřímně líto, že dávám Románu pro ženy nízké hodnocení. To proto, že jsem po velmi dlouhé době viděl český film ze současnosti, který mě něčím oslovil, který se mi fakt líbil, a ve kterém zazní pár zajímavých moudrostí. Kamera, hudba, nápady, vše na technicky špičkové úrovni. ALE... -a teď se asi pouštím na tenký led- příšerné herectví mě rušilo již od samotného začátku. Výborní herci předvedli výborné individuální výkony, jež mi ale těžce neladily s tím, co se zrovna děje všude kolem. Kromě Zázvorkové a Donutila téměř všichni hráli, jakoby na svůj talent chtěli křečovitě upozorňovat v každém záběru, což udělalo z celku nepřirozenou a kostrbatou estrádu. V průběhu filmu jsem si uvědomil, že mezi hlavními postavami se nevyskytuje jediná kladná, ale jeho naprosto předvídatelný závěr všechny v kladné promění (WTF???). Žánrově těžko zařaditelný Román pro ženy si mě nezískal, i když k tomu měl hodně blízko... ()
Scénář: Michal Viewegh .. Román pro ženy .. jak výstižné. A ženám se tato česká komedie skutečně líbí, mám potvrzeno. Kolem a kolem se nejedná o žádný zázrak, několikrát jsem se sice při sledování dobře pobavil, ale jednorázovitost zkrátka číší ze všech stran. Simona Stašová ve své roli jednoznačně válí a i takový Marek Vašut jako Pažout je neméně přesně obsazená postava. Až na Něrgešovou nejsem nikterak popuzen, je to zkrátka přesně takové, jak se dalo očekávat. ()
Happyend násilně naroubovaný na mustr britských romantických komedií, herecký trojlístek posazen k jednomu stolu v laciné narážce na Pelíšky a hlavně prázdná Laura. Zuzana Kanócz vyšiluje na posteli, ukazuje svoje přednosti, ale náboj nemá, navíc svou naivitou se řadí k šíleným postavám Něrgešové a hlavně křečovité matky v odporném podání Simony Stašové. Kdo se nechá odradit úvodní sekvencí z letiště, udělá dobře. Nebýt charizmatického Vašuta, jdu níž. Veleúspěšnost toho patvaru mi bude navždy záhadou. ()
Nečetl jsem Viewegovu předlohu! Ústřední herecká dvojice slušná. Celkově se mi to nelíbilo, nebavil jsem se (výjimky potvrzovali pravidlo) a přišlo mi to strašně nečeské. Což možná není chyba, ale... Renč jako režisér orzhodně nezklamal, Viewegh talent prostě má, to mi přijde bezesporu, ale nějak mě to holt nezaklaplo. Neoriginální, to je to slovo - jak píše Radyo Sex ve městě a já dodávám Deník Bridget Jonesové. Hodnotím v kontextu českého filmu, jinak by to byly slabé dvě. Pokud jde o moderní českou kinematografii jděte radši na Hřebejka nebo Slámu. A vůbec nejlépe - počkejte si na Menzla!!!! 50% ()
Už dlouho jsem nezažil takový rozpor mezi mým očekáváním a výsledkem. Podle ukázek, recenzí a fotek jsem čekal vkusnou romantickou komedii á la Deník Bridget Jonesové, tipoval jsem, že mě bude bavit Simona Stašová a že budu těžko snášet Marka Vašuta. Všechno je jinak. Stašová je brilantní herečka, ale tentokrát mě vůbec poprvé zklamala. Zřejmě až moc ochotně plnila přání režiséra, takže se svíjí v přehrávací křeči, stejně jako hejno vytlemených jezinek z kadeřnictví nebo stále trapnější slečna Něrgešová. Vinou podivného líčení a snímání filmu (asi přes nějaký barevný filtr) navíc vypadá, jako by ji vytáhli po deseti letech z kýblu s octem. I Vašut mě překvapil, tentokrát příznivě. Bylo by snadné udělat z Olivera narcistního egomaséra, který efektně usrkává víno mezi jednotlivými "životními moudry", blahosklonně směřovanými k Lauře. Ale Vašut ho kupodivu nezahrál jako Vieweghovo alter-ego a s výjimkou ěkolika scén, kde fakt neměl co zahrát, působí nakonec nejuvěřitelněji z celého filmu, který je jinak nevkusný jako reklama na dámské vložky. Neumím si představit, že by se Román pro ženy časem zařadil do zlatého fondu, z jakého se cituje a vysílá se každoročně v televizi. Renč ten film natočil spíš jako sezónní zboží, které přežije s bídou dvě reprízy. 40% ()
Galerie (22)
Photo © IN Film Praha spol. s r.o. / BEN RENČ
Zajímavosti (36)
- V jednej zo scén hlavný hrdina filmu číta knihu, ktorou je ďalšie dielo Michala Viewegha - "Vybíjaná". (Delfin)
- Lauřin (Zuzana Kanócz) otec (Jaromír Dulava) zemře v automobilu před domem. Pohřební zřízenci poté ale vynáší rakev z bytu. (funhouse)
- Text, který je v metru pro Lauru (Zuzana Kanóczová), se neshoduje s textem, který vypráví Oliver (Marek Vašut). (Kroup4)
Reklama