Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dvacetiletá Laura, redaktorka bulvárního ženského týdeníku Vyrovnaná žena, si v metru všimne na reklamních tabulích milostného dopisu, který je podepsán Oliverem. O stejném dopisu se baví ženy v kadeřnictví, kam má namířeno. Je mezi nimi i její matka, rozvedená překladatelka Jana, která nesnáší české muže. Její první láskou byl egoista Pažout, kterému nikdy neodpustila, že přišel do divadla pozdě, a navíc ve svetru. Neuspokojil ji ani první manžel, který sice sehnal byt, ale jinak byl stejný buran jako Pažout. Naštěstí onemocněl rakovinou a zemřel. Od té doby Jana hledá toho pravého. Hledá ho i Laura, která vypráví, jak se před dvěma lety seznámila v Tatrách s Oliverem, osamělým starším mužem. Po jedné schůzce skončí s Oliverem doma, překvapí je matka a dostane hysterický záchvat, protože v Oliverovi pozná Pažouta. Okamžitě ho vyhodí. Laura přistihne na vánočním večírku Olivera v objetí s bývalou přítelkyní, ale on si ji usmíří poukazy na Kanárské ostrovy. Po roce se však v jejich vztahu objeví první trhliny a hádky... (TV Nova)

(více)

Recenze (760)

Psema 

všechny recenze uživatele

Sbírka hollywoodských klišé (dokonce i s naprosto dementním, nijak neodůvodněným závěrečným během k životní lásce. Prostě, aby měl divák-debil pocit, že o něco jde.), ověnčená vieweghovskými "životními blafy", z jejichž lacinosti je mi místy vyloženě na blití. Anebo jsme skutečně dospěli do doby, kdy se mají divačky rozplívat nad životními krůčky vypatlané, rádoby nóbl husičky, které stačí lehké svrbění xxčky a hádka s boyfriendem, aby začala roztahovat nohy jinde a následně se divila, že podobně sbalenému chlapovi nestojí ani za zavolání? Xxčky, jíž se odprošuje zájezdem za sedmdesát litrů? Za co? Kvůli jedněm výstavním trojkám a plný hubě rádoby sofistikovaných keců o tom, kdo je šik, kdo intelektuální snob a komu se vyplatí podržet? (zn. hledejte týpka, co drží skleničku za nožku a je nedbalý elegán) Amerikanistka Stašové a análem stvořená feministka Něrgešové jsou potom už vyloženě na ránu do rozkroku. Alespoň že vizuál a Renčova režie stojí zato. Jinak by to bylo na pískot, pane V. 3/10 P.S.: Není nad kadeřnice s předpotopními účesy dělající na hlavách zákaznic nejnovější módní výstřelky. WTF?! ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Byli jsme na tomto filmu se školou v kině, který slouží jako atomový kryt. Jak působivé. Nejradši bych na tvůrce takových kravin něco shodil, v klidu se na ten film v tom krytu podíval, a pak vyšel ven abych zjistil, jestli to mělo nějaký účinek. Michal Viewegh je možná momentálně nejúspěšnějším českým autorem, ale jeho příběhy jsou v rámci filmového zpracování v současné době vysoký podprůměr. Tak nějak je to s Románem pro ženy. Platím, abych přispěl na podporu české kinematografie. Jestli budou točit filmy, podobného typu, začnu stagnovat a věřím, že nebudu sám, nebo spíš doufám v to. Příběh o ničem, humor nijaký a celý film zachraňuje Miroslav Donutil, který se ve filmu nakonec objeví snad jenom dvakrát, třikrát na pár vteřin. Ani mě to moc netrápí. Dalo se to čekat. Do čeho se opře svým sponzoringem Nova, většinou stojí za to. --- Nazdar, Lauro. Musím bohužel konstatovat, že ani dnes nevypadáš vyrovnaně. - Polib si prdel, Huberte! ()

Reklama

Lynn 

všechny recenze uživatele

Ač je to velká škoda, nemůžu "Románu pro ženy" přisoudit vyší hodnocení (i když jsem uvažovala mezi 2 a 3*) a nakonec dávám 2*. Mnoho scén a dialogů je sice vtipných, ale to je jediný klad filmu. Herecké výkony kromě Marka Vašuta a Simony Stašové jsou totiž příšerné - všechny představitelky ženských postav (hlavně osazenstvo kadeřnického salónu) silně přehrávají, mužské postavy jsou zase nemastné neslané. Hudba by nebyla špatná, písničky Evy Frühlingové a Support Lesbiens se mi celkem líbily, jen ten ústřední motiv je (díky příliš časté reklamě) dost ohraný. Co se týče scénáře samotného - knihu jsem nečetla - divák není udržován v napětí, protože charaktery postav nejsou pořádně vykreslené, postavám chybí motivace a jejich jednání se zdá tudíž nesmyslné. Alespoň režie zůstává svižná a stopáž nepřesáhne rozumnou mez, takže se divák nezačne nudit. Nicméně mohlo to dopadnout lépe, pokud soudím ze starších adaptací Vieweghových románů (Báječná léta pod psa, Výchova dívek v Čechách). ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Nikterak úchvatně zkopírovaná schémata z amerických a britských romantických kousků, vizualizace západního střihu šéfovaná znovu zručným Filipem Renčem a... těžká snobárna devastovaná Vieweghovým scénářem. "Podlě mě je intelektuální snob a hulvát" - přesně tenhle výrok hlavní hrdinky na Viewegha pasuje (samo sebou až na ten přívlastek intelektuální), protože Viewegh si donekonečna ujíždí na tom, aby "dobrý muž" popíjel víno ve vaně a zakusoval olivy a jeho Laura byla vždy sexy oblečená, chodila do naleštěných klubů, a když se jí náhodou její partner zatoulá s jinou ženou, má mu odpustit (a znovu jej milovat) kvůli zájezdu za sedmdesát tisíc. Tak tomu říkám přímo esence povrchnosti, která je ostatně hmatatelná jak zmediálního obrazu vystupování obou autorů (playboy Renč a bezmála kýčař Viewegh), tak i třeba ze Saudkova plakátu, který přesně vystihuje hlavní hrdinku. Nemusím být oduševnělá a sympatická, hlavně když vypadám dobře na stylizovaném portrétu. Takže, vážení, osobně zůstanu dál věrný "Curtisovským", ba i zámořským originálům, jež Viewegh tak bezobsažně kopíruje , a nic na tom nezmění ani slušné herecké výkony ústředního tria, Renčova režie, sexy Zuzana Kanócz ani pár úsměvných průpovídek. Snobské defilé nepřirozených figurek, v němž hapruje elementární logika (kadeřnice s neupravenými vlasy, "ultramrdatelná" Kanócz snažící se přesvědčit, že je osmnáctiletá panna, anebo její Laura pijící na žal dávno před tím, než jí Oliver zmizí s jinou atd.) a obyčejná lidská soudnost (vzhledem k tomu, že Lauře věta o billboardu přijde "sofistikovaná", asi jí nebude zrovna zdobit důvtip... co na tom, když má trendy hadříky), mě prostě dostat nemůže. A k tomu hulvátství - nejsem prudérní, nešokuje mě znásilnění stromem, nekončící pohlavní styk v 9 songs a ani nepovažuju lubrikační gel za dílo ďáblovo (ano, někdy se hodí :-), ale nesmyslně na jeho "implantaci" mezi Zuzančiny nožky postavit celou jednu scénu, to mi v rámci žánru romantické komedie přijde skutečně (hoodně moc) vulgární... a hlavně nesmyslné a hloupé, asi jako kdyby Paul Bettany ve Wimbledonu začal na loži Kirsten Dunst vesele masturbovat :-) P.S.: Sex ve městě žeru, ale tam jsou ty holky prostě trochu jiné než "dámy z paneláků", které si na něco nejdřív hrají, aby se nakonec klasicky zmazaly vodkou v naší betonové džungli... ()

666teen 

všechny recenze uživatele

Znáte to. Něčemu se dlouho vyhýbáte jako papež nahrávkám MAYHEM. Neb čekáte něco, co vás vykolejí. Pak přinuceni............(doplňte chybějící), neodoláte a dáte. Já už nedám. Znám spoustu divných typů, ale asi jsem viděl prd. Tohle, teda snad, ani omylem. Možná, jedině, že by špatný ftip. S velkým F. P.S. Pažoute, kdes nechal Horáčka? ()

Galerie (22)

Zajímavosti (36)

  • Oliver (Marek Vašut) v jedné scéně řekne: "Jako prostatik budu muset samozřejmě od stolu odejít dříve...". Vašut si později zahrál v reklamě na Prostenal, což je lék na zvětšenou prostatu. (Guilemot)
  • Když je Laura (Zuzana Kanócz) s Oliverem (Marek Vašut) ke konci filmu ve ski areálu a říká mu, že se stydí za jeho oblečení, nese na ramenou lyže. Jejich poloha se ale podezřele rychle mění, což lze zpozorovat hlavně na vzdálenosti vázání od ramene. (Skarface)

Související novinky

Český lev 2005

Český lev 2005

27.02.2006

V sobotu 25. února 2006 proběhlo v paláci Lucerna předávání 13. ročníku výročních filmových cen České filmové a televizní akademie, Český lev. Podle všech očekávání si pro nejvíce sošek přišli lidé,… (více)

Reklama

Reklama