Reklama

Reklama

Válka světů

  • USA War of the Worlds (více)
Trailer 4
USA, 2005, 116 min

Obsahy(1)

Rozvedený newyorský mechanik Ray Ferrier získává od bývalé manželky na víkend do péče své dvě děti – desetiletou dceru Rachel a náctiletého syna Robbieho. V té době dochází ve městě k podivným změnám v počasí, včetně několikanásobných úderů blesků do jednoho stejného místa. Lidé si to nedokážou vysvětlit, když se začne zvedat zemský povrch, ze kterého vylezou ze svých úkrytů podivné mimozemské stroje. Mimozemšťané ve svých mechanických maskách začnou útočit a zabíjet lidi. Strhne se davová panika a Rayovi je jasné, že musí utéct s dětmi z města pryč. V kradeném cizím automobilu se tedy vydává do domu své manželky, která zde však není. Druhého dne objeví Ray na ulici vrak spadlého boeingu. Na místo přijíždí štáb televizních reportérů, který Raye informuje o tom, že mimozemšťané ve svých strojích zaútočili na všechny světové kontinenty a podařilo se jim zničit velká území a zabít miliony lidí. Ray se rozhodne odvézt své děti k jejich matce do Bostonu, ovšem jejich auto je přepadené davem zoufalých lidí. Ray tedy přichází o auto, ale jsou naloděni na trajekt, který má odvézt obyvatele Bostonu do bezpečí. Loď je ovšem potopena a Ray s dětmi se dostávají na břeh. Ray se musí smířit s tím, že Robbie se rozhodl bojovat proti mimozemšťanům po boku armády, a pokračuje s Rachel na cestě sám... (TV Prima)

(více)

Videa (4)

Trailer 4

Recenze (1 434)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Průměr téměř ve všech ohledech. Krom několika dílčích scén (letadlo, přístav, vlak) a vyvedeného zvuku nic než-li nahodilý slet scén, nijakých herců, nevýrazné hudby a příjemně "zašlého" looku. Když inteligentní jiný pohled na invazi tak raději tu ze Znamení. Rozhodně to není špatné či nudné, na to je Spielberg až moc dobrý a zkušený filmař, ale nemůžu se zbavit pocitu, že tady si odvedl svou rutinu a nic víc. Bohužel ve scénáři ani hercích oporu rovněž nenašel. ♫ Hodnocení OST: 3/5 ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Spielberg nám nějak zdrsněl. Žádná Blízká setkání třetího druhu, ale tvrdá brutalitka, někdy vážně velmi depresivní a beznadějná ( lidé vypařující se na prach, zoufalý dv prahnoucí po pojízdném vozidle ), kde nám emzáci jdou nemilosrdně po krku. Po technické stránce nemám co vytknout, po herecké v podstatě taky. Žádný vyloženě neskousnutelný sentiment jsem nenašel. Líbil se mi oldschool voiceoverový počátek a pěkně neholywoodsky utnutý konec ( obojí ve stylu původní Války světů ). Ovšem logické chyby by se určitě našly. Jinak označení komorní velkofilm ( vím, že se to zdánlivě vylučuje ) je trefné. dočkáte se velkolepých trikových scén, ale taky dlouhých minimalistických založených na výkonech herců. Spielberg se snaží poměrně často běsnění emzáků neukazovat, vystačí si se záběry na vyděšené obličeje postav a je to velmi působivé. ()

Reklama

Skejpr 

všechny recenze uživatele

až dokumentárně pojatý, a 100%ně přesvědčivý. Divák je neustále deptám, vystaven příšernýmu nátlaku na emoce..., a kolikrát má pocit přímé učásti dění na plátně. Spielberg natočil velice nekompromisní film, ve kterém není slabé místo, Tom Cruise hraje jako bůh, což je malý zázrak, a mě nezbývá než dát plnej počet ()

CheGuevara 

všechny recenze uživatele

Mamon, co mě během sledování přesvědčil, že koukám na něco neopakovatelného, během několika dní vyprchal a dnes jsem skálopevně přesvědčen, že se mi Spielbergova Válka světů vlastně nijak zvlášť nelíbila. Režisér je Steven pořád excelentní, ale nějak zapomněl číst, neb opravdu netuším, jak si mohl nevšimnout prostoduchosti příběhu. Aspoň, že ti herci ukázali, co v nich je, obzvlášť Tom Cruise vyloženě potěšil, ale lepší film by z toho nevykřesal ani Marlon Brando s Robertem De Nirem. ()

Morien odpad!

všechny recenze uživatele

Z dnešního úhlu pohledu mi v tomhle filmu nedává smysl vůbec nic. Lépe řečeno, myšlenka realistické a civilní road movie po různých tvářích důsledků mimozemské invaze zní super. Tedy myslím si, že tak nějak si to Spielberg představoval. Jenomže málo ze složek filmu ve výsledku tu myšlenku podporuje. Předně Tom Cruise, Tom Cruise není realistický civilní táta z rozvrácené rodiny. Jeho postava vypadá (a chová se), jako by stejně jako mimozemské tripody viděla i svoje děti poprvé v životě. I svůj dům. I svou životní situaci. Nevěřím mu vůbec nic, zkrátka už jenom použitím tohoto herce jde slavné potlačení nevíry (suspension of disbelief) do kopru rychleji než dvacet šest blesků do jednoho místa. Za druhé, děti. A zejména dcera, která je po tátovi další hlavní postavou filmu. Nevím tedy, jak přesně byla ve scénáři napsaná a zamýšlená, ale myslím si, že jde o režisérské selhání ve snaze vykreslit realistický mix roztomilého, úzkostného a vystrašeného dítěte. Podobná role se nachází v Shyamalanových Znameních a tam se ve spolupráci s herečkou podařilo vytvořit postavu, která se chová jako přesvědčivé dítě se všemi implikovanými "neduhy", ale zároveň je i vnímavou a zábavnou protagonistkou, se kterou nemá divák problém sympatizovat a fandit jí. O tom si Válka světů může nechat jenom zdát a možná je to kromě režiséra vina i Dakoty Fanning, protože když se nad tím zamyslím, tak mě nejspíš ještě v žádné roli, dětské či dospělé, doopravdy nepřesvědčila o svých schopnostech. Za další, dramaturgie. Rozdvojení filmu mezi drahé CGI scény a laciné sedíme-ve-studiu-v-pečlivě-rozmlácených-kulisách momenty je očividné a rušivé, nemluvě o nezvládnutém sloučení mikropříběhu naší malé rodinky a makropříběhu maximálně smolařské invaze do funkčního dějového oblouku. Což mě přivádí k emocím, které mi přijdou pro mě nestravitelně předkládané. Výjimku tvoří scéna se sklepem plným průzkumníků, protože tam jsem doopravdy zadržovala dech. Ale jinde se mi už podobný stav nenavodil. Nejvíc mě dráždí dvě konkrétní scény, které na na papíře musely vypadat famózně, ale Spielbergův audiovizulní převod nedokázal ten apokalyptický surrealismus zprostředkovat. A tím mám samozřejmě na mysli řeku těl a hořící vlak. Oba obrazy jsou naservírovány hrozně nepřipraveně a ze své podstaty by měly jít vytěžit mnohem, mnohem víc. Vlak je rozmazaný, digitální, strašně rychlý a jako by ho žádná z postav u přejezdu doopravdy neviděla. Nemáme žádné povědomí o prostoru, ve kterém se setkání s ním odehrává (odkud přijel? nebyl vidět z dálky? nebylo by lepší, kdyby byl vidět už z dálky?), ani o efektu, jaký má na lidi všude vůkol. Zvukové a hudební řešení mi také nepřijde nejšťastnější. (Pro srovnání scéna příjezdu vlaku ze Zabití Jesseho Jamese zbabělcem Robertem Fordem - to je k čertu působivý příjezd vlaku a to ten vlak ani nehoří, kdyby ještě ke všemu hořel, tak budu muset jet kameramanu Rogeru Deakinsovi osobně poděkovat, jak pěkně ten příjezd vlaku natočil.) Scéna u řeky je zase natočená jako z televizního thrilleru. Už předem lacině návodná hudba. Holka jde k řece, protože dostala od někoho mimo obraz pokyn "dojdi k řece", ne jako dívka, která se potřebuje vyčůrat a chce na to v tom pošahaném světě alespoň trochu soukromí. První tělo kolem ní propluje přesně v tom okamžiku, kdy se u vody zastaví, ani moment na vydechnutí a nasáknutí atmosféry zdánlivého klidu, který bude následně brutálně narušen. Tento záběr je také statický, z dálky a přes její záda a dynamikou vůbec nenavazuje na následný protipohled, ve kterém se hýbe jak kamera, tak dívčina hlava a ramena, a podle rostlin v pozadí stojí na jiném místě než na záběrech zezadu. Tahle výměna přes záda na řeku x řeka samotná x jenom obličej se několikrát opakuje a herecká akce počínajícího panického záchvatu z detailů na obličej nenavazuje na ostatní záběry. A s příchodem otce se pokus zobrazit dívčino emocionální prožívání okamžitě přetrhne. Otec se na řeku podívá, ale nijak na ni nereaguje, a dívčinu tvář už divák znovu neuvidí. Kamera rovnou skáče do další situace, do nesouvisejícího plotpointu jiné postavy. Emocionální otisk je tím ponížen a zahozen, scéna není nijak dohraná, takže jako by tam ani nebyla. Kromě té emocionální frustrace, kterou za sebou zanechává, ale ta myslím není chtěná. A na závěr je potřeba položit si nejzásadnější otázku: Proč jsem právě strávila asi dvě hodiny snahou sama pro sebe si popsat, proč se mi nelíbí Válka světů, místo abych dělala doslova cokoliv jiného? Inu, to ví snad jen déšť, ale možná je to kvůli tomu potenciálu, že by se mi mohla líbit, ale Spielberg se svým štábem dělá všechno pro to, aby k tomu nedošlo. Celkovým "pocitem" mi film připomíná Světovou válku Z. Jako by to byly podobné filmy s podobnými ambicemi, selhávající z podobných důvodů. A kdybych musela vybrat vítěze, tak bych volila Světovou válku Z, protože Brad Pitt přece jenom dokáže svým obličejem tlumočit různorodé emoce a Marc Forster lépe pojednává absurditu lidské existence a nečekané změny jejího diskurzu. () (méně) (více)

Galerie (132)

Zajímavosti (74)

  • Pri pozorovaní bleskov povie Ray (Tom Cruise), že je to ako na 4. júla. Na tento deň pripadá americký sviatok Deň nezávislosti a v tento deň sa odohráva rovnomenný film, tiež o invázii mimozemšťanov. (ČSFD)
  • V scéne kedy rodina unikne útokom a uteká na diaľnici, kamera krúži okolo dodávky a sníma ich cez okná. Táto dlhá scéna úteku, ktorá trvá 140 sekúnd, však bola natočená v štúdiu pred modrým plátnom. Predchádzalo jej natočenie konkrétneho diaľničného úseku ôsmimi kamerami pripevnenými na džípe. Taktiež kamera krúžiaca okolo dodávky bola pripevnená aj na iné vozidlo, ktoré podľa potreby rýchlo spomalilo, a tak vytvorilo celky. Takto to bolo pospájané do jedného celku, pričom prechody boli vytvorené v priamych záberoch na okná vozidla, kde ich bolo možné spojiť takým spôsobom, aby to divák nepostrehol. Sklo okien odrážajúcich pohyb vozidiel a verejného osvetlenia bolo pridané do scén digitálne. (Biopler)

Související novinky

Nový film Spielberga možná našel hlavní hvězdu

Nový film Spielberga možná našel hlavní hvězdu

15.06.2024

Chystaný nový film oblíbeného režiséra Stevena Spielberga (E.T. - Mimozemšťan, Blízká setkání třetího druhu) možná našel hlavní hvězdu. Kolem stěžejní role v dosud nepojmenovaném snímku totiž podle… (více)

Steven Spielberg se chce vrátit k mimozemšťanům

Steven Spielberg se chce vrátit k mimozemšťanům

19.04.2024

Od roku 2022, kdy Steven Spielberg představil fandům svůj Zlatým Glóbem ověnčený osobní film Fabelmanovi, jsme moc netušili, k čemu se chce jeden z nejslavnějších režisérů všech dob příště… (více)

Parazit Davida Koeppa našel režiséra

Parazit Davida Koeppa našel režiséra

24.04.2020

David Koepp je nejen filmový scenárista stojící za snímky jako Válka světů, Jurský park, či Mission: Impossible, je totiž zároveň i úspěšným spisovatelem. Jeho nejnovější knížku, v originálním názvu… (více)

Reklama

Reklama