Kdesi v dávnověku se vejce z rozbitého dinosauřího hnízda dostalo díky náhodě na malý ostrov, kde žijí lemuři. Ti vejce objevili zrovna ve chvíli, kdy se z něho vyklubal malý dinosaurus. Lemuři se ho ujali a pojmenovali ho Aladar. Jednoho dne ale na planetu Zemi dopadly meteority a způsobily děsivý požár na ostrově, kde žili. Jen díky Aladarově velikosti se lemuří rodina, která ho vychovala, zachránila. Aladar s nimi na zádech přeplaval na blízkou pevninu. Tam se přidali ke skupině mírumilovných dinosaurů. Díky následkům vesmírné katastrofy a krvelačnosti hladových predátorů se ale často ocitnou ve velmi nebezpečných situacích... (TV Nova)

Niktorius

I přes prosťoučký syžet se jedná o frontální útok na všechny smysly i emoce, jenž je díky ohromující práci animátorů, velkolepé hudbě a režisérově smyslu pro působivé kamerové jízdy a nálety beze zbytku úspěšný. Pravda, tenhle maďarský (?) dinosaurus kráčí po cestě, která je již pečlivě prošlapaná mnoha jeho předchůdci a tak jako na mnoho jiných snímků složených hlavně z diváckých atrakcí se na něj snadno zapomíná, ovšem ten bezprostřední zážitek stojí za to ocenit. ()

majo25

Po opätovnom vzhladnutí po desiatich rokoch musím íst o * vyššie. Vynikajúca a velmi vieryhodná animácia (okrem teda opíc), napriek tomu bola schopná vtesnat charakter i jemnú mimiku zvieratám, hlavne teda dinosaurom. Príbeh je zaujímavý a napínavý od začiatku do konca, záporaáci ako má byť. Akurát dej je trošku priamočiary a mohol byt komplikovanejší. Hodnotenie: 90% ()

char_t

Škoda že se tvůrci moc nedrželi historie - většina ukázaných dinosaurů už to v téhle době měla dávno za sebou, někteří i víc jak 100M let. Což je celkem dost, jako byste vedle sebe ve filmu postavili Tyranosaura a nějakého telepatického E.T. co tu bude žít za 35 milionů let, takový rozdíl to je. Přitom zbytek filmu je pro děti poučný - ponaučení typu "Když nepomůže hrubá síla, použij větší sílu", nebo "Když někdo zdržuje, vykašli se na něj, postará se o něj někdo jiný" v životě budou potřebovat... ()

pakobylka

Takřka dokonalá iluze dávno zavátého světa ... vyčarovaná nadmíru vynalézavým propojením animovaných a reálných záběrů. Dějová osnova taky není k zahození, kdo by to byl řekl, že se studio Walta Disneyho vydá právě takovou - pro něho nezvykle trnitou cestou, která se alespoň vzdáleně bude podobat realitě ?!? I díky ní je výsledek neobyčejně působivý, nicméně dětský divák se tady opakovaně potkává se smrtí - řekla bych, že daleko častěji, než je obvyklé - při srovnání s jinými animovanými snímky pro stejnou věkovou kategorii ... v režii stejného studia. Nejsou to přitom ani zdaleka jen "záporáci", komu není souzeno, aby se dožil finále ... a taky aby ho přežil, pochopitelně. Takže pozor, milí rodičové - možná byste měli zvážit, zdali vaše dítko všechny dějové zvraty ustojí. Na druhou stranu smrt je pokaždé vylíčena bez patosu, tak nějak samozřejmě, jako nedílná a přirozená součást života, přičemž do negativních úloh jsou obsazeni jen JINÍ dinosauři - nejsou ani lepší, ani horší než ostatní ... jejich problém spočívá v tom, že se (z filmařského pohledu ke své vlastní smůle) nenarodili jako vegetariáni. A ještě jedna drobná poznámka na závěr: Neviděli jsme TEN asteroid, který měl údajně způsobit postupné vymírání všech dinosaurů na Zemi, že ne ??? To by nad pouští hned tak slunce nevysvitlo ... a nejspíš by nebylo ani kam putovat. Takže v souhrnu se jedná o dostatečně originální a svým způsobem půvabnou vyprávěnku s nenásilným mravním ponaučením, vhodnou akorát tak PRO MĚ. P.S.: Všimli jste si ? Lidskou řečí jsou, zdá se, obdařeni jen býložravci. ()

Myrreczech

Nádherná animace, krásná příroda a docela jednoduchý, ale zajímavý příběh v animovaném filmu, to je záruka spokojenosti nejen u dětí, ale i u dospělých. Navíc stopáž tak akorát, abyste se nezačali nudit. Škoda slabší druhé poloviny. Celkově ale určitě potěší a děti se můžou i něco přiučit o konci éry dinosaurů. ()

• Tým sa presťahoval do štúdia v Burbanku v januári 1997 a o osem mesiacov neskôr sa oficiálne naplno rozbehli všetky práce. Celkový počet animátorov, tvorivých umelcov a technických expertov sa vyšplhal až na 350. (pravo)
  • Za prvý víkend premietania zarobil film v Spojených štátoch 38,8 milióna dolárov, čím sa stal najúspešnejšou premiérou roka a za Levím kráľom zaostal len o 1 milión. (pravo)
  • Ve filmu bylo zpracováno více než 1 300 snímků se speciálními efekty. (HappySmile)