Režie:
Niki CaroScénář:
Michael SeitzmanKamera:
Chris MengesHudba:
Gustavo SantaolallaHrají:
Charlize Theron, Frances McDormand, Sean Bean, Michelle Monaghan, Sissy Spacek, Woody Harrelson, Brad William Henke, Jeremy Renner, Richard Jenkins (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Všechno co Josey Aimes (Charlize Theron) chce, je slušná práce, která jí umožní postarat se o své děti. Místo toho zažívá strach, urážky, obtěžování, ponížení, útoky a sprosté nadávky. „Ber to jako bys byla chlap!“ – to je rada od jejího šéfa. Ona se k problému postaví jako člověk a začne rány vracet zpátky. Tím odstartuje první případ žaloby za sexuální obtěžování. V emotivním příběhu o boji proti předsudkům dále uvidíte Frances McDormand, Sissy Spacek, Woody Harrelsona a Seana Beana. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (266)
Až do pohádkovosti zidealizovaný dramatický skutečný příběh o vzniku soudního prcedentu o zákazu sexuálního obtěžování na pracovištích ve Spojených státech. K absolutní dkonalosti chybí to, že je zde všeho moc: moc sprostoty šmahem všech chlapů, moc tragiky v životě Aimes, moc nepochopení a nakonec moc pochopení její rodiny, a tak by se dalo jmenovat dál. Ale jako na dramaticky stavěný příběh se na to dívá hezky. ()
Naprosto perfektni drama, ktery vypravi o zavaznejch vecech docela s lehkosti, takze to neunudi nejakou hromadou udaju nebo tak neco, ale naopak to ty dve hodiny skvele zaujme, i kdyz zaver je vicemene jasnej a zaverecna scena u soudu je klasicky americky dojemna. Jedinej problem sem mel s Charlize Theron, respektive ne s ni, protoze hraje jako vzdy paradne, ale s jeji postavou. Je mi jasny, ze z ty neustaly buzerace od prasaku v praci musela bejt znicena, ale aby v 90% scen mela rudy oci od place, pripadne si furt stezovala a tvarila se urazene a nestastne, to bylo fakt moc a tudiz mi nebyla tak uplne sympaticka, jak tvurci zamysleli. Z vedlejsi role stoji za zminku paradni drsnacka McDormand a Woody v roli pravnika, to byl takovej spravnej sympatak. ()
Krásna ukážka toho, ako sa kedysi v Amerike (vraj najdemokratickejšej krajine na svete) žilo. Som šokovaný, že ešte prednedávnom tam ženy v zamestnaní nemali právo skoro na nič. Iba makať a poslúchať. Žiadna materská? Niečo u nás už vtedy nemysliteľné. Áno, ženy ju nemali tri roky ako teraz, ale aspoň nejakú mali. Je smiešne, že sa teraz hrajú na ochrancu demokracie a pritom sami doma majú neskutočný bordel. Naozaj silný príbeh, ktorý toho veľa povie a zaujme až do konca. Film vo mne vyvolal pocit znechutenia, ktorý nakoniec prerástol do pohŕdania. 80/100 ()
Je potěšující, že v tomto feministickém dramatu nejsou šovinistickými prasaty úplně všichni chlapi, nýbrž jenom naprostá většina z nich. Je potěšující, že v tomto feministickém dramatu nejsou bez poskvrny všechny ženské hrdinky, nýbrž jenom naprostá většina z nich. Je potěšující, a teď už bez ironie, že režisérka Niki Caro přistoupila k problematice sexuálního obtěžování a rovnoprávnosti pohlaví citlivě a zodpovědně. Na jednu, možná dvě výjimky nás ušetřila srdceryvných výlevů emocí a talent věnovala raději rozvíjení psychologických profilů jednotlivých postav. Film tím bohužel obohatila o rodinou linii, linii významu srovnatelného s linii hlavní a zajímavější, tedy soudní. Ačkoliv o soudní drama v tradičním smyslu slova nejde: 90% scén tvoří retrospektivy na dění předcházející soudnímu řízení, které samo o sobě trvá pouze pár minut. V kontrastu s nenásilně vyvolávanými emocemi stojí úporná snaha přenést na diváka náladu nehostinné krajiny, kde se zastavil čas, krajiny „mlčiacich slov“. Četné letecké záběry North Country podmalované vzletnou hudbou mi k podobně komornímu snímku neseděly. Velice utlumený a na rozhovorech s reálnými ženami z dolů postavený výkon předvádí pohledná Charlize Theron i typická představitelka silných žen Frances McDormand, jejíž postavu potká nejsmutnější osud. Její případ, podobně jako před lety Znásilnění, nejspíš vyvolá reakce kladné i záporné a nejspíš, což by měl být největší přínos celého filmu, vyvolá diskuzi. Jak dlouhou a hlasitou, to už bude individuální. 70% Zajímavé komentáře: Lima, pshimi, k212, castor, liuk ()
Svobodná matka bojuje v soudní síni za práva žen na práci v hornické šachtě. Spolu s teplými kovboji ze ZKROCENÉ HORY další ryze oscarový námět, kterému se upřímně zasmějete, aby se vzápětí ukázalo, že film podle něj není vůbec špatný. S JEJÍM PŘÍPADEM mám jen jeden docela zásadní problém a to je to roztahání soudního procesu napříč filmem. A odpustit si mohli i tu scénu, jak v soudní síni začnou všichni povstávat na znamení, že se přidávají k hrdince, to bylo trochu moc (myslel jsem si, že povstane snad i žalobce :). ()
Galerie (40)
Zajímavosti (7)
- Soudní proces, kterým je film inspirován, byl vyřízen v roce 1998, což bylo 10 let po prvním zaregistrování a více jak 20 let po začátku obtěžování. (CliffLee)
- Některých scén se zúčastnili skuteční horníci a při davových scénách byl docela problém je zvládnout. (Terva)
- Steve Persall, filmový kritik a žurnalista ze St. Petersburg Times, napsal, že film je "hluboce a nepopiratelně dojemný ". (Terva)
Reklama