Obsahy(1)
Dvouminutový snímek z počátku 20. století, který zobrazuje vyděšeného diváka z prvních filmových snímků. Nejprve diváka velice okouzlí tančící žena, tak jde blíž k plátnu. Poté se ale na plátně objeví vlak, který diváka velice vyděsí. (zdeny99)
Recenze (16)
Jedná se o předělávku o rok staršího snímku The countryman and the cinematograph, z něhož se zachoval pouhý fragment. ()
Krátký filmeček, který názorně demonstruje zmatenost prvních diváků nad nově se rodícím médiem. Nevěděli, co si myslet, jak k tomu přistupovat, ale naštěstí film nikdy zcela nezavrhli. Co bychom pak v dnešních dnech pořád dělali, že? ()
Porter zde (jako již mnohokrát předtím) bezostyšně vykrádá díla evropských filmařů, tentokrát snímek The countryman antd the Cinematograph R. W. Paula. Technická úroveň není nejhorší. ()
Emócie z vynálezu. Bohvie ako to bolo, zjavné je, že premrštené pocitové efekty z nových objavov patrili medzi možné reakcie publika na prvé premietanie. Dnes, kedy prevažuje odstup a zdanlivá nadhľadová nezúčastnenosť nad vecami i javmi (= pokrytectvo povrchnosti alias postmoderny), by takúto reakciu u ľudí už nevyvolal hádam ani príchod mimozemšťanov. ()
Kratičká komedie o strýci Joshovi,který je patrně poprvé na filmové projekci.Jeho reakce na promítané filmy možná připadaly tehdejším lidem vtipné,ale já v nich dnes už nenajdu tolik zalíbení.Ale nápad promítat film ve filmu je podle mě docela originální,nevzpomínám si,že bych to viděl v nějakém filmu z té doby.Nejsem si jistý jak spravedlive hodnotit,ale vzhledem k roku vzniku přidám třetí *. ()
O poznanie slabšie než obe predchodzie eskapády strýčka Josha, ktorý tak nejak postráda originalitu, humor a vlastne aj "strašidelný faktor" svojich predchodcov. ()
Aha, tak již tehdy začali Američané krást Evropanům jejich filmové nápady. Jen tanečnici neumí kolorovat a vlak nejede na nádraží, ()
Zmatené publikum netuší, co je jim servírované a tak vznikne chaos, strach a panika.... ()
Výborný skeč o strýčku Joshovi, který symbolizuje zmatení prvních filmových diváků při promítání na plátno, když se pokoušeli do filmu zasahovat nebo prchali před přijíždějícím vlakem. Dnes se ovšem mnohdy ukazuje, že tyto legendy o "děsivých" počátcích filmů nejsou tak úplně pravdivé. Podobný nápad použil také Godard ve filmu Carabiniers. ()
Trochu vtipné na dnešnú dobu, no mohlo to byť trocha reálnejšie, čo sa týka pohybov, okrem príchodu vlaku ma to nezaujalo. ()
A tentokrát možno prvá paródia, utekal Uncle John pred lokomotívou ako ľudia v kine keď im prvýkrát pustili film bratov Lumiérovcov?...ktovie... ()
Plné kvality tohoto ultrakraťase (ve své době průměrně dlouhý snímek:) můžeme v podstatě zhodnotit až dnes, protože svého času byl strýček Josh zjevně jenom jakousi reklamní postavičkou, která demostrovala sílu "pohyblivých obrázků" a jejich dopad na nezasvěcené obecentsvo, které do jisté míry mohlo "moving pictures" vnímat stejně. Avšak dnes právě máme možnost náhlednout, k čemu vlastně první filmy byly - k tomu, aby divákovi ukázaly, jaká je síla hybajících se obrázků... ()
Poslední film se strýčkem Joshem, vyznačuje se zajímavějším námětem. ()
Video na youtube ()
Strejda Josh "řádí" v kině. ;-) ()
Divák sleduje první snímky filmů.A nakonec ho hrozně vyděsí projíždějící vlak.Průměrný film ale dobré téma. ()
Reklama