Režie:
Fernando MeirellesScénář:
Jeffrey CaineKamera:
César CharloneHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Ralph Fiennes, Rachel Weisz, Hubert Koundé, Danny Huston, Gerard McSorley, Pete Postlethwaite, Bill Nighy, Donald Sumpter, Nick Reding, Juliet Aubrey (více)Obsahy(1)
V odlehlé části Severní Keni je nalezena brutálně zavražděná aktivistka Tessa Quayle. Její manžel Justin, člen Britského vysokého komisařství v Nairobi, se rozhodne vyšetřit smrt manželky na vlastní pěst. Důkazy ukazují na zločin z vášně. Proto se Quayle pronásledovaný výčitkami a pověstmi o nevěrách své zesnulé ženy vydává po stopách její minulosti. Bude muset riskovat vlastní život a projít tři kontinenty, aby odkryl pravdu. Díky přístupu k diplomatickým tajemstvím začne postupně odhalovat spiknutí, které je mnohem rozsáhlejší, než by si kdy dokázal představit... Nepohodlný byl natočen podle románu bývalého příslušníka britské zpravodajské služby, nyní světoznámého autora špionážních bestsellerů, Johna le Carrého. Režisérem thrilleru je Fernando Meirelles, který má na svém kontě nominaci na Oscara (za režii filmu Město bohů). Hlavní role ztvárnili Ralph Fiennes (nominovaný na Oscara za Anglického pacienta a Schindlerův seznam) a stále oblíbenější herečka Rachel Weisz. (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (431)
Kvality snímku nepopieram, najmä po hereckej stránke, no žiaľ tento námet (politicko-sociálny thriller o fuj fuj farmaceutickej korporácii) nie je práve moja šálka kávy - pre mňa nezaujímavé. Na druhú stranu bol tu krásne ukázaný ten priepastný rozdiel medzi životmi ľudí, na jednej strane bohatstvo a moc a na strane druhej len nafúknuté bruchá a slum. Bohužiaľ to najdesivejšie na tom je to, že tým bohatým už nestačí len majetok, ale berú rovno všetko, aj život toho druhého. Hnus. Priemer. 60/100 ()
Příběh konspirace a korupce, který se rozvíjí na pozadí milostné linky… divákovi je brzy jasné, že ve skutečnosti nejde o film o tom, jak se muž vydává po stopách své mrtvé manželky, aby odhalil její nevěru. Tajemná minulost odkrývá mnohem víc a vše je mnohem komplikovanější. Jde o téměř detektivní příběh a film si diváka vede… nicméně, paradoxně je zřejmé, že scénář není napsaný tak, aby udržel diváka v obraze. V tom vidím achillovu patu filmu, jelikož pro příběh zásadní informace nebo důležité spojitosti jsou ve filmu často zmíněny pouze jedinkrát, navíc mnohdy v rychlém sledu konverzace, nebo jen tak mezi řečí. Divákovi tak velmi snadno něco unikne. Nemluvě o tom, že orientaci v příběhu nepomáhá ani to, že vyprávění není chronologické (častá promíchanost pořadí scén). Z těchto důvodů je film velmi náročný na sledování a vyžaduje velké soustředění, jinak se může stát, že se ztratíte. Osobně jsem byla obzvlášť zpočátku docela zmatená, avšak ani později film divákovi nic neulehčuje a není příležitost polevit v soustředění. Vcelku šlo o kvalitní film se dvěma výbornými herci v čele, avšak osobně si mě tento film nezískal - téma dobré, jen to zpracování zkrátka nebylo mým šálkem kávy. Určitě bych dokázala vyjmenovat pár filmů o korupci a komplotu, které jsou za mě lepší. ~(3,3★)~ ()
I přesto, že tohle není film určený pro mě a i když jsem se chvílemi dost nudil musím uznat, že se jedná o nadprůměrné drama. Neříkám výborné ani geniální, k tomu pá Nepohodlný, alespoň v mých očích daleko. Příběh je zpočátku dost zamotaný a i když se postupem času zjednodušuje, tak jsem měl neustále pocit, že nevím co se na plátně děje. Až po polovině filmu jsem prokoukl a vychutnal si kvality. Těmi jsou výborná kamera, která jakoby vypadla Paulu Greengrassovi z oka a výborné herecké výkony jak Fiennese, tak Rachel Weisz. Škoda, že se nepodařilo vytěžit víc napětí, obzvláště z rádoby honičky v africké poušti. ()
Při sledování tohoto pěkného filmu s výnikajícími Ralphem Fiennesem a Rachel Weisz je velice důležité pečlivě sledovat dějovou linii. Nenechat se ničím vyrušit a dávat velký pozor při postupném pátrání raněného manžela po pravdě. Překousne-li divák tento fakt, či dokonce vyhledává-li podobné inteligentní, náročné a spletité thrillery, celkové vyznění snímku pak nemůže zklamat. Já osobně jsem sice ihned po shlédnutí uvažoval na zlatou střední cestou co se hodnocení týče, ovšem po střízlivém rozležení zážitku v hlavě musím konstatovat, že toto dílko stále více překvapujícího režiséra (Město bohů, Slepota) Meirellese je opravdu skvost. Bohužel ale zatím ještě nejspíše nepatřím do oné skupiny výše zmiňovaných potencionálních diváků, a tak jsem se v ději zejména v první půlce docela ztrácel. Ještě štěstí, že všechny kousky skládačky do sebe nakonec perfektně zapadnou, a já si tak na tento snímek uchovám moc hezkou vzpomínku jako na zručně natočené, inteligentní napínavé drama s parádními hereckými výkony o boji dvou lidí proti zkaženým, chladně kalkulujícím korporacím. ()
Z té celé řady novějších "politických drama", vyjadřujícím se k současným civilizačním problémům, patří tenhle film mezi ty nejlepší (spolu třeba se Syrianou, když vzpomenu na podobné filmy z poslední doby). Tentokrát na paškál přicházejí problémy dnešní Afriky, vzrůstající vliv nadnárodních farmakoceutických společností a škodlivé zasahování do činnosti nevládních organizací ze strany zkorumpovaných úředníků a vládních činitelů. Na rozdíl od trochu divácky odtažité a chladné Syriany je Meirellesovo dítko vyprávěno srozumitelněji (žádné "topení" se ve jménech nehrozí) a díky velkému tématu lásky až za hrob i emocionálnější, včetně působivého konce, který výsledný dojem zvedl na absolutno. Výkon Rachel Weisz se mi na Oscara nezdál, ale scény s ní jsem měl před očima i po skončení filmu. Že bych se zamiloval? :o) ()
Galerie (51)
Photo © Focus Features
![Nepohodlný - Z natáčení](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/159/723/159723411_c0db11.jpg)
Zajímavosti (22)
- Ralph Fiennes sám obsluhoval kameru, která snímala příběh z perspektivity jeho postavy. (imro)
- Režisér Fernando Meirelles musel lobovat za přesun natáčení do Keni, kde se odehrává příběh. Producenti totiž raději natáčejí v Jižní Africe, kde je soustředěný filmový průmysl černého kontinentu. (imro)
- Postava Tessy Quayle (Rachel Weisz) byla napsána podle slavné aktivistky Yvette Pierpaoli, jíž i s dvěma kolegy zabili roku 1999 v Albánii. John le Carré jí knihu věnoval. (imro)
Reklama