Režie:
Fernando MeirellesScénář:
Jeffrey CaineKamera:
César CharloneHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Ralph Fiennes, Rachel Weisz, Hubert Koundé, Danny Huston, Gerard McSorley, Pete Postlethwaite, Bill Nighy, Donald Sumpter, Nick Reding, Juliet Aubrey (více)VOD (1)
Obsahy(1)
V odlehlé části Severní Keni je nalezena brutálně zavražděná aktivistka Tessa Quayle. Její manžel Justin, člen Britského vysokého komisařství v Nairobi, se rozhodne vyšetřit smrt manželky na vlastní pěst. Důkazy ukazují na zločin z vášně. Proto se Quayle pronásledovaný výčitkami a pověstmi o nevěrách své zesnulé ženy vydává po stopách její minulosti. Bude muset riskovat vlastní život a projít tři kontinenty, aby odkryl pravdu. Díky přístupu k diplomatickým tajemstvím začne postupně odhalovat spiknutí, které je mnohem rozsáhlejší, než by si kdy dokázal představit... Nepohodlný byl natočen podle románu bývalého příslušníka britské zpravodajské služby, nyní světoznámého autora špionážních bestsellerů, Johna le Carrého. Režisérem thrilleru je Fernando Meirelles, který má na svém kontě nominaci na Oscara (za režii filmu Město bohů). Hlavní role ztvárnili Ralph Fiennes (nominovaný na Oscara za Anglického pacienta a Schindlerův seznam) a stále oblíbenější herečka Rachel Weisz. (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (432)
Musím se uznale poplácat za to, že jsem chlapsky přežil tento snímek až ke zdárné sebevraždě osmi výstřely ze tří různých zbraní. Překonal jsem přitom třikrát klinickou smrt nudou a smutně musím konstatovat, že po jarních trávách, prachu a kočičí srsti jsem alergický i na ufňukané dojáky ze zemí třetího světa. ()
Iba ďalšia z konšpiračných teorií. Téma je zaujímavé, no na city tlačí viac pohľad na africké deti a biedu, ktorá je tu neustále v popredí, ako na hlavnú dejovú líniu. Zväčša sa tuna nič nedeje, mnoho postáv, ktoré stále niečo vysvetľujú (dokopy nič). Od Fernanda Meirellese som po Meste Bohov čakal oveľa viac. Nie je to nič v štýle akčných thrillerov. Réžia sa snaží o niečo, čo sa nedá len tak vykresliť. Herci mi nesadli, ale snaha zrejme bola. Ide o slabý priemer. Nepodarilo sa Fernando... 5/10 ()
Zjistit, že vaše žena byla zabita poté co strávila noc v hotelu s jiným mužem, ještě nemusí být to největší a nejhorší překvapení ..... . Film na závažné téma je vyprávěn velmi poutavě a drsně (pravdivě ?) poukazuje na praktiky farmaceutických firem, které jdou v mnoha činech ruku v ruce s těmi zbrojními. F. Meirelles se svého úkolu zhostil na výtečnou a film na mě udělal hlavně svojí výpovědní hodnotou mnohem větší dojem než Město Bohů. Velmi dobře odvedená práce! ()
Neskutečně protřele natočený thriller, který pod svou základní slupku konspiračního spiknutí inteligentně narouboval nekompromisní obžalobu velkých farmaceutických společností, které na nemocemi sužované Africe vydělávají miliony. Režiséru Meirellesovi se podařilo tuto optiku sociálního tématu zaostřit do takové podoby, aby si i ten nejméně obeznámený divák připadal, že právě rozetnul Gordický uzel a zpravodajský pracovník nemusel i při (neodvratném) zjednodušení celé spletité machinace dostat infarktový záchvat. Dokonale vyvážená směs působivého obsahu, s přehledem zvládnuté formy (autentická ruční kamera) a jako bonus vynikající herecký tandem Fiennes a Weisz. Po Hotelu Rwanda přišla vyspělému světu další nelichotivá pohlednice s podpisem „Afrika“. ()
Velké farmaceutické společnosti, předražené léky testované na lidech, britská vláda – komplikovaný cyklus, ve kterém se točí příliš mnoho peněz na to, aby jej nějaký pěšák dokázal zastavit. Skutečně? Bohatí bohatnou, chudí se stávají chudšími, chudší nemocnými, nemocní umírají. Koho to zajímá? Nikoho. Koho by to mělo zajímat? Všechny. Nepohodlný narozdíl od Syriany netrpí roztříštěností, ač je rovněž složen z mnoha fragmentů a lze jej vnímat jako dva filmy v jednom. Silně humanistický náboj režiséra svádí k používání kapku vyděračštějších prostředků, které se sílící intenzitou bohužel ztrácejí na přesvědčivosti. Příkladem takové scény je „konec prvního filmu“, po Justinově návratu do Londýna – bylo tohle nezbytné? Rovněž kamera, ač je místy geniální, působí příliš agilně v místech, kde bych osobně uvítal poklidnější přístup. Škoda, že scénář nebyl koncipován tak, aby nabídl Weiszové prostor v průběhu celého filmu, ne primárně v jeho první polovině, její Tessa totiž příběh nevídaným způsobem oživuje a dává tu nejsilnější motivaci, proč bojovat dál. Nebuďme tedy jenom opatrnými zahrádkáři, tvář světa může pozměnit každý. Alespoň tomu pro tento okamžik věřím, za což si Meirelles zaslouží uznání. 85% Zajímavé komentáře: Isherwood, k212, mm, Beky, Kali4, wipeout ()
Galerie (51)
Photo © Focus Features
Zajímavosti (22)
- Román Johna le Carré byl původně v Keni zakázaný, protože zobrazoval zkorumpovanost místních politiků. (imro)
- Rachel Weisz o podstate filmu: "Je to súboj Dávida s Goliášom. Veľké korporácie zarábajú na malých ľuďoch. Myslím si, že lieky sú aktuálne na druhom mieste po rope; je to obrovský biznis. Zarábajú všetky tieto peniaze, no ľudia v rozvojových krajinách si nemôžu dovoliť lieky, ktoré by im mohli zachrániť život." (Arsenal83)
- Natáčalo sa aj v blízkosti významného archeologického náleziska. Scéna auto naháňačky, v ktorej Justina Quayla (Ralph Fiennes) na požičanom Fiate prenasleduje vodič Land Roveru, bola natočená len dve míle od miesta, kde archeológovia vykonávali práce na vykopávkach ľudských predchodcov starých 900 000 rokov, čo sú najstaršie ľudské pozostatky nájdené na Zemi. (Arsenal83)
Reklama