Režie:
Alice WuScénář:
Alice WuKamera:
Harlan BosmajianHudba:
Anton SankoHrají:
Michelle Krusiec, Joan Chen, Lynn Chen, Jin Wang, Jessica Hecht, Hoon Lee, Ato Essandoh, Saidah Arrika Ekulona, Pamela Payton-Wright, Brian YangVOD (1)
Obsahy(1)
Když 48letá vdova Hwei-Lan Gao (Joan Chen) oznamuje svému otci, který nemá ani špetku pochopení, že je těhotná, vyhání jí v návalu zlosti z domu a zakazuje jí vrátit se, dokud se nevdá nebo neprokáže neposkvrněné početí. Protože Hwei-Lan nemá kam jít, nastěhuje se ke své dospělé dceři Wil (Michelle Krusiec), doktorce z Manhattanu, která vůbec netouží mít spolubydlící. Zvláště poté, co se seznámila se svou přitažlivou mladou milenkou Viv (Lynn Chen). A tak Wil udělá to, co by udělala každá starostlivá dcera s těhotnou svobodnou matkou na krku. Dohazuje jí každého obstojného starého mládence ve městě. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (30)
Hezký a příjemný film, který konfrontuje dva naprosto rozdílné světy. Dvě kamarádky Číňanky a New York. Obě strany jsou dost zmatené a díky tomu vzniká řada komických událostí. Nenucený film v mnoha ohldch, který jak začal, tak i skončí, bez jedné zapamatování hodné scény, ale s příjemným úsměvem na tváři. ()
Morální kodex je podstata a vizitka každého lidského jedince. Uchovat si tvář, tak tahle formulace směřuje k potvrzování uvedeného, plus nekonečná řada otázek. Proč si uchovat tvář? Pro koho? Co je zač ten posuzovatel? Kdo je pro mě autorita a kdo směšným hmyzem líně lezoucím ve svém teritorii? Atd. ()
Pohodové, nenásilné, usměvavé, čínské. Pohodový výlet mezi čínskou komunitu v Americe, jejich generečními odstupy, pravidly a zvyky, které stále dodržují. Vztah matky a dcery je jako vystřižený z Gilmorek, čínské drbny, a trocha té lesbické lásky. Do toho opět tuny snězených čínských jídel. Film končí jak jinak než pozitivně. Herecké výkony vůbec nebyly špatné, Joan Chen je k nepoznání od své role majitelky pily. ..hmm, asi si zajdu na nějakou čínu..hodně používám slova odvozená od "Čína".. ()
Spíš dojemné než úsměvné příhody několika Číňanek žijících v New Yorku. Ústřední dějová linie sleduje dva vztahy – mezi konzervativní matkou ctící tradiční konfuciánské zásady a její amerikanizovanou dcerou a mezi dcerou samotnou a její milenkou. Ano, je lesbička, jenže také matka skrývá jedno, pro ostatní nemilé, tajemství, totiž své nemanželské těhotenství. U citlivě, ne však sentimentálně, napsaného scénáře, se možná párkrát usmějete, ale jádro příběhu tvoří právě ony vztahy – rodičů k dětem, dětí k jiným dětem, celé společnosti k rodičům, dětem a jiným dětem. Pokud se snad zajímáte o život čínských lesbiček v Americe, můžete své studium začít tímto vesměs příjemným, nenásilným filmem. 60% ()
Nástin děje byl docela zajímavej: Americkej film plnej číňanů v Americe, režírovanej číňankou, o 48 letej těhotnej vdově (odmítající říct s kým) s dcerou, která je na holky versus tradiční čínský hodnoty, který se s tímhle ani trochu neztotožňují. Absolutně neznámý film se pro mě stal velkým překvapením. Je to v podstatě romaťák, skoro až doják řekl bych, okořeněný občasným humorem, kterej mě svojí bezelstností velmi mile překvapil. Režisérka šikovně a jistou rukou skládá jednotlivé scény, až se nechce věřit, že je to její debut. ()
Reklama