Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisér Olivier Marchal (sám bývalý policista) natočil příběh na základě skutečných událostí a situoval ho na slavné Quai des Orfevre – Nábřeží Zlatníků 36, do sídla pařížské policie. Právě tam začíná drama dvou policistů Léa Vrinkse a Denise Kleina, které kromě příslušnosti k různým útvarům – Léo pracuje pro BRI (Zásahová a pátrací brigáda) a Denis pro BRB (Brigáda pro boj s organizovaným zločinem) – dělí i rozdílný postoj k práci. Zatímco Denis usiluje především o moc a postavení, Léo patří k onomu staromódnímu typu policajtů, posedlých svou prací, kteří mají známé na obou stranách zákona, a v zájmu spravedlnosti občas neváhají jeho hranici překročit. Jejich cesty se osudově protnou ve chvíli, kdy mají spolupracovat na případu série ozbrojených přepadení. Každý postupuje svými metodami, přičemž Léo je sice úspěšnější, ovšem za cenu rizika, jež se může obrátit proti němu. A také obrátí, protože Denis neváhá využít každého způsobu, aby svého kolegu porazil a získal kýžené místo šéfa policie. Na otázku „A co policejní etika, to vám nic neříká?“ – Denis odpovídá: „ S tou už si dávno vytírám…“ Do hlavních rolí policistů, kteří spolu svádí nelítostný souboj, obsadil Olivier Marchal slavné filmové hvězdy Daniela Auteuile (Královna Margot, Hrbáč) a Gérarda Depardieua. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (342)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Po dlouhé době povedená francouzská kriminálka navazující na slavnou tradici let minulých. Maximální důraz na postavy a jejich psychiku je sympatický, byť se kvůli tomu nemusel hned upozaďovat i scénář. Trochu to celé sráží závěr, který je "pouze" dobrý, nikoli stejně vynikající jako zbytek filmu. Ony po celou stopáž pečlivě budované temné charaktery (a ostatně i atmosféra) v něm vyznívají tak trochu do ztracena. Vzniknout to někdy v sedmdesátých letech, tak tomu dám za čtyři jako nadprůměrné žánrovce. Ovšem v dnešní době nelze jinak než za plný počet, tenhle typ snímků mi prostě chybí. A navíc si mě Marchal získal svou evidentní láskou k Nelítostnému souboji. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Již od dob Prohnilých nám je prostřednictvím filmů do hlav vtloukáno, že policajti se v zásadě dělí na svině malé a svině velké. Ty malé klidně kryjí záda drobným zlodějíčkům, kteří je mohou dovést na stopu mnohem větších úlovků – chtějí hlavně být dobrými policajty. Ty velké se osobně zúčastňují různých ilegálních aktivit, typu kšeftování se zbraněmi či drogami – chtějí hlavně zaplatit hypotéku.Ve Válce policajtů dojde ke střetu dvou komisařů rozdílných povah, z nichž však ani jeden nezasluhuje přídomek čestný. Denis Klein neměl nikdy štěstí na větší grázly, řešení banálních případů jej unavuje, jako život sám, nyní se však naskytla příležitost obsadit pozici policejního šéfa, stačí se trošku víc snažit. Leo Vrinks má pohlednou manželku, roztomilou dcerku a svůj mizerný plat si zpestřuje různými, ne zrovna nejlegálnějšími, bokovkami, také on bude usilovat o místo policejního šéfa. Válka policajtů je údajně inspirovaná skutečnými událostmi, což je nepravděpodobné o to víc, jak poutavé drama se v ní odehrává, ale na samotné kvality to nemá žádný vliv. Otázka zní: Dokázal by něco podobného vymyslet někdo jiný než zkušený scénárista? Třeba osud? Právě osudovosti tématu je věnována speciální pozornost a závěr pouze potvrzuje známe rčení „boží mlýny melou pomalu, ale jistě“. Děj mě skutečně neustále překvapoval, na rozdíl od většiny současné hollywoodské produkce jsem zdaleka neměl jasno v tom, jakým směrem se bude dále ubírat. Ubírá se sice zákrutami osvědčenými, leč originálně poskládanými. I ta nejmenší epizodka má v hlavní dějové linii své místo, nic nepřebývá, vše do sebe dokonale zapadá jako precizně vybroušená mozaika. Navzdory názvu není Válka policajtů explozivní akcí, jediná pořádná akční scéna tvoří pouze středobod, od nějž se odvíjí většina vyprávění. Nejsilnější zbraní pak není ani tolik režie (s nepochybně inspirovaná Mannovým Nelítostným soubojem) jako právě zmíněný scénář a prostor, jenž nabízí oběma hereckým hvězdám. Ani Auteuil, ani Depardieu nezastiňují rozsahem své role toho druhého, přičemž v mém případě byly sympatie spravedlivě rozděleny mezi oba. Oba totiž mají opatrně vybalancované světlé a stinné stránky svých povah, rozhodně nesouhlasím s názorem, že Depardieu hraje zákeřného hajzla, zatímco Auteuil je hodným taťuldou. Marně přemýšlím, co Válce policajtů vytknout, napadají mne samé malichernosti (například bychom mohli být lépe obeznámeni s minulostí obou rivalů, ale nač natahovat tak příjemně střiženou délku?), není to žádné přelomové dílo, jenom hodně dobrý krimithriller a jako takový zasluhuje v rámci žánru hodnocení absolutní. 90% Zajímavé komentáře: Isherwood, Kaka, ripo ()

Reklama

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Skvelá, drsná francúzska kriminálka s temným príbehom o súboji dvoch policajtov, z ktorých jeden je ctižiadostivý hajzel, schopný kráčať cez mŕtvoly, ak je to nutné a "legálne", a druhý je zapletený do trojnásobnej vraždy, ktorá mu môže zničiť kariéru... Francúzi jednoducho kriminálky vedia (posledné roky z Jeanom Renom ponechajme stranou) a Marchal je skúsený režisér, ktorý už má tiež niečo za sebou. Skvost, ktorý by si nikto nemal nechať ujsť. ()

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Výborná francouzská kriminálka, která se zaměřuje především na policajty, jejich rivalitu, charaktery, mocichtivost, pomstychtivost a ironii osudu. Film je více dramatický, než-li akční, což ale v tomto případě není vůbec na škodu, no na plnej kotel jít nehodlám, protože v takto na oko kvalitní kriminálce nelze odpustit ani jen pár scénáristických a dějových laciností, většinou v podobě moc velkých náhod a nelogičností. Ale jinak fakt super. Na pana Oliviera Marchala se podívám trochu zblízka. 85% ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Olivier Marchal, Franck Mancuso, Julien Rappeneau | Hudba: Erwann Kermorvant, Axelle Renoir | Distribúcia: Gaumont Film Company | Rozpočet: ? | Tržby: 18,291,248 $ | Ocenenia: Golden Graals - VR Valeria Golino. Spolu - 1 výhra a 9 nominácií || Oldschool krimi, so skvelým, nečakaným vývojom a intenzívnym napätím. Zabije to trošku nemastný-neslaný záver. Na jedno videnie však určite postačujúca záležitosť. 70% | FullHD, THX, EN DTS | ()

Galerie (30)

Zajímavosti (14)

  • Snímek je věnován památce policejního velitele Christiana Carona, který zahynul při výkonu služby 31. 8. 1989. (Olík)
  • Režisér Olivier Marchal, který byl před svou filmovou kariérou dvanáct let členem skutečné zásahové jednotky. Uniformu podle svých slov svlékl víceméně z pudu sebezáchovy: "Já jsem nastoupil k policii z poměrně romantických pohnutek - vyrostl jsem totiž na americké filmové kultuře, na kriminálkách a víc než co jiného jsem se chtěl všem těm hrdinům podobat. Realita tohohle povolání ale byla taková, že jsem se rozhodl od policie odejít. Všechny ty vraždy, smrt kamarádů, sebevraždy... Traumatizovalo mě to tak, že jsem se raději vrátil k tomu, co jsem dělal na škole: k divadlu a hraní." (NIRO)
  • Na pohřbu policisty zní „Pohřební pochod“ ze sonáty Frédérica Chopina č. 2 op. 35. Třetí věta Klavírní sonáty č. 2 je Chopinův slavný pohřební pochod, který byl zkomponován nejméně dva roky před zbytkem díla a sám o sobě zůstal jednou z Chopinových nejvýznamnějších populárních skladeb. Klavírní sonáta č. 2 nese narážky a reminiscence na hudbu Johanna Sebastiana Bacha a Ludwiga van Beethovena. (sator)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno