Reklama

Reklama

Manažer Tim je jen na dosah od velkého kariérního úspěchu. Musí jen najít hosta a přivést ho na speciální večeři, kterou jeho šéf pořádá každý měsíc. Vítězem večera se stává ten, kdo s sebou přivede toho největšího blbce…  Tim je manažer, jehož kariéra stoupá vzhůru. Nyní konečně dostal povánku na speciální večeři, kterou každý měsíc pořádá jeho šéf ... ten, kdo s sebou přivede největšího blbce má ve firmě následně zaručeny značné výhody. Timova snoubenka Julie celou událost považuje za odpornou a tak jí Tim slíbí, že se večeře nezúčastní. Jenomže pak narazí na Barryho, jenž ve volném čase staví propracovaná dioramata z vycpaných myší. Timovi je okamžitě jasné, že právě objevil dokonalého kandidáta na vítěze Večeře pro blbce, neodolá pokušení a Barryho pozve. Ovšem ačkoli Barry vše dělá s tím nejlepším úmyslem, rozvrátí Timův život a dostane ho na šílenou sestupnou spirálu, ohrozí nejdůležitější obchodní dohodu, přivede zpět do Timova života jeho šílenou expřítelkyni Darlu a snoubenku Julii nasměruje do náručí jiného muže… (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (299)

dobytek 

všechny recenze uživatele

Když se američani pokoušej o remake francouzský komedie, obvykle to dopadne dost tragicky. V případě tohoto filmu ale výsledek neni špatnej. Američani prostě vzali jenom ten základní námět a natočili to úplně jinak. Originál mi přišel spíš jako divadelní hra, tohle je vyloženě taková bláznivina, ve který jsou postavy jeden větší magor než druhej. Narozdíl od originálu mě potěšilo, že skutečně dojde k tý večeři pro blbce. Akorát se nemůžu ubránit dojmu, že filmu dost uškodila poněkud přepálená stopáž. Pro tenhle typ komedií by stačilo tak 80-90 minut. Jinak nejvíc mě teda asi rozesmál Zach Galifianakis a potom hláška s "Morganem Freemanem". 65% ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Snímek je prostě jen remake velmi povedené francouzské komedie a jako takový prostě není tak vtipný. Nemluvě o tom, že se Steve Carell musí pitvořit, aby byl vtipný. Jacques Villeret tohle nepotřeboval, ten byl směšný tak nějak přirozeně. Ale ne hloupý. Carell takový je, ale scénář mu chce dát víc. Nefunguje to. ()

Reklama

maverick10 

všechny recenze uživatele

Proc??? Trpi snad amíci nedostatkem fantasie, maji line mozky, ze nataci tak nepovedene remaky neceho co fungovalo, pretvori to na svuj ruzovej americkej bublifuk plny americkeho snu, falesneho sentimentu a lacineho patosu? Na tohle se mi tezko diva, abych pri koukani vyplnil cas, tak vetsinou platu svetr, prekladam do jambickeho pentametru Freudovi basnicky nebo vycuravam do snehu na parapetu obrazky Walta Disneyho. . . ()

-bad-mad-wolf- odpad!

všechny recenze uživatele

Francouzský originál byl svěží komorní komedií, která stála na chytrém situačním humoru, nápaditém scénáři, výborném obsazení a hromadě kouzelně nemorální škodolibosti. Proti remakům nic moc nemám, zvláště pokud chce tvůrce na již zfilmovanou látku pohlédnout jinak. Americký Blbec se od originálního opravdu liší dost, nicméně zdejší změny se dají nejsnáze přirovnat k pádu držkou do... myšího kakání. Už kancelářský úvod, který se trapně snaží navléct ústředního hrdinu do všeho co nejvíce nevinně (nemorální bastardi jsou jeho šéfové, nikoliv on), napovídá mnohé. Vyvoleným blbcem je Barry, který ve volném čase preparuje myši, aby je následně cpal do šatiček a vytvářel s nimi různé scenérie. Proč ne. Pravdou však je, že Barry není vtipnou postavičkou a v průběhu celého filmu si k němu nevytvoříte žádné pouto, což je zřetelná slabina. Na vině je především neschopnost prezentovat ho jako uvěřitelnou lidskou bytost - zbyla z něj pouhá komediální loutka, která se v jiných filmech objevuje v epizodních roličkách. Neřeknete si "to je blbec, to je kretén!", neřeknete si nic. Soucit se v divákovi snaží vyvolat krátký výstup ve stodole (myši neumějí lhát), ale jedná se o pouhý výkřik do tmy. Scenáristům se navíc nelíbila komornost originálu, takže nechávají naší dvojku pendlovat z místa na místo, přičemž se snaží rozbít poslední zbytky jakékoliv přirozenosti. Máme tu jakéhosi pošahaného umělce, který odloudí titulní postavě milenku a tím odstartuje honbu za nápravou (v hlavní roli samozřejmě Barry), ale ono je to vlastně fuk, protože brzy zjistíte, že tenhle film opravdu stojí jen na stupidních pitvořících se fórcích. Scény jsou ohromně "promyšlené" a neustále nechávají diváka v jednom velikém COŽE??? Dám příklad: Za Timem přijede jeho nadržená obdivovatelka, která si s ním dělá co chce a chrlí tuny prapodivných keců. Následně málem přefikne Barryho, aby se s ním mohla honit kolem stolu a házet po něm plné lahve vína (na důvod se neptejte, není). Poté se sebere a zmizí, to vše během několika mála minut. Vše vrcholí scénou věčeře blbců - trapnost nad trapnost. Největším průšvihem je morální kydáníčko na závěr, kde si samozřejmě poslechneme, že všechno zlé bylo myšleno dobře, že blbcům se smát nemá a že všichni se všemi mohou být kamarádi. Americký Blbec k večeři je nesympatická, nevtipná, strašlivě hloupá a v závěru zoufale umoralizovaná komedie. S vyjímkou krásné Stephanie Szostak jsou nevýrazní i herci. Nezasmál jsem se ani jednou. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $69miliónovTržby USA $73,026,337Tržby Celosvetovo $86,796,502Tržby za predaj DVD v USA $13,522,983 //počet predaných kusov 824,259║ bláznovina, miestami až neúnosná, ale ten rozpočet na takýto film dobrá paľba /40%/ ()

Galerie (51)

Zajímavosti (8)

  • V čase 1:36:44, kdy při večeři dva „blbci“ předstírají souboj, „vytáhne" Therman (Zach Galifianakis) z výstřihu ženy ve fialových šatech „granát“ a hodí ho po Barrym (Steve Carell). Ovšem ten v té chvíli také stojí vedle stejné ženy ve fialových šatech. (HonzaR.)
  • Ve scéně, kdy se Barry (Steve Carell) urazí a odejde domů, sundavá si dioptrické brýle a nasazuje brýle zvětšovací. V dalším záběru si zvětšovací brýle sundá, ale pod nimi jsou i jeho dioptrické. (Danny F.)

Reklama

Reklama