Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kyjevská Rus, konec 10. století. Po smrti vládce Kyjevské Rusi Svjatoslava I. vypukl bratrovražedný boj mezi jeho syny. Z něj vychází vítězně Jaropolk. Oleg je mrtev a mladý kníže Vladimir prchá do Švédska. Zde během let shromáždí vojsko vikingských žoldáků a v jeho čele se vrací, aby dobyl Kyjev a sjednotil říši. (Bohemia MP)

Videa (1)

Trailer

Recenze (160)

Jezinka.Jezinka 

všechny recenze uživatele

Polorodí bratři, synové Svjatoslava I. se, eufemisticky řečeno, neměli příliš rádi. Nebo, napadá mě, naopak měli a v duchu ´co se škádlívá, to se rádo mívá´ pracovali na tom, jak se vzájemně definitivně uškádlit. Jak Vladimira vnímám víc jako postavu literární než historickou, tak mi tady byl sympatičtější jako barbarský násilník, než v podobě Bohem osloveného uvěřivšího budoucího světce. Rognědě se vůbec nedivím, vzhledem k okolnostem člověk skoro lituje, že její atentátnický pokus nebyl úspěšný. Irina mě iritovala a ve svém počínání mi připadala umělejší, než ten digitální zubr na začátku. ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Spektakulárny ruský epos, ktorého vizuál a výprava sa pokojne môže rovnať hollywoodskym veľkofilmom. Aspoň čo sa týka vizuálu a veľkolepej výpravy. Príbeh je už trochu krkolomnejší, chvíľu trvá, o čo všetkým ide a zdá sa každému ide o niečo iné. Zo začiatku som sa strácal v menách i postavách, naviac každý druhý mal dlhé vlasy, prípadne aj bradu a rozlišovať ich bol neraz problém. Čo však neznamená, že aj herci boli jeden ako druhý, práve naopak, v Rusku vyrástla jedna či dokonca rovno dve silné herecké generácie a obsadenie je starostlivo vyberané. Na akciu i masové scény sa pozeralo veľmi dobre, aj keď nejaké prehnané veci sa aj tam vyskytli - napr. "splavovanie" riečnymi loďami na blate. Záver vyviera trochu do ztratena a je trochu škoda, že nekončí napr. veľkolepou záverečnou bitkou. Pre Rusov je však kontakt s kresťanstvom niečo ako osvietenie, ktoré zjavne prevyšuje svetské boje. ()

Reklama

verbal 

všechny recenze uživatele

Kníže Svjatoslav měl dva syny a jednoho bastarda. Všichni tři to byli době poplatná násilnická hovada, a tak není divu, že hned poté, co papá vystrčil kopyta, brutálně se mezi sebou semleli o to, kdo bude náčelníkem Ukrajiny. Zatímco se Oleg a Jaropolk vzájemně mydlili, bastard s příznačným jménem Vladimir emigroval do Švédska, odkud si přitáhl bezskrupulózní a ještě hovadštější bandu Vikingů, ukázal tehdy již jedinému žijícímu bratrovrahovi Jaropolkovi, zač je toho temný středověk, a stal se neomezeným majitelem Veliké Rusi. Načež bývalý zapálený pohan kvůli udržení moci jasnozřivě prohlédl, nasoukal se do prdele Byzanci a přitáhnul do země nejhorší morovou ránu všech dob zvanou křesťanství, protože roztříštěné heretické kulty neuměly nikdy to stádo ovcí tak krásně masově ovládat. Jeho jmenovec, současný car Vladimír, bývalý zapálený agent KGB a nyní po prudkém názorovém prozření pravičák jako poleno, co však naprosto, ale naprosto bezelstně strčil hlavu zpět do lůna pravoslavné církve, neboť byl dozajista neochvějně přesvědčen, jaké je to dobro, se rozhodl dát lidu velkolepý historický příklad, téměř analogický vlastnímu počínání. A báťuška rozhodně nešetřil, svatořečení mu ve sbírce stále chybí. Vzniknul tak kurevsky velkolepý spektákl „Jak byl pokřtěn Kyjev“, po technické i herecké stránce v každém detailu vypydlený k dokonalosti, který ovšem disponuje poněkud, řečeno odborně, pičoidními bitvami. Pečeněhové sice byli skoro mongoloidi, ovšem od téměř dobytých hradišť by snad bez příčiny z ničeho nic neodtáhla ani armáda downů. Ale také je možné, že scénárista se střihačem jen dost neúměrně experimentovali se samohonkou, o čemž by svědčila i přinejmenším diskukokotabilní návaznost některých scén. Globálně je to ale skutečně velkopanská podívaná, srovnatelná s nejvýpravnějšími holyúdskými počiny, vcelku špinavá a brutální, jíž však dost ubližuje digitální kamera a ten zbuznělý Čurila Kenovič v hlavní roli, jež ji vtiskávají tak trochu umělohmotnou homopatinu. Nezbývá, než doufat, že si tento Fico vezme příklad ze svého velkého vzoru, taky chytí za gule těch pár zbylých maďarských Babitchů, kteří se ještě nevydali vykrádat Evropu, a nechá konečně natočit nějakého pořádného Červenáka. Třeba v Bivojovi bylo vynikající prase! Nejdříve ale ať dá pro jistotu upálit Deanu Horvátovou, aby zase náhodou nepřinutila toho svého senila ukájet své umělecké ambice. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Naozaj veľkolepý film, na ktorom je vidieť každý investovaný milión rubľov. Ohromné davové scény, hradiská, lode, obetiská s modlami starých bohov, prepracované interiéry, kostýmy, zbroj a zbrane – z toho všetkého priam prechádza zrak. Celý film je parádne natočený a ozvučený, digitálne omaľovánky sú veľmi dobré a dokonca aj ten počítačový tur, ktorého lovia v úvodnej scéne, znesie porovnanie s tým najlepším od ILM. Príbeh pôsobí uponáhľaným a zároveň roztriešteným dojmom, miestami má dokonca problém s nadväznosťou scén – skrátka vyzerá, ako keby tie dve hodiny zostrihali z cca 6-dielneho seriálu. Kvôli tomu výrazne trpia motivácie postáv, vývoj postáv a vzťahov nie je dostatočne prekreslený a uveriteľný. Herci sú bez problémov, najmä hlavný hrdina a predstaviteľ radcu a pobočníka Svenelda, ktorý zároveň slúži ako rozprávač príbehu. Čo mi vo filme dosť veľmi chýbalo, je akákoľvek zmienka o Slovanoch a ich bohoch. Tá slovansko-varjažská dynamika sa nerieši. Staré ukrajinské kmene sa vôbec nespomínajú. Pohanskí žreci sú od začiatku zobrazení ako nesympatickí, zákerní, neustále sfetovaní a krvilační blázni. Vladimíra nazývajú cudzincom a dokonca sa ho pokúsia zavraždiť. Napriek problémom so scenárom a jasným prvkom ruskej propagandy je film povinná jazda pre všetkých milovníkov historických filmov, je to pastva pre oči a môžeme len snívať o tom, že by niekedy vzniklo čosi podobné trebárs o Pribinovi alebo Svätoplukovi. 7/10 ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Nejsem zcela zběhlý v dějinách Ruska, Ukrajiny a prvních kontaktů tehdejších vládců se světem křesťanským. Myslím, si však, že film nijak nevybočil z mých hrubých znalostí dějin tohoto období. A hádat se o to, jestli Igor byl ve skutečnosti Jevgenij přenechám lepším znalcům. Těch se tu dle komentů našlo dost :-). Mohu tedy film hodnotit z čistě subjektivní stránky a musím uznat, že se moc líbil. Počátek středověku nemohl být temnější. Neustálé nájezdy kohokoliv, obětování starým dávným božstvům na obětištích, nemoci, hlad, neúroda... Asi nebylo snadné si tehdy žít ten svůj obyčejný život a ani velmožové to neměli jednoduché. Nevím kolik film stál, ale muselo to být hodně. Vše vypadá skvostně. Chalupy, hradiště, první města.... Jako vesmírný koráb s ufouny pak musela působit na místní kmeny válečná loď z Konstantinopole... Znovu se klaním římské civilizaci a jejímu odkazu i když počátky křesťanství nebyly také žádná pohádka. U řady záběrů jsem vůbec nechápal kameru jak to mohlo být točeno a pevně doufám, že to všechno byl podvrh na divákoci od zručného grafika, protože jinak ve filmu muselo zařvat několik desítek koní a stejně tak lidí... Vrcholem byly žoldáci Vikingové se svými Berserkry... brr.. Když do vašich bojujících řad vlítl zdrogovanej chlápek s vlčí kůží na hlavě s palicí v ruce, musel to asi být fakt mazec... Ne vždy jsem úplně chápal o co ve filmu jde, což mne trochu mrzelo. Vizuálně to však bylo naprosto dokonalé a od plného počtu hvězd to dělil jen krůček. Házím tedy z hradeb 5 zapálených kol a Rusům opět tleskám. * * * * ()

Galerie (72)

Zajímavosti (8)

  • Film byl natočen ve dvou verzích, jedné „rodinné“ a jedné „nepřístupné“. (ČSFD)
  • Postavy, které ve filmu vystupují jako Římané, jsou ve skutečnosti představitelé Byzantské říše. (deLaFere)

Reklama

Reklama