Reklama

Reklama

Proč žít... a proč umírat

  • Česko Důvod žít a zemřít (více)
Trailer
Itálie / Španělsko / Francie / Západní Německo, 1972, 79 min (Director's Cut: 119 min, Alternativní 113 min)

Roku 1862 se banda odsouzenců na smrt – vrahů a hochštaplerů – ze Severu snaží pod velením plukovníka Pembrocka dobýt zpět pevnost Fort Holman, kterou ztratili podlou lstí jižanského majora Wortha. Major zajal plukovníkova syna a slíbil, že jej propustí, pokud se plukovník, i se svou pevností, vzdá. Svůj slib však nedodržel – mladíka zabil. Plukovník si po útěku ze zajateckého tábora nyní přichází pro svou pomstu… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (52)

indiano 

všechny recenze uživatele

..skvelý klasický príbeh,skvelí herci,prostredie......avšak niečo tomu chýba. Akcia- tá nastúpi až v 93 min, dovtedy bohužiaľ len kecy, čo je na takéto obsadenie a príbeh primálo. Savalas v závere nečinne pozerá na padájúcich vojakov,namiesto toho aby sa chytil zbrane..no a záver je riaden blaf....Coburn prepichne bezbranného Savalasa a povie,, za moju dcéru".. a celý film o tom ani zmienka..a nakoniec odídu bez zlata....veľké sklamanie od Valeriho..Dve hviezdičky za ukážku Coburna a Spencera... škoda... ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Známý námět tentokrát ve spaghetti westernovém provedení a vůbec ne špatném. Ano, opět se jedná o skupinku odsouzenců k trestu smrti, kteří dostanou poslední životní šanci. Za cenu prominutí trestu půjdou na sebevražednou misi. Poprvé zpracováno asi v roce 1964 ve snímku ´Tajná invaze´, ale nejznámější je samozřejmě pozdější z roku 1967 ´Tucet špinavců´. James Coburn vs. Telly Savalas. Chamtivost, smrt a pomsta. Přímočarý příběh odehrávající se v době občanské války, kdy prach skřípe mezi zuby, nepřetržitě hučí vítr a nikdo nikým a ničím si není jist, vypráví systematický děj na téma pomsty a vykoupení. “Poprvé jsem zabil člověka.” “ Já naposled.” Poslední věty posledního dialogu hodné k zamyšlení.  Dějová linka si všímá svého a jedinkrát nevybočuje jinam. Všemu se dává patřičný čas a důraz, takže po scenáristické stránce se tu klasicky vypráví i obrazem. Chybí tomu však jediné a to výrazná až chytlavá melodie, která by snímek vždy připomněla. Mezi výraznými spaghetti westerny se však i přesto v žádném případě neztrácí. A ještě jedna věc. Bud Spencer tu opět dokazuje, že na dramatické role ještě stále nezanevřel. ()

Reklama

Kubaso 

všechny recenze uživatele

Teoreticky skvělé spaghetti od režiséra "Mé jméno je Nikdo " s dobrou kamerou, obsazením i hudbou, které brutálně zabíjí mimořádně ospalý děj. Když ve dvě hodiny trvajícím výpravném westernu (se zápletkou vypůjčenou z Tuctu špinavců) přijde jediná akce až v jeho závěru, bude asi něco špatně. Asi scénář. Někteří z Coburnovy dvanáctky v průběhu filmu zmizí sami od sebe, jiné zabijí tak rutinně, že to člověk stejně sotva postřehne. Co se herců týče, Savalas se objeví až ve druhé polovině a bohužel v ní moc času nestráví. Coburn se jen tak líně courá z jedné scény do druhé, takže snad jen Spencer vyvíjí nějakou snahu, díky níž byla alespoň jeho postava sympatická. Inu, škoda. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Hodný, zlý Kojak a sedm ošklivých.. Dobývání nedobytné konfederační pevnosti tlupou nápadně připomínající pětinu kopy nemytých se snaží ctít zásady spaghetti westernů. Mlčenlivý hrdina má motiv a plán, jeho parťák z donucení se umí ze všeho vykecat, Ortolani si bere co nejvíc z Morriconeho a aby toho nebylo málo, na scéně se objeví i McBainova farma z Tenkrát na západě, ovšem co si budeme nalhávat, na ty nejlepší žánrové kusy se to bez přesvědčivého režijního vedení a charismatických postav dívá zdola. Spoiler: Savalasův zpomalený skon, u kterého na prahu smrti ještě dostal migrénu, lze směle zařadit mezi nejtrapnější filmová úmrtí historie.. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Jeden z tych slabsich filmov, ktore natocil Bud Spencer, za rok 1972 si pamatam hlavne Dva Machri mezi nebem a peklem. Tuna ide o obciansku vojnu v USA 1861 - 1865 - fakt nechapem, odkial sa berie ta talianska amerikanofilia. Ked pozeram napriklad filmy Spencera a Hilla, takmer vsetky sa odohravaju v USA, naopak taky Orson Welles - cisty American - a vacsina jeho filmov je europskej proveniencie. No nic, Savalasa som vzdy neznasal, tu sa len mihol, James Coburn mi nevadil takmer vobec, a bol tu aj Reinhard Koldehoff /Dva Machri mezi nebem a peklem -plati to iste, co som napisal o Spencerovi/. Westerny v 60. rokoch zazivali inflaciu a najotrepanejsim klise bola kradez koni. Ta tu nie je, naopak, aspon ze ide o dobytie nepristupnej pevnosti, co je na western slusny namet na film : 69 % ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama