Režie:
Tony ScottScénář:
Richard KellyKamera:
Dan MindelHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Keira Knightley, Mena Suvari, Édgar Ramírez, Mickey Rourke, Jacqueline Bisset, Christopher Walken, Delroy Lindo, Lucy Liu, Mo'Nique, Macy Gray (více)Obsahy(2)
Domino (Keira Knightley) se narodila do světa luxusu a milovala nade vše svobodu a nezávislost. Opustila kariéru modelky a stala se členkou komanda zabývajícího se chytáním uprchlíků. Začala tak kariéru lovkyně lidí. Film je natočen podle skutečné události. (oficiální text distributora)
Videa (2)
Recenze (475)
Proste výborné a pre mňa jeden z najlepších filmov Tonyho Scotta. Ten "vizuálny bordel" lepšie vynikne v kine, kde je vidieť, že jeho účelom je vyhmatávať dejotvorné a zábavné detaily. Na DVD sa to trochu stráca, ale na druhej strane film získava vizuálnu konzistenciu. Pri druhom pozretí som sa bavil ešte lepšie. A Keire som to krútenie nunčakami naozaj veril. ()
Maximálně akční a nabroušené, s viditelným rukopisem Tonyho Scotta. Jeho filmy se mi začínají líbit. A to dost. Snad jediný zápor tohoto filmu bych shledala v ději. Domino se žene rychlým, nebezpečným tempem kupředu, za doprovodu až příliš častého a zběsilého střihu. Do toho na nás Tony valí spoustu dějových schémat, informací o postavách a jejich činech, takže jsem byla až příliš v zajetí speedového nadopování, což spělo k tomu, že jsem zhruba po druhé polovině filmu přestávala vědět, kdo, co, jak a proč. Herecké obsazení je pro mě královským trumfem. Keira Knightley, roztomilá, půvabná a nevinně vypadající herečka, povětšinou ztvárňující všemožné hraběnky a sličné dívky v honosných šatech v historických filmech, zde jako totální drsňačka, v obklopení zbraní a s věčně zapálenou cigaretou. Právě tento rozdíl byl základem a excelentní volbou pana Scotta. Keira se do své, zcela odlišné role, jež doposud ztvárňovala, adaptovala dokonale. Její postavu, jakousi frajerskou holku Domino, jsem jí bez okolků uvěřila od začátku až do konce. A nadmíru nádherně drsný, potetovaný a svalnatý borec Mickey Rourke opět v roli kriminální postavy, jak to mám v jeho případě ráda. A do toho skvěle pasující hudba Harry Gregsona-Williamse, která se mi velmi zalíbila již v Telefonní budce. ()
Tony Scott dohnal v tomto snímku svůj nezaměnitelný styl k dokonalosti. Kamera je skoro až chaotická a záběry jsou skoro kratší než ve filmech Michaela Baye. Chápu, že se tento film každému nelíbí a proč jsou na něj tak rozporuplné názory. Tuhle jeho režii prostě každej nepobere a nemusí se každému líbit. Tony Scott ovšem patří mezi mé oblíbence a po tomto filmu jsem si oblíbil ještě víc.On si občas ve svém filmu dělá z diváka i srandu a hraje si s ním a jeho nervy. Já ale na jeho hru rád přistoupím. Pravda v příběhu se člověk občas na chvilku ztratí, ovšem co jiného by jste od vynikajícího scénaristy Kellyho čekali. Herci byli taky vybráni výborně. Keira hraje svou lovkyni odměn výborně a neměl jsem problém s tím jí to nevěřit. Stejně jako dvojici Rourke-Ramirez. I vedlejší role byly vybrány na jedničku a duo Green-Ziering z Beverli Hills je taková třesnička na dortu. Ve výsledku je to další působivý od mistra Scotta, ovšem výsledný dojem kazí trochu dlouhá stopáž. A Muž v ohni se mi líbil přece jenom o trochu více, protože působil trochu ucelenějším dojmem. ()
Podľa skutočného príbehu ... tak trochu. Scott nás hneď v úvode upozorní, že toto nebude vážna rezanica ako jeho posledný počin Man on Fire. Treba si zvyknúť na neobvyklé spracovanie absurdného deja čo chvíľku potrvá, no film sa našťastie ku koncu zlepšuje a ... no bavil som sa. Vytkol by som tomu zbytočnú odbočku v osočovacej show ja som neger – ty si neger (alebo tak nejak) a naopak potešil ma vzťah troch bounty hunterov. ()
Ve svém vrcholném díle Tony Scott ztvárnil bláznivou báchorku inspirovanou divokým životem reálné lovkyně lidí jako impresivní trip, který divákům navozuje zjitřené vnímání za vlasy přitaženého vyprávění. Proměnlivou rychlostí snímání, nestandardním procesem vyvolávání materiálu, epilepticky těkavou kamerou a frenetickým střihem proměňuje filmové plátno v kinetický obraz, kde se sama struktura i matérie filmu stávají viditelné a hmatatelné. Sytě barevné záběry skládané přes sebe a pohyby kamery se stávají ekvivalenty masivních nánosů barev a tahů štětce, přičemž střídavě evokují malby fauvistů, futuristů i německých expresionistů. ()
Galerie (53)
Photo © Filmag
![Domino - Covery](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/165/032/165032762_26fb96.jpg)
Zajímavosti (30)
- Film bol skutočnou Domino Harvey inšpirovaný len voľne, preto aj na začiatku filmu môžeme vidieť titulok "Based on a true story... sort of.", teda "Inšpirované skutočnými udalosťami... tak trochu." (Tch9721)
- Akčňák za 50 mil. dolarů vydělal za úvodní víkend (14. – 16. 10. 2005) v USA slabých 4,6 milionu. Celková tržba se vyšplhala na 10,1 milionu. (imro)
- Mickey Rourke se původně rozhodl vystoupit z produkce, neboť se mu nelíbil scénář, a vzal roli v současně natáčeném snímku Revolver. Když Tony Scott dal jeho postavu přepsat, Rourke se vrátil na plac. (imro)
Reklama