Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Michael a Jannik jsou bratři. Michael si vybudoval slušnou kariéru v armádě, má hezkou ženu, dvě roztomilé dcerky. Jannik je černá ovce. Vrací se z vězení, právě když jeho bratr odjíždí do Afganistánu. Michael záhy padne do zajetí. Po čase je osvobozen a vrací se domů. Má však tajemství, se kterým se nedokáže vyrovnat a kvůli kterému se promění k nepoznání. (lenuse)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (138)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Vyborny film od danskej reziserky Bierovej /Spalene Vzpominky, Elsker Dig for Evigt/ o vplyve tazkych zivotnych situacii na psychiku cloveka. Opat - ako je to u Bier zvykom - film ma v sebe hlavne nadpriemerne herecke vykony a slusne dialogy, rozhodne toto radim do depresivnych filmov a la Von Trierova Melancholie, toto na optimizme a chuti do zivota teda rozhodne neprida. Bier sa ukazala ako talentovana reziserka : 82 % ()

italka63 

všechny recenze uživatele

Nebyl to vůbec špatný film a vyřešení otázky co s dalším životem po návratu z vojenské mise v Afghánistánu, ve které padnete do zajetí a následně jste prohlášen za mrtvého,to opravdu není žádné terno. Ještě horší je to,že pro zachránění svého života jste přinucen zabít svého spoluvězně.Řeknete to snad po návratu své rodině, nebo ze zoufalství začnete obviňovat svou ženu, bratra, dcery se vás začnou bát? A tak se rozehrává drama jedné rodiny. Určitě ne nejlepší, co jsem kdy viděla, ale ani špatné a Connie Nielsen je hezká žena, která se své role velmi dobře zhostila, tak jako Ulrich Thomsen. Rozhodně ne špatné čtyři hvězdy. ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Dánská filmová scéna již několik let rozhodně patří mezi nejzajímavější filmové trhy v Evropě. Člověk si poté snadno vzpomene na známého provokatéra Larse von Triera, tvůrce Honu či Chlastu Thomase Vinterberga či tvůrce nedávných povedených Rytířů spravedlnosti Anderse Thomase Jensene. Šikovných tvůrců z Dánska se najde opravdu hodně, člověk si přitom snadno vzpomene i na režisérku Susanne Bier. I když tomu její poslední filmy jako Serena či Bird Box nenapovídají, Bier nemá pověst jedné z nejzajímavějších ženských režisérek současnosti náhodou. Právě i díky snímku Bratři, který jí v roce 2004 dveře do Hollywoodu prakticky otevřel.   Ani Bratři se později nestali výjimkou a po vzoru několika evropských hitů se v roce 2009 dočkali americké předělávky od Jima Sheridan s Jakem Gyllenhaalem, Tobey Maguirem a Natalie Portman v hlavních rolích. A po vzoru mnoha předělávek evropských hitů se americká verze snadno nabízí jako ta vděčnější, byla by ovšem jednoduše ohromná škoda původní Bratry ignorovat. A to nejen kvůli tomu, že byli zdrojovým materiálem právě k americké předělávce, ale i kvůli tomu, že jde jednoduše o skvělý film, který se u nás bohužel klasické distribuce nedočkal a musel se spokojit s nadšenými ohlasy na festivalech. Právě Bratři v roce 2004 předvedli, že někdy se naším kinům skutečně vyhnou fenomenální záležitosti.   Komorní drama ke kterému napsal scénář zmíněný Anders Thomas Jensen tehdy zpracovalo návrat z Afghánského pekla aktuální záležitost a z příběhů dvou bratrů vytěžilo opravdu moc. Bratři jsou emocionálně neskutečně silnou záležitostí, která snadno zboří mýty o tom, že chlapi nepláčou. Bratři se nedrží zkrátka. Jde o drsný film, který se nedrží zkrátka a spouští skutečně silný emocionální masakr, který v divákovi něco zanechá. Něco, co se mu v hlavě bude sumírovat ještě dlouho poté a dost možná se zamyslí nad stavem svého světa, aby si uvědomil, že ten jeho svět v porovnání s jinejma zase tak zkurvenej není.   Bratři nemají černobílé postavy. Ulrich Thomsen, Nikolaj Lie Kaas i Connie Nielsen dávají do svých výkonů všechno, zároveň se jejich postavy nedají popsat tak snadno. V sledu událostí se černá ovce rodiny začíná zbavovat svého statusu, nečekaný navrátilec se naopak začíná vybarvovat v nových barvách. Ruční (téměř až dokumentární) kamera Mortena Söberga ve velkém funguje v tom ohledu, že zcela prodává bezvýchodnost aktuálního stavu postav, jejich svět se jim rozpadá pod rukami a vše jednoduše spěje k nešťastnému bezvýchodnému konci, kdy rozhodně nehrozí pohádkový happy end.   Přitom všem se dá snadno argumentovat, že by Bratrům prospěli lepší production values a s tím spojený vyšší rozpočet, o ten se ostatně o 5 let později mohla opřít americká předělávka. právě ona nevyloženě krásná a spíše špinavá vizuální stránka ovšem také dělá svoje. Celé to navíc má skutečně daleko k povrchnosti, kýčovitosti a směšnosti. Bratři diváka k něčemu skutečně donutí. Zamyslet se nad láskou, radostmi ze života i vlastními lidskými faktory. Bez kdovíjak komplikované počáteční expozice zvládne Bier filmovou řečí říct naprosto všechno a ještě víc.   Bratři jsou naprosto úžasnou záležitostí, která naprostým právem v roce 2005 vyhrála Cenu diváků na festivalu v Sundance. Naprostým právem otevřela Bier dveře do Hollywoodu (i když těžko říct, zda zrovna tohle Bier využila tím nejlepším způsobem, protože její lepší věci nadále vznikají v rodném Dánsku) a především dokázala, že i přehlížená festivalová záležitost se u nás může rychle ujmout díky síle šeptandy. Bratři možná nejsou po psychické stránce ideálním filmem ro každého, jde ovšem rozhodně o jeden z nejlepších dánských filmů všech dob..... () (méně) (více)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Hybrid mezi "dogmatickým" naturalismem a klasickým melodramatem. Z toho prvního ruční kamera a snaha být pečlivým pozorovatelem dění, z toho druhého učesaný děj a působivá hudba. Někdy obě složky existují v utěšené symbióze, jindy jakoby jedna podkopávala druhou – Bratři pak nejsou ani dostatečně sžíraví, ani dostatečně dojemní. Přesto jim nelze upřít solidní hloubku a řemeslnou dotaženost. A závěr je velice inteligentní a působivý. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,MICHAELI... CHCI VĚDĚT, CO SE STALO.“ … „NE, NECHCEŠ. TO SE NETÝKÁ NIKOHO JINÉHO. TO JE MŮJ PROBLÉM…“ /// Rodinný drama. Jako jedný celý rodiny. Táta, máma, děti, babi, děda, brácha… A taky vejlet mezi kozomrdy, kde shodou okolností uvízne ve svízelný situaci táta. Zatím co on má o zábavu postaráno, doma to trochu nudí. Ale asi zrovna tohle má bejt to správný drama. Naštěstí táta kozomrdy opustí, ale zážitek se ho drží víc, než by chtěl. Takže mu trochu hrabe a to už je taky zajímavý… Ono je to všechno dost pravděpodobný (teda když uvíznete tam co táta). Můžeme ho chápat, můžeme ho nenávidět… můžeme mu odpustit… vlastně můžeme si dělat co chceme. To prostě nechá Susanne Bier na nás. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, kdy je lepší chcípnout než údajně chcípnout. 2.) Starej se mi vrátil z mise. 3.) Thx za titule „Milánůlíneček“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Galerie (20)

Zajímavosti (6)

  • Natáčanie filmu prebiehalo predovšetkým v Kodani a priľahlom okolí. Scény z nasadenia v Afganistane sa natáčali v španielskej Andalúzii. (MikaelSVK)
  • Susanne Bier se domnívala, že přízvuk Connie Nielsen je spíš švédský než dánský (ačkoliv je Connie Dánka), a přiměla jí, aby začala chodit na kurzy dánštiny. Connie Nilsen totiž žije v USA a odvykla si mluvit rodným jazykem. (akisha)

Související novinky

Hugh Grant balí čínské krásky

Hugh Grant balí čínské krásky

15.06.2008

V neděli bodne špetka romantiky. Té opravdu kvalitní je na filmových plátnech zoufale málo. To víte, Richard Curtis sám všechno nestíhá. Naštěstí se scénáristického řemesla chopil i jeho brácha Jamie… (více)

Jake a Tobey jsou bráchové

Jake a Tobey jsou bráchové

20.09.2007

Drama dánské režisérky Susanne Bier Bratři posbíralo i tady na ČSFD pěkných pár pětihvězdičkových hodnocení a nadšených komentářů. Všiml si to i Hollywood ;-) Ano, už brzy se v tomhle textu objeví… (více)

Zach Braff v zajetí lékařů

Zach Braff v zajetí lékařů

07.03.2006

Režisér oblíbeného filmu a velice výrazného debutu Procitnutí v Garden State, Zach Braff, se pustí do natáčení filmu se silným příběhem OPEN HEARTS, remakeu dramatického dánského filmu natočeného v… (více)

Reklama

Reklama