Režie:
Chan-wook ParkKamera:
Jung-hoon JungHrají:
Yeong-ae Lee, Min-sik Choi, Yea-young Kwon, Si-hoo Kim, Dal-soo Oh, Hye-jeong Kang, Kang-ho Song, Jae-yeong Jeong, Ha-kyun Shin, Ji-tae Yoo, Soo-hee Go (více)Obsahy(2)
Poslední část Trilogie pomsty (Sympathy for Mr. Vengeance, Old Boy). Pomstychtivá mladá žena s andělskou tváří po návratu z vězení hledá odplatu – za zločin, který nespáchala, za příkoří, které musela vytrpět, za ztracenou dcerku, kterou musela opustit. Film byl oceněn na festivalu v Benátkách 2005 Malým zlatým lvem. (oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (363)
"Melancholická" záverečná polhodina je vzhľadom na ostré úvodné tempo už trošku rozťahaná a únavná... ale aj tak je to celkovo parádna, precízna filmárčina, aká sa v západných kinematografiách často nevidí. Najviac ma potešilo, že to aj napriek ťažkotonážnemu námetu nestráca nadhľad a zmysel pre humor (muž so skladacou sekerou). ()
Poslední - a pro mě asi nejslabší - díl trilogie o Pomstě. Chan-wook Park rozjíždí sice slibné drama, které se však až ke svému závěru poměrně vleče, přestože na konci vrcholí zcela neskutečně. Chápu, že nám režisér musel nejdříve všechny nitky nabídnout, aby za ně mohl následně tahat, přesto zůstanu u tohoto slabšího hodnocení, předchozím dvěma tématicky laděným filmům se tento svou originalitou nerovná. ()
Je to dosť dobrá dráma od Park Chan-Wooka, ktorá je záverečným dielom jeho trilógie pomsty. Má veľmi dobrý príbeh o žene, ktorá bola v mladosti odsúdená za vraždu malého chlapca a keď po mnohých rokoch vyjde z väzenia, chce ukázať, že ten prípad nebol až taký jednoduchý, ako na prvý pohľad vyzeral a pomstiť sa hlavnému páchateľovi. Spracovanie je na tom dobre, síce prvá hodina má také pomalšie tempo, ale to vôbec neprekáža, už úvod s príchodom z väzenia je nadmieru pôsobivý a jasne naznačuje, že sa dá očakávať nevšedný zážitok, čo sa aj stane, síce viacero prvkov by si zaslúžilo viac priestoru, ale dej je aj tak veľmi zaujímavý, či už časť vo väzení, alebo aj mimo nej, tu sa je stále na čo pozerať. Ale aj tak je vrcholom filmu celá záverečná štyridsaťminútovka, ktorá ponúka opäť jeden relatívne originálny pohľad na pomstu a ten mi sadol skvelo, tu nemám čo vytknúť. Čo sa týka akcie, tak tento diel je z celej trilógie najmenej zaujímavý, ale tu mi je to úplne jedno, nejde tu o ňu takmer vôbec, dej je podaný inak a rovnako aj krvavé scény, takže tu vôbec nemám pocit nedostatku. Herecké obsadenie je výborné, perfektná Lee Yeong-Ae, ktorá je tu skvelá v každej hereckej polohe, bavila ma v tej drsnejšej, ale aj kľudnejšej, ako napríklad behom pobytu vo väzení, len škoda, že vo filmoch ju moc vidieť nie je, charizmatický Choi Min-Sik a plno známych tvárí vo vedľajších úlohách. Réžia a technická stránka sú prvotriedne, Park Chan-Wook v skvelej forme, film má mimoriadne pôsobivý vizuál, skvelú kameru, tu nemám čo vytknúť a samozrejme chválim aj skvelú hudbu. Sympathy for Lady Vengeance nepôsobí až tak výrazne ako Old Boy, skôr sa tvári tak menej nápadne ako aj Sympathy for mr. vengeance, ale rovnako ponúka veľmi zaujímavý filmový zážitok. 77% ()
Oproti většině filmů jsem měl výhodu, že jsem znal soundtrack předem, takže jsem se s filmem snadněji sžil, už od úžasných úvodních titulků. Množství známých herců v zajímavých rolích mě potěšilo, stejně jako černý humor, který jsem si oblíbil už v Oldboyi. A i když vše bylo v dokonalém souladu a těch 5* (za cca 90-95 %) si Lady zaslouží, tak intenzivní prožitek jako při Oldboyi jsem již nezažil. ()
Podľa mňa jednoznačný vrchol Parkovej voľnej trilógie o pomste. Pani pomsta mi z nich pripadala "európsky a západne" najprijateľnejšia. Rozpráva sa v nej viac filmovým jazykom ako explicitným a expresívnym násilím ako v Oldboyovi. Celkovo je aj komornejšia. Ústredná predstaviteľka je pochopiteľne aj viac "sexi". Taká ázijská variácia na Trierove psychárne. Videl som už veľmi dávno, takúto lahôdku treba určite ešte oprášiť. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (6)
- Sníh na konci filmu není skutečný. Byly přivezeny dva nákladní vozy soli, ta se rozsypala po okolí a zbytek byl dodělán počítačovými efekty. (TomikZlesa)
- Pekařství, kde Geum-ja pracuje se jmenuje Naruse, což je odkaz na japonského režiséra Mikio Naruse. (TomikZlesa)
- Režisér původně uvažoval o obsazení Doo-shim Ko, nakonec ji ale do filmu neobsadil. (ČSFD)
Reklama