Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jeden z nejnapínavějších katastrofických filmů všech dob vypráví o osudu posádky zaoceánského parníku, převráceného přílivovou vlnou. Děj plný napětí, obohacený osobními příběhy obětí, dává vzniknout přesvědčivému a dechberoucímu dramatu. Skvělé herecké obsazení spolu s neuvěřitelnými speciálními efekty činí z tohoto filmu skutečnou klasiku, která byla nominována na 9 Cen Akademie. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (252)

YURAyura 

všechny recenze uživatele

Katafroficka pecka, ktere vevodi flandacky vykon Heckmana, jakozto spasitele ruznosmesne skupinky pohybujici se vzhuru dolu. Tempo neni nikterak zavratne, ale o to vic mista je pro rozviti jednotlivych charakteru a klaustrofobickeho napeti, ktere umocneno studenou vodou dokaze udelat s divakem svoje. No zkratka pozehnany film v pozehnanych letech 70tych - kam se hrabe Emmerichuv remake. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Jedna ze zásadních klasik katastrofických filmů. Bohužel mě příliš nepotěšila. Ústřední námět sice zajímavý, děj se však brzy smrskne na monotónní putování útrobami havarované lodi, které víc než cokoli jiného připomíná hraní několika levelů počítačové hry. Od úkolu k úkolu, z jednoho prostředí do druhého (kuchyně, ventilační chodba, komín, zatopená chodba), hrdinů ubývá a jen ti, kteří se dostanou nejdál, vyhrajou (budou zachráněni). Zkrátka předvídatelné, monotónní a ve výsledku i docela nudné. Napětí se během let asi kamsi vytratilo. ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Až v té šachtě jsem si uvědomil, že jsem tohle už kdysi viděl. Akorát nevím, jestli to bylo před rokem 2001, kdy vznikl dabing pro Novu. S ním jsem měl trochu problémy. Pravdou ale zůstává, že dobrých katastrofických filmů není mnoho, vedle Aféry Concorde, Skleněného pekla a Ohrožení Britannicu má i Poseidon své místo. Pokud nevíte, kdo je Roddy McDowall, ale viděli jste původní (a nejlepší!) Planetu opic, měli byste ho kdekoliv poznat. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Na špičku žánru, jakou je třeba Skleněné peklo, Dobrodružství Poseidonu při nejlepší vůli nedosáhne, nicméně jde o příjemnou podívanou s řadou vygradovaných scén, kvalitním hereckým obsazením a odpovídajícími hereckými výkony. Scénář staví na klasicky vystavené skupině postav, které vyplňují škatulky jednotlivých lidských typů, tedy odvážný hrdina, sebestředný mačo jako jeho protihráč, submisivní dívka, čiperný kluk se svou sestrou atd. Nechybí láska, sebeobětování, prostě tradiční nabídka filmů tohoto druhu. Film z mého pohledu sráží některé nevěrohodné momenty ve scénáři. Ona už samotná katastrofa je problematická - zemětřesení, byť o mimořádné intenzitě, na volném moři obvykle nezpůsobí žádné extrémní vlnobití, protože masy vody se mohou pohybovat na obrovské vzdálenosti a teprve při střetnutí s pobřežním pásmem vytváří mohutné tsunami o výšce třeba i několik desítek metrů. Převrácení lodě by teoreticky mohl způsobit výbuch podmořské sopky v těsné blízkosti nebo mohutná bouře, ale zaoceánský parník je přece jen velké sousto. Horší je to při líčení průchodu lodí, kdy např. požár v nevětraném sektoru ztroskotané lodi samozřejmě zamoří celý prostor jedovatými plyny. Stejně tak kovové konstrukce by se rozpálily tak, že bych si jen stěží mohl představit přesun trosečníků těmi chodbami. Výčet nelogičností by byl vlastně docela dlouhý, ale i tak je to např. díky kazateli skvěle zahranému Gene Hackmanem nadstandardní záležitost. Celkový dojem: 65 %. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Originálně pojatý katastrofický film, jen co je pravda...jenže když vás něco nechytne, prostě vás to nechytne, takže chápete co bude následovat - originální, byť pěkně ujetý nápad ještě dobrý film neudělá...a co Gene Hackman, můj oblíbenec? V roli kněze zachraňujícího své bližní mě stejně jako ostatně celé Dobrodružství Poseidonu nezaujal...i když některé momenty filmu mě celkem šokovaly...proč to hrotit, ***. ()

Galerie (84)

Zajímavosti (46)

  • Natáčecí plac strojovny jako celek posloužil hned dvěma scénám, které jsou podle scénáře od sebe dosti vzdálené. Scéna, kdy pasažéři lezou do vodního tunelu, aby objevili strojovnu, a scéna, kdy se ve strojovně objevují - tato dvě místa jsou v jednom a tom samém prostoru malý kousek od sebe. Obě scény jsou rozdílně nasvícené (temná a světlá), takže divák běžně rozdíl nepozná. O tuto chytrou úsporu natáčecího prostoru se zasloužil William Creber, výtvarník filmu. (FIBO)
  • Irwin Allen je též režisérem filmu Skleněné peklo (1974), do kterého byli obsazeni herci a komparzisti právě z tohoto snímku. (fiLLthe3DD)

Reklama

Reklama