Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jeden z nejnapínavějších katastrofických filmů všech dob vypráví o osudu posádky zaoceánského parníku, převráceného přílivovou vlnou. Děj plný napětí, obohacený osobními příběhy obětí, dává vzniknout přesvědčivému a dechberoucímu dramatu. Skvělé herecké obsazení spolu s neuvěřitelnými speciálními efekty činí z tohoto filmu skutečnou klasiku, která byla nominována na 9 Cen Akademie. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (253)

malylada 

všechny recenze uživatele

Další katastrofická klasika nesoucí se v podobném duchu, jako například Sopka. Bez žádných okolků, hned od krátkého úvodu probíhá hodina a půl intenzivního pekla na převrácené lodí. Musím kvitovat, jak ve scénáři umí pracovat s jednotlivými charaktery, postavami a každá ztráta člověka dokázala zasáhnout. Hackmann, "Paulie" jsou nejvýraznější a závěr s kazatelem? Nemůžu prozrazovat, dostane každého. Místy trošku monotonní zápletka , ale od neskutečně brilantní scény ve strojovně až do konce, nabízí to nejlepší. Zajímavé, že se podařilo pracovat více s emocemi, než s napětím.......7/10 ()

MrPierc 

všechny recenze uživatele

Je to jako pouť z Bible, kde nevěřící následují svého spasitele a uvěří mu až když je pozdě ! Normální lidé - civilisti, kterým jde jen o přežití a musí táhnout za jeden provaz, aby přežili. Každý charakter tu má své důležité místo a pomáhají si protože jim nic jiného nezbude. Film je za 4*, ale Gene Hackman a jeho role kazatele, který se nehodlá vzdát svého života ani druhých. Buřič, divoký přesvědčovatel a přitom citlivý, který zatne zuby a ví co musí udělat. Neskutečně silná role a projev Hackmana vysazuje tento film na vrchol. Film hlavně ukazuje, že člověk se NIKDY nesmí vzdát !!! ()

Reklama

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Dneska se mi spousta filmů vykouří z hlavy do 24h a většina do týdne. Ale jsou filmy, které jsem viděl kdysi dávno jednou a mám je v hlavě dosud. Na "Poseidona" mě vzal táta jako prcka a já si z něho dodnes pamatoval pozoruhodnou spoustu detailů, inu takových filmů se tehdy v kinech moc nehrálo. Těšil jsem se teď na reprízu, ale popravdě tu čtvrtou dávám jen z nostalgie. Interiéry z převráceného parníku jsou sice udělány skvěle, ale kromě dvou neškodných neutrálních důchodců mi tam byly všechny hlavní postavy méně nebo spíš více nesympatické. Hysterka, šlapka, přechytralý a předčasně dospělý kluk, cholerický policajt a dva servilní lodníci, panáčkující podle vzteklého řevu übernesympatického alfa samce pastora Hackmana, který neustále štěkal rozkazy jako lampasák. Nicméně objektivně uznávám, že na svou dobu je to parádní, vizuálně pohledné drámko a taky jsem rád, že jsem konečně pochopil, že srdnatý pastor nespadl z toho kola proto, že měl párou popálené ruce (jak jsem si mylně pamatoval) ale proto, že se obětoval jako sám pán Jéžíš Kristus. Čest jeho památce, frajer chlap. ()

Kothy 

všechny recenze uživatele

Jeden z prvních velkých katastrofických filmů o fiktivní nehodě lodi. Je to mnohem lepší než remake z roku 2005. Sledujeme skupinku lidí, která se po nehodě lodi snaží dostat ze spodu do vrchní části lodi, (která je vlastně lodní dno.) Postupně jich ubývá a nástrah přibývá. Komu se podaří přežít až do konce? Kromě pár velkých jmen tu nehraje moc známých lidí. Nejvýraznější je Gene Hackman jako neortodoxní kazatel. I tak je to na svou dobu dost působivý film. Dnes už asi tolik nezaujme. "Musíme se dostat do strojovny!" ()

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Výborné, výborné, výborné !! Ptala jsem se na názor mého syna, který vystudoval geofyziku, zda tsunami může převrátit zaoceánský parník kalibru "Poseidonu". Řekl :"Velmi lehce, pokud má vlna větší výšku jak 15 m" a epicentrum zemětřesení je někde hluboko v oceánu." Takže žádná fantazie, ale výborně zpracována možná realita. Není co dadat, všichni herci výborní. 5* ()

Galerie (84)

Zajímavosti (46)

  • Ve filmu můžeme vidět pět „oscarových“ herců, jsou to: Gene Hackman, Ernest Borgnine, Shelley Wintersová, Jack Albertson a Red Buttons. (džanik)
  • Strojovna Poseidonu (i s pasažéry) byla zvěčněna ve voskovém muzeu "Movieland Wax Museum" v Buena Parku v Californii. (FIBO)
  • Natáčecí plac strojovny jako celek posloužil hned dvěma scénám, které jsou podle scénáře od sebe dosti vzdálené. Scéna, kdy pasažéři lezou do vodního tunelu, aby objevili strojovnu, a scéna, kdy se ve strojovně objevují - tato dvě místa jsou v jednom a tom samém prostoru malý kousek od sebe. Obě scény jsou rozdílně nasvícené (temná a světlá), takže divák běžně rozdíl nepozná. O tuto chytrou úsporu natáčecího prostoru se zasloužil William Creber, výtvarník filmu. (FIBO)

Reklama

Reklama