Režie:
Roger SpottiswoodeKamera:
Miroslaw BaszakHudba:
David HirschfelderHrají:
Roy Dupuis, Deborah Kara Unger, Jean-Hugues Anglade, Tom McCamus, Patrice Faye, Akin Omotoso, John Matshikiza, Philip Akin, Justin Craig, David Calderisi (více)Obsahy(1)
Filmová adaptácia autobiografie bývalého kanadského generálporučíka mierových vojsk OSN (UNIMAR) v Rwande Romea Dallaira. Film vznikol z iniciatívy samotného (súčasného kanadského senátora) Romea Dallaira, ktorý sa podľa jeho slov rozhodol radšej natočiť nízkorozpočtový televízny film, ako ísť do Hollywoodu a nechať sa prekvapiť konečným produktom upraveným pre masy. Dallaire sa snažil v roku 1994 upozorniť svet na prebiehajúcu genocídu, aby zachránil čo najviac životov. Dnes ju pripomína, aby sa svet zo svojich chýb poučil. (DöN)
(více)Videa (1)
Recenze (239)
Pohled na genocidu, kterou svět ze zbabělosti neuznal, očima kanadského generála, který se poté vše rozhodl knižně odvyprávět. Takové téma a mě přišlo, že jsem neprožil jediný silnější mooment. Buď za to mohl ten ňouma z Brutální Nikity v hlavní roli, nebo prostě promrhaná režie. Každopádně si radši znovu pustím Válečníky. ()
Ukázal to, co svět odmítal vidět. Žádný úsměv na tváři mít po projekci nemáme, to je snad jasné. Jenže já měl spíš hlavu plnou rozpaků. Beru s veškerou vážností předkládané téma, ale myslím, že vysoké hodnocení je spíš výsledkem právě tématu. Jenže samotný film to samotné téma nepřinesl, to byl naprosto reálný osud jedné malé africké země. Mně jako divákovi trestuhodně chyběly silné, zapamatováníhodné scény, poctivější a důslednější zpracování. Ve finále, i přes veškerou pečlivost v přibližování hrůz Rwandy publiku, tak musím konstatovat, že celek mě totálně emocionálně minul. Škoda.. ()
Dať tomu väčší badžet, zastrešiť to pod nejaké renomovanejšie štúdio a vopchať tam expresnejšie hrajúcich hercov, mali by sme dočinenia s ďalším patetickým Schindlerovým listom. Našťastie Rómeo D. to tak nechcel a nechal svoju najsilnejšiu životnú etapu nakrútiť bez škrupulí, s neobrúsenými hranami, s vynikajúco dospelým Royom Dupuisom a s výsledkom môže byť podľa mňa veľmi spokojný. Spielberg by to takto realisticky asi nedokázal a radšej by diváka dojímal svojím bittersweet spôsobom. Pre mňa má takto ten príbeh výpovednejšiu hodnotu, pretože je iba BITTER (bez SWEET). ()
Ne, tohle není blázen. To je občan jak má být. Za málo peněz do Hollywoodu a přes jeho studia do světa. A dojímat ty, co nevytáhnou paty ze svých všedních žvotů!***Vyrazil, zkusil, svěřil se, a jiní mu tleskají.***Díky, bývalý senátore, že jsi upravil své složité poznatky z Rwandy, pro masy diváků, co je jim válka tam či onde lhostejná, a vedou jen svůj osobní boj! Oč? Každý o to své.***(8.10.2010.) ()
Film o tom, jak umějí být lidé slepí a vypočítaví, když je toho třeba. Film dokáže diváka zaujmout především velmi silným příběhem. Zpracováním se pohybujeme takřka na béčkové úrovni. Řekl bych, že tomu tak bylo snad i schválně pro zvýšení autentičnosti. Ovšem zcela áčková je hudební složka, která rozhodně stojí za poslech. Brutalita se odehrává výhradně za kamerou a kamera přichází až k hotovému. Maskéři si skutečně mákli. Srdce sadisticky laděného diváka však bude umírat žalem. Vidím to na lepší 3*. ()
Galerie (9)
Zajímavosti (6)
- Ve filmu je vidět, že jedna z frakcí používá maskáče tzv. jehličky (vz.60), které používala ČSLA. (Horryx)
- Film se natáčel na autentických místech genocidy v hlavním městě Rwandy v Kigali. Dále se filmovalo v Kanadě. (Yardak)
- Roy Dupuis ve filmu užívá perfektní angličtinu s lehkým kanadským přízvukem, skutečný Romeo Dallaire však užívá angličtinu s velmi těžkým quebéckým přízvukem. (ČSFD)
Reklama