Režie:
Michael CurtizKamera:
Ernest HallerHudba:
Max SteinerHrají:
Joan Crawford, Jack Carson, Zachary Scott, Eve Arden, Ann Blyth, Bruce Bennett, Lee Patrick, Moroni Olsen, Veda Ann Borg, Jo Ann Marlowe, George Tobias (více)Obsahy(1)
Hlavní hrdinkou slavného snímku Michaela Curtize je žena, která se po odhalení nevěry manžela postupně mění z domácí "paničky" v emancipovanou bohatou podnikatelku. Celý svět jí může ležet u nohou a muži po ní šílí. Jedinou její slabinou je nekritická láska k rozmazlené a marnivé dceři Vedě, zvláště když mladší dcerka umře na zápal plic. Tato láska přivede Mildred na pokraj zkázy, právě tak jako její milenec a pozdější manžel Monte. Osudový vztah matky k dceři je silnější než veškeré vztahy k mužům. Dokáže pro ni obětovat část svého života, možná i celý. Klasický ženský film "noir", pohybující se na rozhraní psychologického rodinného melodramatu a thrilleru, byl velkou příležitosti pro Joan Crawfordovou, která zde předvádí jeden ze svých nejlepších hereckých výkonů a právem získala za tuto roli Oscara. V roli Vedy zazářila mladá Ann Blythová. Film z roku 1945 si vysloužil dalších pět oscarových nominací. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (81)
V hlavní roli úchvatná Joan Crawford, která nemusí být symbolem hollywoodské krásky, stejně jako její obrovská sokyně Bette Davis, ale nic to nemění na tom, že dívat se na ni jako na hlavní postavu, prostě stojí za to. Neskutečná herečka. Ano, příběh má slabiny, ale to, jak je to herecky podáno, to samo o sobě některé momenty vynahrazuje. ()
Psychologické melodrama dochucené vyšetřováním vraždy (osobně bych se zdržel nálepky film noir), kde Joan Crawfordová převádí jeden ze svých nejlepších výkonů. Eve Ardenová, spolu s Lucille Ballovou asi nejslavnější komička čtyřicátých a padesátých let, byla nominována na Oscara za svou roli Idy - a nutno říct, že právem. ()
Netradičný žánrový vzorec podobný Laure (i keď bez voice-overu s odlišný časopriestorom) a ďalším variáciam femme fatale svojej doby. Curtizovi hĺbkovitosť charakterov nikdy nechýbala, skôr ma zarážal taký jeho nezáväzný profile-look postáv s výraznými melodramatickými seansami. Nehodili sa tam skrátka. ()
Mildred Pierceová v téhle původní verzi je naprostý masakr. Celý narativ je zcela odlišný od toho, co nám nabízí Cainova předloha. Krimi rámec celou tu anabázi kolem Mildred a jejího podnikání posouvá do jiného žánru, chybí akcent věnovaný Velké hospodářské krizi, směřování dcer je také jiné a finále také. Joan Crawford je ve svém živlu, nosí neskutečné kostýmy v té hranaté siluetě 40. let a trousí hvězdný prach kolem sebe, i když má na sobě jen kuchyňskou zástěru. Líbí se mi všechny ty změny, tolik typické pro tehdejší Hollywood a stejně tak jsem ráda, že HBO mini přinesla po letech pro změnu adaptaci téměř doslovnou. Tady nezůstal kámen na kameni a jen málokdo aspiruje na získání diváckých sympatií, zatímco román nabízí postavy barvitější. Nicméně jedno nelze odtrhnout od druhého, román, film i seriál tvoří vzácný balíček výtečných zážitků. ()
Velký emancipovaný film z roku 1945! To je nádherný doklad toho, jaký začala Amerika ve dvacátém století nabírat civilizační náskok před Evropu a zbytkem světa... Co se jen v té době točilo u nás... Neotřelý příběh silné postupně se emancipující ženy, jejíž jedinou velkou slabinou bylo selhání jejího rodičovství... Jako zástupce vyhraněného žánru noir mne sice snímek příliš nenadchl, znám mnoho silnějších a působivějších, jako velké ženské drama s fatálním koncem ovšem ano... Ta rozmazlená dcera byla skutečně ukázková... :-( Navíc ta krásná práce se světlem a stíny...černobílé filmy mají prostě své nezaměnitelné kouzlo... ()
Reklama