Režie:
Boris SagalKamera:
Russell MettyHudba:
Ron GrainerHrají:
Charlton Heston, Anthony Zerbe, Rosalind Cash, Paul Koslo, Lincoln Kilpatrick, Eric Laneuville, Brian Tochi, Monika Henreid, DeVeren Bookwalter (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Slunečný den. Vylidněným Los Angeles se v kabrioletu prohání doktor Robert Neville (Charlton Heston). Je posledním člověkem na zemi, je Omega man. Nebezpečná nákaza zachvátila svět a proměnila lidi na fotofobická monstra. Nezbavila je však schopnosti myšlení. Sdružili se tedy do uskupení s názvem Rodina a rozhodli se skoncovat se vší moderní technikou, kterou viní za vznik nákazy. Doktor Neville však stále pracuje na léku. Stihne jej vyrobit dřív, než ho Rodina dostihne? A stojí vůbec nakažení o lék? (TobRieper)
(více)Videa (1)
Recenze (53)
Tak jako spatny film by to nebyl - klasicky becko, s hloupymi maskami, drsnou zenskou hrdinkou, pseudo-sarmantnim Hestonem a drobnymi nelogicnostmi ve scenari. Tohle vsechno muze dat dohromady okouzlujici klasiku, tady se to ale nepovedlo. Prvni pulhodina je skvela: Robert Neville si tu jezdi v kabrioletu po liduprazdnem meste, osahava zenskou figurinu na spodni pradlo... Jenze pak se film zacne placat v cemsi slizkem (ze by ta recena "fotofobicka monstra"?), ubere na akci a vas uz prestane bavit poslouchat ty trapne dialogy. Skoda. ()
Začátek pozvolného úpadku kdysi velkého herce ve vážně míněné sci-fi, která se díky fušerské režii stává parodiíí sebe samou. Heston tu je jenom proto, aby mohl pobíhat s obnaženou chlupatou hrudí, zlí nakažení budí hrůzu bílými parukami, bílými kontaktními čočkami a tvářemi pomazanými pudrem. Budete se smát nad zhovadilostí scenáře a žasnout nad nemotorně natočeným akčními scénámi s jasně viditelnými kaskadérskými náhradníky. I Bert I. Gordon by to natočil lépe. Sagala do gulagu, Douglase do psychiatrické léčebny! ()
The Omega Man se mohl stát velkou modlou postapokalyptického sci-fi thrilleru. To by ovšem nesměl být tak strašně špatně zrežírovaný a "obdařený" hudbou, která se k jednotlivým scénám hodí asi jako šlehačka k utopencovi. Heston sice má charisma, které dokáže utáhnout celý film, ale co je to platné, když Sagal zoufale nezvládá akci (možná nejvíc mě to mrzelo v případě úprku na motorce) a atmosféru jako by snad ani neměl sebemenší zájem jakkoliv budovat (ukazovaní záporáckých kapucínů po celou dobu v celé jejich vizuální i intelektuální "kráse", namísto mnohem efektivnějšího užití pouhých náznaků, tomu ubírá spoustu potencionálního napětí a tajemna). Výsledkem je tudíž místo hutné ponuré podívané jakási nesourodá bizarní taškařice, jejíž celkovou nepovedenost skvěle stvrzuje příkladně připitomělé finále. Materiál jako stvořený k parodování (viz jeden můj oblíbený simpsonovský čarodějnický speciál). 40 % ()
Což o to, Charlton Heston byl pořádný chlapák na to, aby si v klidu mohl střihnout posledního člověka na zemi (předem musí být každému jasné, že úplně sám nebude), ale režisér se už tolik nepochlapil, protože filmu dominují špatně natočené akční scény, které se možná snaží o jistý nadhled, což je podpořeno zvláštní až psychedelickou hudbou, která se k filmu vůbec nehodí a mě osobně hodně kazila zážitek z filmu. V takovém filmu by měla hudba jen nepříjemně tahat, vytvářet kontrasty s tichem v prázdném městě a ve správný moment přitvrdit na pilu, ale tady se prostě jede v rytmu 70. let. Moc se nepovedli ani nakažení nepřátelé. Jsou to prostě jen kašpaři v kápích, kteří se asi nechtěně vyváleli v pudru a kteří se nechávají velice lacino postřílet a jejich logika je opradvu nelogická :-) The Omega Man je film bez napětí, bez lepší akce, ve kterém se zmateně potácí legendární Charlton Heston. Škoda. ()
Boris Sagal je tragéd! A Heston snad ještě větší, když přijmul roli v tomto filmu, asi mu docházely peníze. Naivní scénář, laciná výprava, příšerné masky ( zmutovaní kapucíni jsou k smíchu ), otřesně zrežírované akční scény, nehodící se hudba, tohle herecky nezvládá ani Heston, se samopalem v ruce je spíše směšný... ()
Galerie (53)
Zajímavosti (15)
- Aby filmári navodili dojem, že mesto Los Angeles je prázdne, používali viacero trikov, najmä však natáčanie počas ranných nedelí, čo prakticky v roku 1970 znamenalo takmer žiadnych ľudí. Nie vždy sa to však podarilo a v niektorých záberoch je v diaľke možné vidieť chodcov a autá. (Real Tom Hardy)
- Charlton Heston s producentom Walterom Seltzerom už o dva roky neskôr spoločne natočili ďalší dystopický film Soylent Green (1973). (Real Tom Hardy)
- Scenárista neskôr uviedol, že postava Lisy (Rosalind Cash) bola vytvorená najmä kvôli hnutiu Black Power, ktoré bolo v tom čase na vzostupe. (Real Tom Hardy)
Reklama