Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mafiánský boss Kang (Yeong-cheol Kim) ví, že se na svého „řešitele problémů“ Sun-wooa (Byung-hun Lee) může spolehnout ve všech ohledech. Proto ho pověřuje dohledem nad svou mladou přítelkyní Hee-soo (Min-a Shin), kterou podezřívá z nevěry. Příkaz zní jasně: načapá-li Sun-woo dívku s milencem, má oba na místě zabít. Dokázal by však zabít někoho, v kom nachází zalíbení, někoho, kdo jej nutí přehodnotit svůj dosavadní život? Loajalita vs. skomírající víra v určité morální zásady. Jak se Sun-woo rozhodne? A jaké bude mít jeho rozhodnutí následky? Skrývají se odpovědi v jednom z buddhistických mouder, jimiž je film sevřen? Je na vás, abyste to zjistili. (Matty)

(více)

Recenze (214)

Eodeon 

všechny recenze uživatele

americký mainstream není, jak je vidno, osamocen ve své snaze (umělecky) podchytit filmařinu tak, aby byl výsledek přitažlivý pro diváky různého stupně náročnosti. i Hořkosladký život staví na snaze uspokojit různě náročné publikum. film dává méně náročnému divákovi víceméně poctivou žánrovou směs úchvatně nasnímané akce, nadsazené tak vysoko, že by se za to nestyděl ani John Woo, a romantizujících motivů a k tomu do třetice špetku mafiánského trilleru. modelový (anti)hrdina vybízející k divácké identifikaci dokonale naplňuje svou heroickou roli. je na jednu stranu mužem až po uši ponořeným do černého bahna kriminálního podsvětí a zdánlivě chladným a nemilosrdným, na stranu druhou nesmírně citlivým, neobvykle pohledným a citově vyprahlým. tím spíše a proto nepřekvapivě se pro něj stane nejsilnějším hybatelem právě láska k nedosažitelné ženě. vražedného úkolu, který by dříve vykonal bez sebenepatrnější výčitky, teď není schopen a stává se psancem zjevně směřujícím k neodvratné smrti. možná jste už někde podobnou výchozí zápletku viděli. nejspíše se vám námět o spáse hrdiny skrze láskyplný cit k ideální ženě jeví jako ubohá šablona. v principu by to tak bylo, ale věřte, že Hořkosladký život je dokladem toho, že i v základech klasickou látku lze v současné kinematografii zformovat znamenitým způsobem. nemá smysl zde operovat se slovy klišé a originalita, když před námi dochází k jednomu z nejpůsobivějších uchopení archetypálních vzorů - vzkříšení starověké tragédie ze současné žánrové materie. /// od Dži-un Kima bylo v této souvislosti velmi příhodné, že dodal hrdinovi typickou vlastnost: ne zcela bezpodmínečnou nesmrtelnost. kulky ho zasahují, zraňují, ale on nikdy nepodléhá, hnán nadlidskou silou do nevyhnutelného finále. a právě závěr, neodmyslitelná součást archetypu hrubě načrtnutého výše, je hořkým naplněním této konvenční vlastnosti jak blockbusterových "hrdinů", tak mnoha mýtických hrdinů a v neposlední řadě nás samých, resp. jiných verzí našeho já, které známe z okamžiků bdělého snění. až na konci filmu můžeme nejzřetelněji rozeznat, jak krásně spolu ve filmu komunikují dva zdánlivě diametrálně odlišné modely moderní a archaické mytologie. a v tom tkví jedny kvality filmu oceňované náročnějšími diváky a stále přitom záleží jen na každém jednotlivci, kolik si při sledování z filmu ukrojí. /// ovšem ještě zajímavějším rysem může být rozmístění mnoha náznaků, relativizujících “opravdovost” zobrazeného. divák dostává několik nejednoznačných důvodů domnívat se, že určité větve dění nepatří do reality fikčního světa, ale do domény snových konstrukcí hlavní postavy, nebo dokonce, že se vůči zbytku filmu vztahují jako jakási "metafikce". kde, zda vůbec, ke zlomu mezi filmově-realistickým a filmově-snovým fikčním světem dochází, je otázka, a to velmi příjemná a podněcující. podle mého prvního dojmu je přípustná i radikální teorie, podle které jej můžeme vysledovat zpět až k první scéně a celý zbytek filmu vnímat jako trpké zasnění se nad nenaplnitelnou představou jednoho prachobyčejného obyvatele velkoměsta, nebo jako projekci uplynulých událostí ozvláštněných zidealizovanými představami o tom, jak se věci mohly vyvinout, kdyby... se nevyvinuly jinak. přičemž musím zdůraznit postřeh, že film je exponován z a do ústředního místa: luxusního baru A Bittersweet Life. nabízí se také odůvodněné možnosti, jak spatřovat v Hořkosladkém životě záblesk společenské reflexe/kritiky a s tím spojený pocit melancholie, ne tak úplně vzdálený tomu Felliniho slavnému opusu. () (méně) (více)

Pethushka 

všechny recenze uživatele

Zase jednou film, který má charizma, sympatického hlavního hrdinu a svůj okouzlující styl. O příběh tu nejde..ten je jednoduchý a předvídatelný. Důležitější je to smysluplné podání a kvalita každé minuty. Obdivuji zejména promyšlené dialogy, charakter Sun-wooa, pěkně ladící soundtrack a docela drsné rvačky. Jde z toho cítit pomsta, odhodlání a touha vydržet až do konce. Není to dokonalé, ale jednotlivé pasáže se dokonalosti určitě přiblížily. Slabších 5*. ()

Reklama

Dale 

všechny recenze uživatele

Cenu za originalitu by tento film určite nezískal, toľko reminiscencií na iné filmy som pri sledovaní jedného filmu už dávno nemal. Ale to by nemuselo byť vždy považované za chybu, no v tomto prípade kazí zážitok z kvalitnej akčnej jazdy slabučký scenár plný dier. Ak ale budete tento film sledovať s nadhľadom, užijete si pravú ázijskú akciu "se vším všudy". ()

Le_Chuck 

všechny recenze uživatele

Som trochu v rozpakoch. Bittersweet Life nieje prvý film, pri ktorom si pokladám otázku: "Čo na tých kórejských filmoch ľudia vidia?" Téma vendetty samotára tu bola stokrát a stokrát bude. Je to bezchybná forma? Sú to emócie? Je to iná mentalita? Či nebodaj schovievavosť? Bez ohľadu na odpoveď konštatujem, zase som im to zoržral a rád sa necham znova prekvapiť, pobaviť. ()

pm 

všechny recenze uživatele

Kde by byl dnes Lee Byung-hun bez režiséra a bez jeho dvou asijských poct evropské klasice? Určitě tu nemá herecky tolik co předvést, jeho postava neprochází výraznou proměnou jako ve "Viděl jsem ďábla", není třeba drobných výrazových nuancí jako v Tranově "Přicházím s deštěm" k vyjádření psychologie postavy, přesto si myslím, že coby další v linii zabijáckých postav a variací (Samuraj - Delon -Melville, Killer - Yun Fat Chow - Woo) je jeho nájemný vrah zajímavý, stejně tak film, který nijak neskrývá své inspirační zdroje a sází na pomalé vyprávěcí tempo. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (5)

  • Film byl nesoutěžně promítán na filmovém festivalu v Cannes 2005. (Terva)
  • Krátká vyprávění, kterými film začíná i končí, jsou buddhistické paraboly. (DailyDreamer)
  • V roce 2009 časopis Empire zařadil film na třetí místo žebříčku "20 největších gangsterek jaké jste nikdy (pravděpodobně) neviděli". (Terva)

Související novinky

Michael B. Jordan mafiánským zabijákem

Michael B. Jordan mafiánským zabijákem

19.08.2017

Jihokorejská krimi A Bittersweet Life patří mezi ty chválenější a známější asijské filmy. Bylo tedy jen otázkou času, než se Hollywood pokusí o remake, a právě ten už je na cestě. Příběh mafiánského… (více)

Filmasia 2008

Filmasia 2008

30.11.2008

Čtvrtý ročník festivalu asijských filmů se uskuteční 4. – 7. prosince v pražských kinech Světozor a Aero a přinese filmy z Číny, Koreje a Japonska. Z nejznámějších režisérských jmen se v programu… (více)

Reklama

Reklama