Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mafiánský boss Kang (Yeong-cheol Kim) ví, že se na svého „řešitele problémů“ Sun-wooa (Byung-hun Lee) může spolehnout ve všech ohledech. Proto ho pověřuje dohledem nad svou mladou přítelkyní Hee-soo (Min-a Shin), kterou podezřívá z nevěry. Příkaz zní jasně: načapá-li Sun-woo dívku s milencem, má oba na místě zabít. Dokázal by však zabít někoho, v kom nachází zalíbení, někoho, kdo jej nutí přehodnotit svůj dosavadní život? Loajalita vs. skomírající víra v určité morální zásady. Jak se Sun-woo rozhodne? A jaké bude mít jeho rozhodnutí následky? Skrývají se odpovědi v jednom z buddhistických mouder, jimiž je film sevřen? Je na vás, abyste to zjistili. (Matty)

(více)

Recenze (214)

AppleCore 

všechny recenze uživatele

Pomstychtivej hrdina se zbavuje lidí, co ho chtějí za každou cenu odstranit. Netuší však, že si během svého konání nadělá tolik nepřátel. První polovina filmu byla poměrně nudná a řekl bych až zbytečně natahovaná, jinak řečeno prostě úplně zbytečná. Ale za to během poloviny druhý mi padala čelist každym výstřelem, každym zabitym hajzlem a každym pěstnim soubojem. Akce je výborně a svižně sestřihaná, dopomáhá jí skvělá kamera a celkem obstojná hudba, která mi tam ale moc nepasovala. Když pominu občasnou nudu během první půle, ne zas tak úplně padnoucí hudbu a budu hodnotit půlku druhou s parádní akcí, emocema a dobrym scénářem tak dám krásný čtyři hvězdy. A kdo ví? Třeba až to trochu víc vstřebám tak tomu tu pátou prostě dam :) ()

Happens 

všechny recenze uživatele

Tato hořkosladká gangsterka mi sedla. Tohle jihokorejské mafiánské prostředí mi chybělo. Místy možná trochu zbytečně komické, ale i tak jsem zůstal okouzlen příběhem zamotaným v lásku tak jednoduchým, ale neotřepaným způsobem. Sympatický hlavní hrdina, místní terminátor, který dělá chyby, jako my všichni, a nebojí se jim pak postavit, ať to stojí, co to sotjí. ()

Reklama

Eodeon 

všechny recenze uživatele

americký mainstream není, jak je vidno, osamocen ve své snaze (umělecky) podchytit filmařinu tak, aby byl výsledek přitažlivý pro diváky různého stupně náročnosti. i Hořkosladký život staví na snaze uspokojit různě náročné publikum. film dává méně náročnému divákovi víceméně poctivou žánrovou směs úchvatně nasnímané akce, nadsazené tak vysoko, že by se za to nestyděl ani John Woo, a romantizujících motivů a k tomu do třetice špetku mafiánského trilleru. modelový (anti)hrdina vybízející k divácké identifikaci dokonale naplňuje svou heroickou roli. je na jednu stranu mužem až po uši ponořeným do černého bahna kriminálního podsvětí a zdánlivě chladným a nemilosrdným, na stranu druhou nesmírně citlivým, neobvykle pohledným a citově vyprahlým. tím spíše a proto nepřekvapivě se pro něj stane nejsilnějším hybatelem právě láska k nedosažitelné ženě. vražedného úkolu, který by dříve vykonal bez sebenepatrnější výčitky, teď není schopen a stává se psancem zjevně směřujícím k neodvratné smrti. možná jste už někde podobnou výchozí zápletku viděli. nejspíše se vám námět o spáse hrdiny skrze láskyplný cit k ideální ženě jeví jako ubohá šablona. v principu by to tak bylo, ale věřte, že Hořkosladký život je dokladem toho, že i v základech klasickou látku lze v současné kinematografii zformovat znamenitým způsobem. nemá smysl zde operovat se slovy klišé a originalita, když před námi dochází k jednomu z nejpůsobivějších uchopení archetypálních vzorů - vzkříšení starověké tragédie ze současné žánrové materie. /// od Dži-un Kima bylo v této souvislosti velmi příhodné, že dodal hrdinovi typickou vlastnost: ne zcela bezpodmínečnou nesmrtelnost. kulky ho zasahují, zraňují, ale on nikdy nepodléhá, hnán nadlidskou silou do nevyhnutelného finále. a právě závěr, neodmyslitelná součást archetypu hrubě načrtnutého výše, je hořkým naplněním této konvenční vlastnosti jak blockbusterových "hrdinů", tak mnoha mýtických hrdinů a v neposlední řadě nás samých, resp. jiných verzí našeho já, které známe z okamžiků bdělého snění. až na konci filmu můžeme nejzřetelněji rozeznat, jak krásně spolu ve filmu komunikují dva zdánlivě diametrálně odlišné modely moderní a archaické mytologie. a v tom tkví jedny kvality filmu oceňované náročnějšími diváky a stále přitom záleží jen na každém jednotlivci, kolik si při sledování z filmu ukrojí. /// ovšem ještě zajímavějším rysem může být rozmístění mnoha náznaků, relativizujících “opravdovost” zobrazeného. divák dostává několik nejednoznačných důvodů domnívat se, že určité větve dění nepatří do reality fikčního světa, ale do domény snových konstrukcí hlavní postavy, nebo dokonce, že se vůči zbytku filmu vztahují jako jakási "metafikce". kde, zda vůbec, ke zlomu mezi filmově-realistickým a filmově-snovým fikčním světem dochází, je otázka, a to velmi příjemná a podněcující. podle mého prvního dojmu je přípustná i radikální teorie, podle které jej můžeme vysledovat zpět až k první scéně a celý zbytek filmu vnímat jako trpké zasnění se nad nenaplnitelnou představou jednoho prachobyčejného obyvatele velkoměsta, nebo jako projekci uplynulých událostí ozvláštněných zidealizovanými představami o tom, jak se věci mohly vyvinout, kdyby... se nevyvinuly jinak. přičemž musím zdůraznit postřeh, že film je exponován z a do ústředního místa: luxusního baru A Bittersweet Life. nabízí se také odůvodněné možnosti, jak spatřovat v Hořkosladkém životě záblesk společenské reflexe/kritiky a s tím spojený pocit melancholie, ne tak úplně vzdálený tomu Felliniho slavnému opusu. () (méně) (více)

pm 

všechny recenze uživatele

Kde by byl dnes Lee Byung-hun bez režiséra a bez jeho dvou asijských poct evropské klasice? Určitě tu nemá herecky tolik co předvést, jeho postava neprochází výraznou proměnou jako ve "Viděl jsem ďábla", není třeba drobných výrazových nuancí jako v Tranově "Přicházím s deštěm" k vyjádření psychologie postavy, přesto si myslím, že coby další v linii zabijáckých postav a variací (Samuraj - Delon -Melville, Killer - Yun Fat Chow - Woo) je jeho nájemný vrah zajímavý, stejně tak film, který nijak neskrývá své inspirační zdroje a sází na pomalé vyprávěcí tempo. ()

Terva 

všechny recenze uživatele

CITÁT - Pohybují se ty větve, nebo to dělá vítr ?.......... Tak půl hodiny pryč - jedna krvavá rvačka, které předcházel docela ironický humor, ale jinak nic. Strašně se tam telefonuje a nic neděje. Hudba je podivná, jen housle, viola a piano, taky nic moc. Akce zatím žádná. Půl hodiny a já se nudím. Abych napsal pravdu nějak ten děj nechápu, jsem asi zabedněnej. CITÁT - Ten pohyb není ani větví ani větrem......... Tři nevyslovená slůvka "omlouvám se vám" rozjedou krvavá jatka. Hlavní hrdina poruší svá pravidla, stane se útlocitný a bude potrestán. CITÁT - Přestaň kopat. Jsme v prdeli........ Dobrá kamera, divná hudba a dokonce i divný humor. Nějak jsem v tom nenašel trochu logiky, nejdříve ho chtěj .... ne to by byl spoiler, tak se podívejte sami. Mě to připadalo trochu hloupé, hlavně ten konec. Někde jsem četl, že tento režisér je přezdíván korejský Tarantino, ale z Tarantina to má jen tu krev, ale myšlenka je někde jinde. CITÁT - Byl to smutný sen ?........ ()

Galerie (22)

Zajímavosti (5)

  • V roce 2009 časopis Empire zařadil film na třetí místo žebříčku "20 největších gangsterek jaké jste nikdy (pravděpodobně) neviděli". (Terva)
  • Film byl nesoutěžně promítán na filmovém festivalu v Cannes 2005. (Terva)
  • Krátká vyprávění, kterými film začíná i končí, jsou buddhistické paraboly. (DailyDreamer)

Související novinky

Michael B. Jordan mafiánským zabijákem

Michael B. Jordan mafiánským zabijákem

19.08.2017

Jihokorejská krimi A Bittersweet Life patří mezi ty chválenější a známější asijské filmy. Bylo tedy jen otázkou času, než se Hollywood pokusí o remake, a právě ten už je na cestě. Příběh mafiánského… (více)

Filmasia 2008

Filmasia 2008

30.11.2008

Čtvrtý ročník festivalu asijských filmů se uskuteční 4. – 7. prosince v pražských kinech Světozor a Aero a přinese filmy z Číny, Koreje a Japonska. Z nejznámějších režisérských jmen se v programu… (více)

Reklama

Reklama