Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh čtyř mužů, kteří byli v době nacistické okupace zatčeni při náhodné razii v hotelu malého města a odvedeni do školní třídy. Ve strachu, že budou bez milosti postiženi, se snaží připravit na výslech. Strach působí i na jejich charaktery, a tak je nakonec inzultován člověk, který je z nich nejspravedlivější, ale nejměkčí... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (56)

topi 

všechny recenze uživatele

Jiří Hubač. To ani není možný, že cokoliv napsal, to byla záruka kvalitní podívané. A taky čtyřka herců Hrušínský, Brodský, Landovský a Husák. A je vystaráno! Peklo! Každý charakter, jednání, pohyby tělem, grimasy obličejů. Nikdo by to už teď nezahrál. A taky by to takhle nikdo obrazově nenasnímal. Juraj Šajmovič byl totiž originální inovátor a tak při sledování této komorní hry máte pocit, jako by jste byli v učebně školy, kde vše probíhá, se čtveřicí zatčených mužů zavřeni také. Jeho kamerové nájezdy a dokumentární styl zážitek totálně umocňuje. Podezření je vrcholná inscenace začínající normalizace a nejlepší dílo režiséra Jana Matějovského. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Člověk je člověku vlkem a kritické okamžiky tříbí charaktery - to je známá věc. Hubač napsal dokonalou jednohubku pro čtveřici herců a jednu cimru. Mám rád tyhle konverzační dramata, kde stačí pár kulis, solidní herci mající co hrát a přesto jste napjatí jako u kdovíjakého dramatického velkofilmu. Tady si tu čtyřku nedal jen tak ledakdo ! Hrušínský, Brodský, Husák, Lanďák... Pravda Landovský jen přicmrndával ale i tak. Přiznávám, že jsem do poslední chvilky netušil jak se to celé vyvrbí. jedno bylo jasné, že to skončí nějakou absurdní situací. Znalý věci a taktiky gestapa jsem jednu chvilku dokonce myslel, že zadržení mezi sebou mají kolaboranta nebo rovnou agenta gestapa. Hrušínský aní Lanďák se mi od prvopočátku nelíbili... Hlavně Hrušínský. opět jsem se musel poklonit jeho herectví. On umí hrát dokonale a umí být velmi vřelým milým zadumaným člověkem s příjemným hlasem, zároveň však umí zahrát zlou postavu ze které jde strach a jejíž hlas řeže. Brodský svého prosťáčka a hodného člověka podal úžasně. Nu, nebylo třeba agentů, hoši si vystačili sami. Je to takové řekl bych až typicky české. Škoda toho konce, moc mi tam ta honička nesedla. Každopádně tohle byl malý velký film ! 4 čáry křídou na tabuli ! * * * * ()

Reklama

zputnik 

všechny recenze uživatele

Vynikající komorní drama; navíc s herci, kterých si nesmírně vážím a kteří jsou pro mně osobně zástupci zlaté éry české kinematografie. Rudolf Hrušínský se svými "fízlovskými móresy" dokáže uhranout téměr jako ve SPALOVAČI MRTVOL. Vlastimil Brodský - coby onen nejspravedlivější a nejměkčí - je dojemný... a přesto si u něj nejste jisti, co si o něm myslet. Nemohu opomenout ani Františka Husáka plus Pavla Landovského. Shrnuto a podtrženo: Smekám klobouk - na tak malém prostoru udělat takové drama. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Psychologické drama jako řemen, mýma očima to je film Rudolfa Hrušínského a Vlastimila Brodského, oni si to celé naložili na bedra a odtáhli prakticky sami, no a rozepisovat se o tom, že výborným způsobem, by bylo nošení dříví do lesa.. Scénář Jiřího Hubače se mi moc líbil, ten ponor do nitra strachu a v danou chvíli reálný strach o život a co to s lidmi udělá, mimořádně povedený a smutný zároveň.. ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Fašismus za dveřmi, fašismus v NÁS. Doba a příležitost dělá...s lidmi to nejhorší, co může. Hrůzná doba i myšlení v kontrastu s dětskou nevinností měla mít o 180° jinou hudební dramaturgii. Jan Klusák dle mého pojal vše velmi jemně, v závěru až groteskně. Následkem toho se celá dramatická nevyzpytatelnost dalších minut i osudů poněkud vytratila. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (2)

  • Ač se snímek odehrává v protektorátu, byl záminkou proti scenáristovi Jiřímu Hubačovi a jeho protisocialistickým postojům, byl vyloučen z KSČ a jeho tvůrčí skupina v Československé televizi, které byl šéfem, byla rozprášena a jen stěží si udržel místo řadového dramaturga. (sator)
  • Přestože inscenace zmizela na dlouhá léta do trezoru, podařilo se ji Jiřímu Hubačovi přepsat do podoby rozhlasové hry a v roce 1978 pod názvem „Situace“ byla odvysílána. (sator)

Reklama

Reklama