Reklama

Reklama

VOD (1)

Sonny Crockett a Ricardo Tubbs jsou nejlepší detektivové v Miami Vice. Mají nejmodernější zbraně, rychlá auta i čluny a všechno to se nebojí použít v boji s organizovaným zločinem. Rico je ten mírnější s poklidným životem a ženou, kterou miluje. Naopak Sonny je jeho pravým opakem. Jsou informování o úniku velmi citlivých dat, který vedl k masakru dvou federálních agentů a rodiny přítele jednoho z informátorů. Budou pracovat v utajení a vyšetřování je zavede přímo na práh brutálních zabijáků a do spletité sítě mezinárodních drogových překupníků. Ale jejich téměř rutinní práce je narušena ve chvíli, kdy se záletník Sonny zamiluje. Jeho láskou se totiž stala Isabella, žena obchodníka se zbraněmi a drogami. Pro Crocketta a Tubbse začíná hra na ostří nože. Oba jsou postupně tlačeni ke zdi a rozdíly mezi policajty a lumpy se nebezpečně stírají. (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (733)

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Koktejl z Mannových oblíbených klišé. Dobře nasnímaná, dobře zahraná další Mannova namixovaná variace na téma výběru povolání - aneb další instruktážní film o tom, že ani dobří hoši, ani zločinci nemají tu správnou perspektivu, která by jim umožnila skutečně v čase vychutnávat krásu a hodnotu života, ale že mezi těmi, které jejich povaha či řízení osudu předurčily pohybovat se v šedé zóně mezi oběma stranami, se občas vyskytnou výjimeční jedinci nucení dotýkat se podstaty věci, svého bytí - a že vzácně se při troše štěstí mohou letmo dotknout i jeden druhého. Byť jen na okamžik, v němž se protínají dramatické úsečky jejich životů, jen na tak dlouho, nakolik se jim podaří to protínání svých komplikovaných vektorů v tom okamžiku silou vůle zpomalit. *** Mannovy ústřední postavy ovšem nejsou žádné osvícené bytosti, které by na té hraně dokázaly vybalancovaně žít - jsou to lidi, kteří si nikdy nedopřejí dost času na rozmyšlenou, za co jim život opravdu stojí a proč, a jeho zbytek stráví zase ve zrychleném tempu událostí, smíření s rutinou štvané či štvoucí zveře, pohánění nostalgickou vzpomínkou na ten vzrušující zpomalený okamžik, v němž si užasle sáhli na něco pravého, a namlouvající si, že to je nejvíc, čeho se dá vůbec dosáhnout, takže po zbytek života jim stačí vzpomínat. *** Od filmu Heat, kde se Mannovi podařilo celou tu heorickou rovnici mezi časem, penězi, závazky, touhou prožít si pravou lásku a pravý život, zkázonosnou posledností riskovat a skutečnou vnitřní svobodou, s níž bývá zaměňována, zachytit a rozvést nejlépe a nejjemněji, Mann svoje postřehy na tohle téma neposouvá nikam dál, a pouze opakuje, omílá, předvádí své staré teze v nejrůznějších nových a třeba i slušivě spíchnutých formálních kabátcích, a působí tak poněkud vyčpěle. Chvílemi jsem měla pocit, že se dívám na Dirty Dancing v žánru kriminálního thrilleru. ()

Marius 

všechny recenze uživatele

Michael Mann je zjavne lepším režisérom, než scenáristom. Scenár Miami Vice je totiž doslova a do písmena televízny. Mann to samozrejme vie a preto nasádza do boja svoje vlastné režisérske zbrane. Na Collateral nadviazané použitím digitálnej kamery. A tu mám s filmom prvý problém. Pokiaľ v Collateral digitálna kamera zaberala výlučne nočné scenérie LA a kluby osvetlené žiarovkami či neónom, v MV ju Mannov kameraman Dion Beebe po prvý krát vytiahol na slnečné svetlo. Obraz v denných scénach je značne zrnitý a vadí to najmä vtedy, keď kamera zaberá veľké celky – more, či džungľu so sídlom hlavného bossa. V nočných scénach mi pripadá väčšia zrnitosť v niektorých záberoch skôr na prospech obrazu, pretože zosilňuje akýsi „dokumentárny“ charakter celkovej štylizácie vizuálnej stránky. Tento kvázidokumentaristický vizuál prispieva k tomu, že film pôsobí značne realisticky a divák má pocit, že je prítomný vedľa postáv priamo na scéne. Celý film je veľmi „klipovito“ natočený, nie je tu veľa dlhých záberov. Nepôsobí to však tak rozčuľujúco ako v Domino Ridley Scotta, hoci v porovnaní s Collateralom sa podľa mňa posunul Mann práve týmto smerom a veľmi dúfam, že stihne včas zastaviť než natočí podobne zbytočný film ako Domino. Na pomyselnej čiare medzi Collateralom a Dominom je totiž, pokiaľ ide o vizualitu, MV niekde v strede. Zvuk v MV je jedným slovom famózny. Divák si to síce naplno uvedomí až pri záverečnej prestrelke, ale podľa môjho názoru je po réžii ozvučenie filmu jeho najsilnejšou stránkou . Originálna hudba pôsobí veľmi príjemne, horšie je to s použitím piesní vo filme. Niektoré skladby sú použité výborne (linkinovský Numb či hudba na diskotéke v Miami, keď Colin tancuje s Li), naopak, nepáčila sa mi montáž Mobyho „One of these mornings“ do scény cesty na Kubu v motorovom člne, pretože vzhľadom k scéne, ktorú sprevádza vyznieva celok až gýčovo; tiež je pre mňa nepochopiteľné prestrihnutie kubánskej salsy v Havane do rockovej balady bez zmeny scény. Herecky je MV zvládnutý výborne na hlavných postoch a herci, i keď majú predpísané dosť schematické a ploché postavy sa s nimi vyporiadali slušne . Vzhľadom k predlohe by som však čakal viac vyprofilovaný profesionálny vzťah medzi Ricom a Sonnym. Pri sledovaní filmu som totiž mal pocit, že sú si akosi ukradnutí, i keď každý z nich je stvárnený kvalitne. Takto z hľadiska vývoja vzťahov medzi postavami ostáva hlavným ťahákom filmu osudová láska Sonnyho a Isabelle (ako vždy skvelá Gong Li – mimochodom na maili prijímam stávky na to či si dala alebo nedala upraviť nos kvôli MV). Poteší i to, že miest, kde by postavy mohli prednášať „veľké“ repliky, zahrajú čisto tvárou a mlčky . Najkrajšie je to vidieť v scéne keď Ricova priateľka leží v kóme a Rico sedí vedľa nej na stoličke. Celkovo môžem povedať, že tento ne-žánrový (akčný rozhodne nie je a na drámu je podľa mna slabo gradovaný) počin Michaela Manna ma nesklamal, ale ani neohúril. 8/10 ()

Reklama

hirnlego 

všechny recenze uživatele

Pro mě osobně (tzn. pro osobu, která podobné snímky rozhodně nevyhledává) celkem rutinní hollywoodský kriminální...film - navíc s totálně trapným a klišovitým milostným vztahem mezi jedním z "poldů" a ženou, stojící "na té špatné straně". Opravdu povedených hlášek bylo pomálu (snad 2 nebo 3 - ovšem slovům "já ujíždim na mojitu" se smáli jen zasvěcení) a naopak trapných dialogů až moc. Ale kupodivu jsem našla i jedno (v mezích) velké pozitivum - a tím je velmi zajímavá digitální kamera (tu a tam rozmazané záběry, občas "špatná" kvalita obrazu, občas "voyeurské" pohledy, syrovost...) - díky ní se člověk mohl lépe ponořit do děje (třebaže ten nestál za moc). Takže za zajímavou kameru jsou ty 3* nakonec celkem zasloužené (protože jsou skoro prakticky jen za tu kameru a chvílemi jakous takous atmosféru)_____Po dalším uvážení snižuji na 2* - za kameru je to hodnocení dobré až až (kdosi se totiž odvážil přede mnou vyslovit dosti nesmyslné srovnání Mami Vice a Departed - a mně došlo, že mezi těmito filmy je minimálně dvouhvězdičkový rozdíl - takže když Departed 4, Miami musí na 2 - sory, hoši, oproti tamtěm jste prostě jen namachrovaní bezduší trapáci...). ()

betelgeuse 

všechny recenze uživatele

Mann goes over the top! Audiovizuální tapety bez napětí. Totální voyerství bez citové angažovanosti. Dezorientující střih (zejména v chaotickém finále), který je spolehlivým repelentem divácké empatie. Stejně jako video, které dává filmu look exkluzivní reality show. Jediné, co se vymyká Mannově svazující kontrole, je Farrellův přepumpovaný testosteron. Mannovy postavy jsou workoholici bez humoru a historie, s potlačenou emocionalitou – o to hůř dopadá sugesce velké lásky – a s tušeným existenciálním schizmatem. Mann tímto odkazuje na Melvilla, jenže francouzký mistr „cool“ kriminálek dokázal s daleko menšími rozpočty a okázalostí dát svým filmům globální, jakkoli subtilní emoci. Mann vzbuzuje emoce chvilkově ve svých typicky hypnotických spojeních obrazu a (rytmické) hudby, jenže to jsou emoce fotogenické, existující nezávisle na jeho hrdinech. Čili po návratu Supermana druhý nejnamyšlenější film sezóny. Mann goes kinky! ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Nemůžu si pomoct. Jistě.film má několik chybiček (občas až příliš velký šum, a obecně několik nepříjemných "digitálních" záběrů, sem tam až příliš vážně míněné scény, které tedy zcela logicky působí nechtěně vtipně) ale já i tak celejch 134 minut chochtal blahem. Od prvního do posledního záběru nabušená jízda (co na tom, že není příliš akční) - Michael Mann je jedním z mistrů obrazu. Vydžel bych se dívat dvě hodiny na film, kde y se pořád jenom lítalo nad vodou a mokřinama, jako to bylo tady, nemluvě o hudební stránce. Rozhodně jeden z Filmů roku. ()

Galerie (62)

Zajímavosti (29)

  • Klasická a režisérská verze mají jiný hudební podkres před, během a po závěrečné přestřelce - v režisérské verzi dominuje song "In The Air Tonight" od skupiny Nonpoint, v klasické verzi nezní žádný song. Jiné jsou písně v závěrečných titulcích - v režisérské verzi zní "One Of These Morning" od Moby feat. Patti Labelle. V klasické verzi "In The Air Tonight" od Nonpoint. (Marsik)
  • Scéna, v ktorej zo šedého Ferrari F430 šľahajú modré plamene, nie je špeciálny efekt. F430 takéto plamene dokáže produkovať pod plným plynom. (Real Tom Hardy)
  • Herce trénovali profíci, pro které je práce v utajení rutinou. Farrell se dokonce musel zúčastnit jednoho zásahu, během něhož hleděl přímo do hlavně pistole. Filmového drsňáka to tak vyděsilo, že špatně spal - až ráno se dozvěděl, že celá akce byla fingovaná. (Siriuss)

Související novinky

Michael Mann natočí svůj vysněný film

Michael Mann natočí svůj vysněný film

09.02.2022

79letý režisér Nelítostného souboje, Miami Vice nebo Collateralu Michael Mann konečně dostane šanci natočit svůj vysněný projekt. Režisér po letech příprav sehnal obsazení a finance pro natočení… (více)

Bruce Willis a John Travolta v novém filmu

Bruce Willis a John Travolta v novém filmu

16.05.2021

Hvězdy kultovního snímku Pulp Fiction Bruce Willis a John Travolta si po necelých třech dekádách zopakují spolupráci. Oba se totiž objeví v novém akčním filmu Paradise City. Snímek chystá režisér… (více)

Více Miami? Miami Vice

Více Miami? Miami Vice

13.05.2006

Společnost Universal Pictures si jednoho dne uvědomila, že Miami Vice byl v osmdesátých letech zatraceně úspěšný detektivní seriál navíc oceněný mnoha cenami a že když něco fungovalo už u filmu… (více)

Reklama

Reklama