Režie:
Michael MannScénář:
Michael MannKamera:
Dion BeebeHudba:
John MurphyHrají:
Colin Farrell, Jamie Foxx, Li Gong, Naomie Harris, Ciarán Hinds, Justin Theroux, Barry Shabaka Henley, Luis Tosar, John Ortiz, Elizabeth Rodriguez (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Sonny Crockett a Ricardo Tubbs jsou nejlepší detektivové v Miami Vice. Mají nejmodernější zbraně, rychlá auta i čluny a všechno to se nebojí použít v boji s organizovaným zločinem. Rico je ten mírnější s poklidným životem a ženou, kterou miluje. Naopak Sonny je jeho pravým opakem. Jsou informování o úniku velmi citlivých dat, který vedl k masakru dvou federálních agentů a rodiny přítele jednoho z informátorů. Budou pracovat v utajení a vyšetřování je zavede přímo na práh brutálních zabijáků a do spletité sítě mezinárodních drogových překupníků. Ale jejich téměř rutinní práce je narušena ve chvíli, kdy se záletník Sonny zamiluje. Jeho láskou se totiž stala Isabella, žena obchodníka se zbraněmi a drogami. Pro Crocketta a Tubbse začíná hra na ostří nože. Oba jsou postupně tlačeni ke zdi a rozdíly mezi policajty a lumpy se nebezpečně stírají. (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (733)
Michael Mann je zjavne lepším režisérom, než scenáristom. Scenár Miami Vice je totiž doslova a do písmena televízny. Mann to samozrejme vie a preto nasádza do boja svoje vlastné režisérske zbrane. Na Collateral nadviazané použitím digitálnej kamery. A tu mám s filmom prvý problém. Pokiaľ v Collateral digitálna kamera zaberala výlučne nočné scenérie LA a kluby osvetlené žiarovkami či neónom, v MV ju Mannov kameraman Dion Beebe po prvý krát vytiahol na slnečné svetlo. Obraz v denných scénach je značne zrnitý a vadí to najmä vtedy, keď kamera zaberá veľké celky – more, či džungľu so sídlom hlavného bossa. V nočných scénach mi pripadá väčšia zrnitosť v niektorých záberoch skôr na prospech obrazu, pretože zosilňuje akýsi „dokumentárny“ charakter celkovej štylizácie vizuálnej stránky. Tento kvázidokumentaristický vizuál prispieva k tomu, že film pôsobí značne realisticky a divák má pocit, že je prítomný vedľa postáv priamo na scéne. Celý film je veľmi „klipovito“ natočený, nie je tu veľa dlhých záberov. Nepôsobí to však tak rozčuľujúco ako v Domino Ridley Scotta, hoci v porovnaní s Collateralom sa podľa mňa posunul Mann práve týmto smerom a veľmi dúfam, že stihne včas zastaviť než natočí podobne zbytočný film ako Domino. Na pomyselnej čiare medzi Collateralom a Dominom je totiž, pokiaľ ide o vizualitu, MV niekde v strede. Zvuk v MV je jedným slovom famózny. Divák si to síce naplno uvedomí až pri záverečnej prestrelke, ale podľa môjho názoru je po réžii ozvučenie filmu jeho najsilnejšou stránkou . Originálna hudba pôsobí veľmi príjemne, horšie je to s použitím piesní vo filme. Niektoré skladby sú použité výborne (linkinovský Numb či hudba na diskotéke v Miami, keď Colin tancuje s Li), naopak, nepáčila sa mi montáž Mobyho „One of these mornings“ do scény cesty na Kubu v motorovom člne, pretože vzhľadom k scéne, ktorú sprevádza vyznieva celok až gýčovo; tiež je pre mňa nepochopiteľné prestrihnutie kubánskej salsy v Havane do rockovej balady bez zmeny scény. Herecky je MV zvládnutý výborne na hlavných postoch a herci, i keď majú predpísané dosť schematické a ploché postavy sa s nimi vyporiadali slušne . Vzhľadom k predlohe by som však čakal viac vyprofilovaný profesionálny vzťah medzi Ricom a Sonnym. Pri sledovaní filmu som totiž mal pocit, že sú si akosi ukradnutí, i keď každý z nich je stvárnený kvalitne. Takto z hľadiska vývoja vzťahov medzi postavami ostáva hlavným ťahákom filmu osudová láska Sonnyho a Isabelle (ako vždy skvelá Gong Li – mimochodom na maili prijímam stávky na to či si dala alebo nedala upraviť nos kvôli MV). Poteší i to, že miest, kde by postavy mohli prednášať „veľké“ repliky, zahrajú čisto tvárou a mlčky . Najkrajšie je to vidieť v scéne keď Ricova priateľka leží v kóme a Rico sedí vedľa nej na stoličke. Celkovo môžem povedať, že tento ne-žánrový (akčný rozhodne nie je a na drámu je podľa mna slabo gradovaný) počin Michaela Manna ma nesklamal, ale ani neohúril. 8/10 ()
Ti dva neoholení chlápci na mě (za)působili jako novodobí rytíři. Upsaní práci, která zavání průserem, do něhož jdou statečně a bez zaváhání, protože zlu je třeba se postavit (a ani kapka adrenalínu nesmí přijít na zmar), neznají rivalitu - jsou přátelé, jeden druhému zdí a záchytnou sítí, milují a své lásky si chrání, k tomu nehorázně dobře vypadají. Tohle že není film pro ženy? Tohle teda JE film pro Ženy !!! ()
Seriál Miami Vice z 80. let jsem neviděl, nemůžu tedy srovnávat s filmem. Typická Mannovská forma vyprávění, možná až příliš rozvláčná, rozstřesená digitální kamera vnáší hodně reálnosti až autenticity, závěrečná půlhodina výborná, s hutnou atmosférou, gradací a špičkově ozvučenou přestřelkou, herecké výkony skvělé, filmová hudba(Moby, Audioslave, ale i instrumentální skladby) výrazná a dotváří celkový ráz filmu. Úplně na mě dýchá miamská atmosféra - bary, přístavy, motorové čluny, palmy...možná se Mann snaží až moc o autentičnost, jeho předchozí snímek Collateral na mě zapůsobil lepším dojmem, přehledněji...možná proto právě dávám "jen" 4 hvězdičky...jeden z nejlepších filmů roku...135 miliónů(rozpočet)/164 miliónů(výdělek celosvětově) ()
Dlouho očekávaný film Michaela Manna mě nechával vždycky chladným. Ani první trailery za rytmu Limkin park mě nedostali tak jak měli. Dvojice Colin Farrell a Jamie Foxx je na hranici dokonalosti. V tom není ani nejmenší problém, ale ... Asi všichni věděli, že se nebude konat žádná ultra akční jízda plná nádherných záběrů, ale to že v celém filmu jsou asi dvě tři akční scény je opravdu slabé. Michael Mann je dobrý režisér, ale příliš často se vyžívá v různých obrazech, kterými chce něco vyjadřovat, ale přitom zapomíná, že divák nemusí tuhle jeho lásku opětovat. Li Gong je fajn, není to pro mě nějaká úžasná krasavice a milostná linie s Colinem je trochu zbytečná, protože ve výsledku nevím jestli je film akční, romantický nebo jestli z něj chtěl udělat režisér konverzační drama o tom, kdy se policista stává tím zlým, protože je nucen jím být. Nevyznám se v tom co Michael Mann chtěl říct, vidím v tom něco málo a očekával jsem kvalitní akci spojenou s poutavým příběhem plného pochybností, ale nedostal jsem to. Film je pro mě velkým zklamáním a ať je jeho forma a krása digitální kamery jakákoliv nestačí to. Už druhý film po sobě(předtím Collatereal) mě zklamal přístupem režiséra a jeho neskutečnou láskou k digitálním pohledům na město apod. . Tak snad příště Michaele... ()
Ten snímek IMHO nemá a skoro nevyvolá žádné pocity, takže na mě prostě mnoho scén nezapůsobilo tak, jak by mohly (nemocnice, odjezd lodi.) Z toho důvodu by ten film svou realističností a celým tím stylem mohl skoro celý vypadat jako dokument (a že k tomu má HODNĚ VELKÝ náběh) a zůstalo by to stejné. ()
Galerie (62)
Zajímavosti (29)
- Během příprav na roli Sonnyho Crocketta se jeho představitel Colin Farrell stal terčem hodně ostrého žertíku: "Mohli jsme strávit spoustu času s tajnými policajty, kteří se zrovna chystali na nějaký případ. Asi týden jsem s nimi procházeli secvičené scénáře a situacie a myslel jsem si, že mezi námi vznikla nějaká vzájemná důvěra. Šlo to tak hladce, že mi řekli, že se můžu jít podívat na opravdovou práci - měli kupovat čtyřicet kilo kokainu od nějakých Kolumbijců a tvrdili, že to nebude nebezpečné, protože s nimi už navázali přátelský kontakt. Zkrátím to: Najednou se to podělalo a všichni vytáhli bouchačky. Byl jsem posranej až za ušima, málem jsem si obarvil kalhoty. Ale nakonec jsem díky tomu opravdu pochopil, jaké to je, když se v takové situaci ocitnete. Myslel jsem si, že to bylo doopravdy... a když jsem se druhej den dozvěděl, že to všechno sehráli, cejtil jsem se jako debil. Ale pomohlo to určitě." (NIRO)
- Myšlenku natáčení celovečerní verze seriálu údajně režisérovi vnukl Jamie Foxx, který mu na párty k Mannově snímku Ali (2001) víc než 20 minut vysvětloval, proč by film měl vzniknout. Mann se, mimochodem, podílel už na původním seriálu jako výkonný producent a napsal také jednu z epizod. (imro)
- Tieto typy rýchlych lodí objavujúcich sa vo filme mávajú spravidla cenovku okolo $500,000. (Real Tom Hardy)
Reklama