Režie:
Mike BarkerKamera:
Ben SeresinHudba:
Richard G. MitchellHrají:
Helen Hunt, Scarlett Johansson, Milena Vukotic, Stephen Campbell Moore, Mark Umbers, John Standing, Tom Wilkinson, Diana Hardcastle, Augusto Zucchi (více)Obsahy(1)
Současné filmové adaptace her Oscara Wilda, jako například Ideální manžel nebo Jak je důležité míti Filipa, se většinou věrně drží originálu a odrážejí reálie viktoriánské Anglie 19. století. Režisér Mike Barker a scenárista Howard Himelstein však důvtipně přenesli stejnojmennou Wildovu hru do komunity Angličanů a Američanů žijících ve třicátých letech na italském pobřeží Amalfi. Mladá lady Windermerová, v podání Scarlett Johanssonové, podezřívá svého manžela z milostné aférky s nově příchozí, skandály opředenou paní Erlynnovou (Helen Huntová). Sama však není daleko od toho, hodit za hlavu předchozí život a pověst a podlehnout milostným návrhům lorda Darlingtona (Stephen Campbell Moore). Záhadná paní Erlynnová má ale dobrý důvod jí v takové pošetilosti zabránit. Atraktivní, sluncem projasněné a vtipné drama nabízí překvapivý pohled na Wildovu klasiku a těží ze skvělých hereckých výkonů, mimo jiné Toma Wilkinsona a Mileny Vukotićové. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (142)
Aktualizovaná verze hry Oscara Wildea se rozehrává na italské Riviéře, aby ji protagonisté mohli dohrát v klidu a vlastně bez vyloženě záporných postav. Ani to nevadí, tvůrci sázejí na několik záměn i omylů a především na herecké výkony. Tedy některé. Skandální pověst se i tady drží krásky středního věku s tváří Helen Hunt, která začne svádět mladého byznysmena. Do toho se jí dvoří postarší anglický gentleman a začne si jí všímat i lehce naivní manželka sváděného muže s dekoltem Scarlett Johansson. A té zase jiný lichotník. Do toho všichni pomlouvají a vypouštění barvité příběhy. Zápletka je na světě, jen škoda, že to postrádá spád a prostě něco navíc, než to, co očekáváme od lehce nadprůměrné konverzační komedie. Potěší ironický Tom Wilkinson i obě dámy, zklame bohužel dvojice mladých mužských představitelů. ()
Jelikož nejsem zrovna cílovou skupinou romantických filmů, tento film jsem shlédl víceméně omylem – nechtělo se mi zvednout z divanu. Důkazem, že i lenost může přinést jistá positiva, nechť je konstatování, že tak příjemný film jsem už hodně dlouho neviděl. Pravda, Scarlett Johansson mne permanentně štvala (vždy když se objevila mi naskočila jistá desetiletá holčička, kterou bych (a nejen já) s potěšením roztrhl jako hada), neustále dělala divné xichty... Lámu si hlavu, co na ní atraktivní, bohatý finanční poradce viděl. Trochu mne otravoval několikrát použitý vtípek, kdy si maminka (Milena Vukotic) půjčovala dalekohled své dcery, která ho měla na řemínku okolo krku a ta se vždy musela k mamince naklonit, aby ho tato mohla přiložit k očím. Opakované užití, byť čehokoli kvalitního, aby snad nebylo přehlédnuto (Václav Havel opakováním sledoval úplně jiné cíle), ukazuje na ješitnost tvůrce (zde režizéra), či prozrazuje povznesený názor na diváctvo, kterému je nezbytné skvosty servírovat přímo pod nos... Trochu jsem byl nesvůj, když jsem si uvědomil, že postavy pronášejí citáty slavných (některé mám v profilu) coby moudra (těšil jsem se, že si v titulcích ověřím, zda scénáristou náhodou nebyl Michal Viewegh – těsně vedle!), ale brzy jsem si na ně zvykl a bral je jako ilustraci úrovně komunikace v lepší společnosti. Film byl plný nedorozumění, záměn, nepodložených domněnek a lásky (jak se na dívadle sluší), ale bylo toho tak akorát a proto byl (co do vztahů) dost poučný. Tuto dobu mám rád a tak celkový umělecký dojem je velmi dobrý a byl jsem potěšen, že jsem film (byť omylem) viděl. ()
Většinu času se tam nic zajímavýho neděje. Většinu času se tam nic neděje. Většinu času neděje. Většinu. Jo jo, jsou tam zajímavý dialogy a například mě ulpělo tohle: "Nejlépe svoje slovo dodržím tak, když vám ho nedám." Bylo tam toho víc. Celej příběh by se dal odvyprávět klidně za půl hodiny, takže mi to přišlo dost nudný a táhlo se to jak střeva afghánského sebevražedného atentátníka po silnici. Scarlett Johansson je sic koc první třídy, ale Helen Hunt nesnáším. Kdybych věděl předem, že tam hraje, tak se na to ani nedívám (je škaredá a nelíbí se mi její hraní). Celkovej dojem je ten, že to byla nuda a to, že to napsal Oscar Wilde mi koule nepohladí, chch. ()
Čekala jsem vtipnou a svěží komedii plnou břitkých dialogů Oscara Wilda a dočkala jsem se příběhu, který by spíš napsala Jane Austenová. Ale i tak dobře, bylo to alespoň příjemné romantické drama s Helen Hunt a Scarlett Johansson. Mladší mužská část osazenstva byla sice slabší a dost nevýrazná, ale kromě té chybějící komediální linky to byla jediná další vada na kvalitě tohoto snímku. ()
Elegantní šepot místních chvil...Co dopřáno jest sluchu a zraku klevetníků, může být jen výsostný klam, titánský omyl. Vybájené historky velice rádi posílají čile v dáli. Nanesou pudru ještě více na dívčiny šťastné líce. Tak blízko od sebe. Kdo je ona "náhradnice?" Žena se stopou v minulosti pohne s osudy všech. Voda na mlýn obrácená v žert a šprým. Odlehčený půvab velkého třesku zajatců představ, nemravných myšlenek. Mosty spojující růže s trny, zlatý břeh s krajem sirén. Mosty spojující osudové setkání žen. Sladké odpouštění, romantika na počkání. Průzračná poetika, jemně delikátní radovánky, líbivá rozevřenost malých her. Dívka s perlou, Scarlettina laskonková pleť, rozpouštějící se v italské "belle époque" jako dech. ()
Reklama