Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na letecké základně „ochránců“ vzdušného prostoru je stále rušno. Elitní piloti střeží, trénují a milují. Během letecké přehlídky zmizí z dosahu radarů jedna ze stíhaček. Vojenská kontrola vyšle do zóny, kde byla naposledy spatřena, dva zkušené piloty Marchelliho a Valloise. Když ale ztracený stroj objeví, dostanou zcela nečekaně příkaz k přistání. Při náročném manévru zaútočí pohřešovaná stíhačka na jednoho z nich. Začíná vojenská operace, při které se piloti snaží získat ukradený stroj a zabránit tak teroristickému útoku. Letecká akrobacie, bojové scény v oblacích a přátelství na život a na smrt je společným jmenovatelem této napínavé podívané. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (102)

Drc 

všechny recenze uživatele

Pokud narovinu přiznáme, že na tento druh filmů se hlavně dívají lidé, kterým se letecké filmy líbí, pak si zaslouží jednoznačně kladné hodnocení. Leteckých scén a techniky je zde k vidění požehnaně, souboje sice mohly být trošku přehlednější a atmosféričtější, ale jde to. Postavy jsou celkem vyhraněné a dobře zvládnuté. Bez velkých hvězd a s klasicky francouzsky překomplikovaným dějem se pak pro nezaujaté stává průměrným filmem. Já jsem se však dobře bavil a přidám se ta k pozitivní menšině v názorech na toto dílko. ()

Spapanek 

všechny recenze uživatele

Je to jenom chvilka, co jsem se vrátil z kina... V hlavě mi duní motory stíhaček a já si říkám, že bych se měl na ten film podívat ještě jednou, než něco napíšu. Ale protože se do kina zase nějakou dobu nedostanu, vizte můj příspěvek: V prvé řadě u mne film boduje už tím, že je francouzský a není to standardní vyčichlá americká slátanina (ono do velké míry je, ale nechá se to zvládnout) Děj nedává velký smysl, ale to mi při sledování snímku až tak moc nevadilo, naprosto mne uchvátila vizuální stránka a nádherné pohledy na a z letadel. Dvě z těch čtyř hvězdiček za krásné ukázky mraků a nízkých průletů. Zdar všem ()

Reklama

B!shop 

všechny recenze uživatele

Od takovyhleho druhu filmu clovek neceka zadny veledilo, spis blbost, ale zabavnou. Bohuzel tentokrat se to moc nepovedlo. Ono ani reziser neni zadnej frajer a krome slusnyho Taxi natocil jen picoviny. Ve filmu je docela dost "akce v oblacich", jenze vsechno je to takovy beze stavy a furt dokola to samy, ze to i docela nudi, ackoliv to neni natoceny nejhur a hudba hraje svizna. No a to je vyplneny vcelku slusnym pribehem, kterej se ale postupne nak divne rozplizne, ze uz na sebe sceny ani nenavazujou. A ten tomu na zabavnosti dvakrat neprida. Jinak herci jsou az na par vyjimek nic moc a dve sexy pilotky nakonec nic poradne nepredvedou. Ne moc zabavny, s nulovym napetim a casto dost nudny, takze to vic jak za 2* nebude. ()

Ricky_CZ 

všechny recenze uživatele

Tohle je prostě naprosté "béčko" a tak se na to musíme i dívat. Dialogy jsou vyloženě "macho", což při nejmenším pobaví a s kladným vztahem k letadýlkům není co ztratit. Záběry ze vzduchu naprosto úžasné a na holky se dá taky dívat...Takže jako správný a nenáročný "macho" dávám s klidným svědomím nějakých 55% ()

marivet 

všechny recenze uživatele

V kontextu současného evropského filmu je snímek Sky Fighters: Akce v oblacích filmařskou výzvou. Jde o zcela moderní film a nejsou v něm použity žádné speciální počítačové efekty nebo rekonstrukce. Všechny scény natáčené v oblacích byly zachyceny klasickými postupy. Někdy dokonce museli snížit kvalitu obrazu, aby dosáhli většího realismu záběru. Tato výzva by ale nemohla sklidit úspěch bez podpory francouzského ministra obrany a Francouzské armády. Poskytly ohromnou podporu – umožnili 12 týdnů natáčení na obloze, z toho několik letů nad centrem Paříže. Povolili také využití Mirage 2000, kterou pilotovali ti nejlepší stíhači ze základen v Orange a Džibuti. Bylo potřeba naplánovat vše tak, aby se maximum věcí točilo najednou a nenarušovali jsme chod leteckých základen. Kameraman leteckých scén, Éric Magnan, měl za úkol natočit Mirage 2000 ve všech situacích, rychlostech a nadmořských výškách a zdálo se, že neexistuje, způsob jak toho dosáhnout. Nakonec vzali barel od petroleje s obsahem 2000 litrů, který připevnili pod křídlo Mirage 2000 a ve spolupráci s letectvem a technikou společnosti Dassault Aviation ho nechali upravit tak aby do něj mohli namontovat 5 kamer. Kamery nastavili do důkladně promyšlených úhlů a byly dálkově ovládány ze zadního sedadla v kokpitu Mirage. Během letu seděl Magnan vzadu, sledoval obrazovky a musel piloty ještě navigovat, protože ti neviděli, co kamery točí. Dával jim stručné předem domluvené pokyny, jak mají s letadly manévrovat. Prý to byl pro něho prý velmi intenzívní zážitek… Když pak výsledek ukazoval pilotům, mnoho z nich říkalo: „To jsou zfalšované záběry!“ Protože obecně si lidé myslí, že když točíte něco z letadla, musí to být roztřesený obraz, jako s kamerou na rameni. Proto jim připadaly záběry nereálné, ale to se mýlili, nic zfalšováno nebylo. Kromě špičkové technologie ale patří vděk samozřejmě také entuziasmu a všeobecnému nadšení pilotů, techniků i důstojníků. Major Stéphane Garnier věnoval hodně času tomu, aby scenáristovi Gillesi Malenconovi vysvětlil, jak fungují jeho kolegové, přivedl ho do oddílu, nechal se doprovázet i při několika letech. Malencon mohl sledovat, jaké jsou mezi letci vztahy, jak to na stíhačkách chodí atd. Major také vymýšlel jak zrealizovat to, co stojí ve scénáři. To nějaký čas trvalo, protože scénář měl původně asi 20 verzí. Cíl natáčení byl jasný. Herci měli natočit práci pilotů, ne naopak. Režisér požadoval od herců maximální fyzickou přípravu. Museli si například vyzkoušet, jaké to je létat na stíhačce. Clovis Cornillac, představitel kapitána Valloise, uvádí scénu, ve které měl sám na starosti ovládání dvojplošníku, zatímco ho seshora natáčela kamera umístěná na helikoptéře. „Věděl jsem že je to nebezpečné.“ uvedl režisér Gérard Pirés. „Vždy je těžké přiblížit dva letící stroje, především, jedná-li se o helikoptéru. Nesmějí se dotknout! A pilot to moc dobře věděl. Jenže když pracujete s tak schopnými herci, jako byli tito... Neměl jsem důvod se obávat, že se to nepovede.“ Režisér si herce opravdu nemohl vynachválit: „...Měl jsem herce velice odlišné. Benoit Magimel je herec-introvert, klidný a rezervovaný, který k práci přistupoval velmi analyticky. Clovis Cornillac trpí filmovou bulimií, miluje natáčení! Géraldine Pailhas, kterou byste v takovém filmu asi nečekali, mi při našem prvním setkání řekla: „Ale proč zrovna já?“ na což jsem odpověděl: „Protože jsi herečka!“. Stejně tak Philippe Torreton, který dlouho toužil takovýto film natočit, ale nikdy podobnou roli nedostal. No a pak Alice Taglioni, se kterou jsem se setkal v divadle. Náhodou měla mnoho společného s letectvím – její bratr je pilot helikoptéry. Alici jste museli mučit, aby z letadla vystoupila!...“ () (méně) (více)

Galerie (39)

Zajímavosti (14)

  • Natáčení probíhalo v Paříži a Orange ve Francii, ve Farnborough v Anglii a Džibutsku. (Cheeker)
  • Při filmu se používaly speciální kamery, které jsou schopny natáčet až 17 tisíc metrů vysoko a vydrží i nadzvukovou rychlost. (Mahalik)
  • Snímek vznikal ve spolupráci s Francouzskými vzdušnými silami, proto dostal režisér povolení využít několik vynikajících pilotů. Mohli dokonce překročit bezpečnostní pravidla, díky čemuž vznikly vskutku neobvyklé záběry. Například běžné je, že letadla se k sobě ve vzduchu nepřiblíží víc jak na několik desítek metrů, ale piloti ve filmu tuto vzdálenost občas snížili i na jeden metr. (imro)

Reklama

Reklama