Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Bollywoodský hit Raje Kapoora vypráví o mladém muži z Kalkaty, který se v horách zamiluje do nevinné dívky a ožení se s ní. Před svým odjezdem domů jí slíbí, že se pro ni brzy vrátí. Nikdy se však již neobjeví. Dívce se narodí dítě a po čase se rozhodne manžela najít. (oficiální text distributora)

Recenze (5)

Gaja Gamini 

všechny recenze uživatele

Poslední film Raje Kapoora. Dokazuje, že když je režisér génius, tak může obsadit svého netalentovaného, nudného nejmladšího syna, a modrookou, téměř rusky vypadající a rovněž netalentovanou Mandakini, a vytvořit krásný příběh. Je tu hodně symboliky, hlavně mezi tím, jak řeka Ganga a dívka Ganga jsou obě "znesvěceny" hříchy mužů. Je tu poměrně dost polibků a je tu Mandakini docela tak jak ji Bůh stvořil, a přesto z toho nemá člověk pocit, že by se díval na něco nepatřičného. Její nahota vyjadřuje její nevinnost, ne smyslnost. Hudba je skvělá a takřka legendární, hlavně závěrečná píseň porovnávající lásku Radhy a Meery. ()

berg.12 

všechny recenze uživatele

V porovnání s filmem ze začátku režisérské kariéry, který jsem od Raje Kapoora viděl, bych řekl, že ho točil někdo úplně jiný. Většina umění tady spočívá v ubíjejících kamerových zoomech a soutěži miss mokré tričko. Nicméně má celkem barvité charaktery a příběh takřka kultovní. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Z hodnocení na IMDb a z různých textů jsem nabyl dojmu, že Ram Teri Ganga Maili zachycuje Raje Kapoora jako tvůrce za zenitem a kvalitou není srovnatelná s jeho staršími filmy. Dovolím si ovšem tvrdit, že pravý opak je pravdou a že Kapoorův poslední dokončený film je naopak jedním z jeho nejlepších.____ Samozřejmě, aby jej člověk docenil, musí mu trochu vyjít vstříc: a) Být schopen a ochoten akceptovat vypjatě melodramatickou, old-schoolově bollywoodskou poetiku (což je otázka vkusu, ale především zvyku) - nováčci v oblasti hindské populární kinematografie z ní budou vykulení asi tak, jako když se západní diváci, pro které asijský film znamenal především kontemplativního a puntičkářského Kurosawu, začali seznamovat s kung-fu filmy studia Shaw Brothers. b) Mít znalosti kulturního kontextu, které mu pomůžou porozumět všem momentům, kdy se film napojuje na tradiční indické mytologické motivy. Pak odhalí jeho vícevrstevnatost a významovou bohatost - mnoho zajímavých poznámek má v tomto směru indolog Philip Lutgendorf.____ Práce s transfokátorem sice působí chvílemi poněkud hrubě a necitlivě (za čímž bych hledal hlavně technická a finanční omezení), kompozičně a barevně je ovšem Karmakarova kamera opět úchvatná, a to zejména v záběrech z himalájské přírody, které se vymykají Kapoorovým tendencím točit hlavně v ateliérových kulisách (reálné lokace dobře zužitkoval i ve scénách z Rišikéše a Kalkaty). ()

Lyncha 

všechny recenze uživatele

Myšlenka filmu je docela zajímavá - dívka Ganga jako personifikace řeky Gangy. Jak dívka cestuje z hor do Kalkaty, z čistých hor, kde jsou lidé chudí, ale čestní (jak je ve filmu několikrát zdůrazněno...), setkává se se stále větší a větší špínou. Ovšem zpracování je poněkud katastrofální. Tvůrci se zjevně sanžili o hluboký film a v některých okamžicích to na vás z plátna opravdu i dýchne. Použili ale klasické Bolly nástroje - naivní, kýčovitá láska, zpěvy a tance (které by mi za jiných okolností vůbec nevadily). Zejména herecké výkony hlavních postav jsou děsivé. A tak první půku filmu nezbývá, než brát jako parodii na romantické filmy, protože tak se aspoň zasmějete, a v druhé půlce silně filtrovat, co vidíte a slyšíte. ()

Reklama

Reklama