Režie:
Jiří Sequens st.Scénář:
Jiří Sequens st.Kamera:
Josef VíšekHrají:
Ladislav Lakomý, Miroslav Vladyka, Michal Dlouhý, Stanislav Zindulka, Andrea Elsnerová, Erik Pardus, Jiří Tomek, Hana Maciuchová, Svatopluk Skopal, Jan Čenský, Martin Huba, Saša Rašilov nejml. (více)Epizody(4)
-
Sólokapr (E01)
-
Pekelný stroj (E02)
-
Záhadné zmizení Lily Košvancové (E03)
-
Hluboká propast (E04)
Obsahy(1)
Na obrazovku České televize se vrací oblíbená čtyřdílná minisérie, ve které bude brněnská detektivní pátračka řešit kriminální případy z podsvětí i policejních kruhů. Ani ten nejrafinovanější zločinec nemá šanci uniknout dedukčním schopnostem těchto kriminalistů! Příběhy nazvané Sólokapr, Pekelný stroj, Záhadné zmizení Lily Košvancové a Hluboká propast se zabývají zločinem (často i hrdelním) a vracejí se do dvacátých let minulého století, kdy brněnská "plotna" (obdoba pražské hříšné "galerky") vládla nad hlavním městem Moravy. Plotní ulice, Dornych, Křenová, okolí brněnských jatek a zakouřené lokály Flédyna, Nový svět, Mexiko, tato rejdiště zločinu, výsměchu spravedlnosti a nostalgické sentimentality brněnského podsvětí se staly dějištěm příběhů nezákonných kotrmelců, inspirovaných zprávami z policejních archivů a články z brněnských novin, které režisér Jiří Sequens zpracoval do scénářů. Dobové šansony Jaroslava Uhlíře a texty písniček výstižně charakterizují jednotlivé díly. Téměř stovka herců velkých, středních i malých rolí zavede diváky do lidové tančírny U flédynky, do hospody na Cejlu, prvního útočiště trestanců propuštěných z arestu, ale také na cesty a cestičky v Lužánkách, obsazené dámami, schopnými prodeje všeho druhu, a navíc i mezi brněnskou smetánku, prostě přiblíží divákům zavrženíhodnou i lákavou atmosféru bizarního světa dvacátých let, dnes už málem zapomenutého. (Česká televize)
(více)Videa (4)
Recenze (48)
Šestasedmdesátiletý Jiří Sequens vstoupil již po několikáté do téže řeky, jen z jiného (Brněnského) břehu. Zda to byl šťastný či nešťastný nápad říci nemohu, poněvadź slabý a mnohokrát přežvýkaný scénář ani atraktivní prostředí zakrýt nedokáže. Nebýt komediálního Záhadného zmizení Lilly Košvancové a baladické Hluboké propasti (2 slušných, ale i tak šedě průměrných epizod), nestál by tento cyklus vůbec za nic. 40%. ()
Jiří Sequens se po letech pustil do dalších policejních příběhů, a protože i názvem se odvolává na svou skvělou řadu pražských případů, nelze se ubránit srovnání. To je ale jednoznačné a jednoduché. Tento seriál prohrává na všech čarách, ať již obsazením, mnohem méně zajímavými příběhy, tak i ubohými interiéry. Nejslabším článkem je ovšem necharismatický policejní rada. Exteriéry jsou používány pohříchu pomálu, čemuž se není co divit, když už se píše rok 1999 a Brno je přece jen o dost pozměněné, oproti staré Praze roku 1968. To se již A. Moskalykovi podařilo mnohem lépe "Panoptikum", navazující přímo na "Hřísné lidi města pražského". ()
Snaha o navození atmosféry Hříšných lidí nebo Panoptika se totálně rozpadla pod rukama Jiřího Sequense. Další případ dříve vynikajícího tvůrce, kterému senilita zatemnila mozek. Tahle hrozná fraška má k době První republiky hodně daleko. Především hrozné herecké výkony, které působí trapně, uměle a hodně lacině, policajti vesměs všichni nesympatičtí, i vrchní rada, kterého hraje jinak výborný Ladislav Lakomý je spíše imbecilní blb, než velitel brněnských četníků. A hlavně ten špatný humor v kombinaci s hloupými, nesmyslnými a těžko uvěřitelnými zápletkami tomu dodává korunu. Ztráta času, prach a bída. Mizérie. ()
Stačí letmý pohled na tento epigonský televizní počin a hned máme jasno. Lidé města brněnského neumí hřešit. Bohužel to není jediná věc, kterou v brněnské televizi neumí. Jestli chcete vědět, co všechno jim ještě nejde, tak se koukněte na zmíněný seriál. :) Teď vážně ... Jako pokračovatel "Pánů ze čtyřky" a "Panoptika" je to zcela nedůstojné! ()
Docela jsem překvapenej, jak vysoké hodnocení to tu má. Podle mě to nestálo málem ani za jedno podívání. Všecko mi přišlo strašlivě umělý, kulisy, atmosféra i herecké projevy. Když tam byl záběr z nějaké hospody, vždycky jsem si říkal, kde je ta živost? Kam se ztratilo veselí a bujarost, kterou tak často skvěle ztvárnili v Hříšných lidech města pražského? Navíc neskutečně málo venkovních záběrů a víc než zjevná touha natočit vlastně jen další díly úspěšnějšího bratra s Marvanem Hříšní lidé... a bratrance s Adamírou Panoptikum města pražského mě přivádějí na myšlenku, že tu nešlo o nic jinýho, než jen další pokus dojit peníze. Ono je ale taky možný, že výslednou nezáživnost má na svědomí i věk pánů režisérů, který se průměrně pohybuje kolem 83 let (jeden 91, druhý 76), ale můžu swe mýlit a je to prostě tím, že to je špatně natočeno. A že jde i dnes natočit dobrý kriminální seriál s komediálními prvky, o tom nás víc než dostatečně přesvědčují Četnické humoresky. ()
Galerie (74)
Zajímavosti (12)
- „Tyhle nóbl lidi mezi plotnu nepatřej,“ zazní v příběhu. Brněnská plotna byla skupina obyvatel brněnské periferie, vyznačujících se především originální mluvou, tedy „hantecem“. (sator)
- V epizodě zazní skladba „Novosvětská“. Text k této skladbě napsal Jiří Sequens st., hudbu zkomponoval Jaroslav Uhlíř a na písni hudebně spolupracoval i Karel Cón. (sator)
- Zoltán Benczic (Martin Huba) vlastní vůz Bugatti Typo 30. Jednalo se o francouzský sportovně-závodní automobil, který v roce 1922 navrhl a zkonstruoval Ettore Bugatti. (sator)
Reklama