Režie:
Eli RothScénář:
Eli RothKamera:
Milan ChadimaHudba:
Nathan BarrHrají:
Jay Hernandez, Derek Richardson, Eythor Gudjonsson, Barbara Nedeljáková, Jan Vlasák, Jana Kaderábková, Rick Hoffman, Takaši Miike, Patrik Zigo (více)Obsahy(1)
Hostel vypráví příběh dvou kamarádů z americké vysoké školy, kteří se v touze po netradičních zážitcích vydají na cestu napříč Evropou - s tím, že pokud jim zůstane místo vzpomínek jen jedno obrovské okno, nebude je to nijak zvlášť mrzet. V průběhu výletu se k nim připojuje Islanďan Oli, jenž oba dobrodruhy přemluví, aby zamířili na místo, které je považováno za opravdové nebe všech amerických turistů - do jisté ubytovny v odlehlém slovenském městě plném zoufalých, ale zároveň překrásných východoevropských dívek. Když se ihned po příjezdu bez problémů seznámí s dvojicí místních krásek, zjistí, že Oli nelhal. Zdánlivě pohodový běh událostí však brzy vystřídá kruté procitnutí. Oba cestovatelé si uvědomí, že se rychle noří do čím dál tím děsivější situace, která je stejně nebezpečná a temná jako nejzvrácenější zákoutí lidské duše. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (941)
Eli Roth má o Slovensku zajímavé mínění - sotvaže vystoupíte z vlaku na opuštěném nádraží, tak se na Vás vrhne banda cigáňat. Pár polorozpadlých domů, pár posprejovaných zdí a spousta podzemních kobek s mučícími místnostmi. Ústřední trojice je nezajímavá, žádná z postav není dostatečně vykreslena, takže mi je v podstatě jedno, kdo se obětuje ve prospěch poznání lidské anatomie. Naprosto neexistující atmosféra, pouze prachobyčejné mrzačení lidí rozličnými nástroji. Nereálné(Američan může utéct, ale čest mu to nedovolí). Několik zajímavých scén(skok pod vlak). Film se odvíjí podle hodně průhledného scénáře, stručnou kostru děje lze předpovědět na celý film dopředu. Dochází k dalšímu zaškatulkování režiséra(Eli Roth točí právě dvojku) a po Bollovce přichází další žánr filmů - Rothovka. Jenomže výdělky jsou obrovské. 4,8 miliónů dolarů(rozpočet)/80,5 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()
„Keď si sa nesmelo, tváril tak dospelo, stužková, tá naša stužková.“ Niekedy sa mi zdá, že hororu viac, ako neschopní režiséri, ubližujú diváci, ktorí sa nevyznajú v jeho pod-žánroch. HOSTEL je relatívne kvalitný hixploitation a Slováci sa naňho môžu hnevať asi tak, ako Texasania na TEXASKÝ MASAKER MOTOROVOU PÍLOU či Austrálčania na VRAŽDY VO WOLF CREEK (keby si ich sami nenakrútili). Režisér, ktorý mal za sebou len mizerný lesný krvák SMRTONOSNÝ VÝLET, na to ide v Tarantinovej produkcii rozumne. Vie, že najdesivejšie je to, čo nevidíme. I vďaka tomuto prístupu jeho svojho času kontroverzný trhák (o našej malosti dobre vypovedá informácia, že náš vtedajší minister zahraničných vecí údajne ráelne zvažoval Rothovi zakázať vstup do našej republiky... otázkou je, prečo by sem Roth chodil) exploitačné scény viac naznačuje (rýchly strih, hudba, zvuk, temná výprava), ako ukazuje (hoci nejakého toho oka a prstov sa dočkáte). Vyčítať snímke biedne herecké výkony, skreslené "slovenské reálcie" (ja som to bral ako komédiu a bavil som sa na blbosti tvorcov), podpriemerné dialógy a riedky dej, asi nemá zmysel. Ak by som snímke niečo vyčítal, tak nezáživné postavy, slabé Zlo a nudný dej Kino Považan 2006 ()
Nebýt toho démonizování Slovenska bylo by to jen blbé. Takhle je to aspoň chvílemi nablble zábavné. Eli Roth je jinak bohužel pouhý hororový fanoušek, která nemá zbla talentu (jako jeho idoly, jimiž se tak rád ohání). Hodně nepochopitelné až kontraproduktivní jsou jeho prohlášení o tom, že tento film ukazuje, jak jsou Američané xenofobní a nechápou cizí kultury. Způsob, jakým je příběh podán, ovšem není kritikou těchto stereotypů, ale spíš jejich potvrzením. ()
Mám myslím jednu celkem dobrou výhodu oproti spoustě ostatních uživatel CSFD a to je v podstatě smutný fakt, že posledních pár roků absolutně nesleduju, co se na filmové scéně děje (ne, nečtu žádné filmové weby ani časopisy). Díky tomu nereaguji na nic jako "trend", nadšení nebo skandální ohlasy kolem některých filmů a díky tomu pak k většině snímku přistupuju s naprosto čistou hlavou a bez jakýchkoliv, ať už pozitivních/záporných očekávání. Tohle je myslím i případ HOSTELU. Eli Roth mě příjemně překvapil už svým CABIN FEVER, tady svůj styl ještě vytříbil a neváhal použít i pár odkazů na další filmy a tvůrce (například scéna s okem a poděkování T. Mikemu v závěrečných titulcích apod.). Samotná myšlenka filmu je alespoň pro mě dost děsivá. Rozhodně bych se nechtěl dostat do spáru "obchodníka", co vás za 50tis nechá umučit k smrti labužnickými sadisty a magory. Po krátkém úvodním rozjezdu začíná být atmosféra celkem tíživá, "městečko kdesi na Slovensku" působí dojmem, kde není dvakrát lehké dovolat se pomoci. Roth se až s jednou výjimkou (to oko) nesnáží býž až příliš detailní nebo bezprostředně šokující a režijní otěže má tak celkem pevně v ruce, závěrečné zúčtování s "kurvami" a likvidace "masožrouta" na wc kabince pak stojí za to a vylepšuje můj dojem z trošku uvadajícího dojezdu ve "fabrice". Dávám 4* a na nové Rothovi počiny se docela těším. (ad celkové hodnocení zde na CSFD ... tak uz to dopadá, když se film díky skandální a větší reklamě dostane do rukou i nehorrorovým fanouškům)! ()
:::::::::::::::::::::::: Tenhle film, že je v TOP nejhorších filmů ?!??? Ehm .... ???! Tak to už nechápu vůbec nic ! Jeden z nejlepších hororů, co jsem kdy viděl ! Nepředvídatelné, napínavé, dechberoucí. Moc se mi líbilo, jak se náš hrdina na konec pomstil ! Skvělý film ! Nedivím se, že to v USA tolik vydělalo. Česi jsou asi vyměklí nebo co. Aha, taka vám vadilo, že tenhle film zobrazuje Slovensko jako díru ?? Ale ani si nemyslím, že tomu tak bylo, ale i kdyby, tak vy máte hodnotit film, který byl super a ne nějakou zemi. Já moc horory nemusím, ale tohle bylo fakt super ! Musím si sehnat rychle dvojku ! :::::::::::::::::::::::::::::: ()
Galerie (55)
Zajímavosti (46)
- Interiér bitúnkov bol natočený vo fungujúcej psychiatrickej liečebni v Prahe (Bohnice), postavenej v roku 1910, vo viac ako 50 rokov uzatvorenom krídle. Budova 10, kde sa natáčalo mnoho scén, bolo miesto, kde boli držaní najšialenejší pacienti. (Raccoon.city)
- Podobná mučírna na zabíjení lidí, jaká byla ve snímku k vidění, se objevila také ve filmu Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994) režiséra Quentina Tarantina, který Hostel produkoval. (tyzmrde)
Reklama