Režie:
Eli RothScénář:
Eli RothKamera:
Milan ChadimaHudba:
Nathan BarrHrají:
Jay Hernandez, Derek Richardson, Eythor Gudjonsson, Barbara Nedeljáková, Jan Vlasák, Jana Kaderábková, Rick Hoffman, Takaši Miike, Patrik Zigo (více)Obsahy(1)
Hostel vypráví příběh dvou kamarádů z americké vysoké školy, kteří se v touze po netradičních zážitcích vydají na cestu napříč Evropou - s tím, že pokud jim zůstane místo vzpomínek jen jedno obrovské okno, nebude je to nijak zvlášť mrzet. V průběhu výletu se k nim připojuje Islanďan Oli, jenž oba dobrodruhy přemluví, aby zamířili na místo, které je považováno za opravdové nebe všech amerických turistů - do jisté ubytovny v odlehlém slovenském městě plném zoufalých, ale zároveň překrásných východoevropských dívek. Když se ihned po příjezdu bez problémů seznámí s dvojicí místních krásek, zjistí, že Oli nelhal. Zdánlivě pohodový běh událostí však brzy vystřídá kruté procitnutí. Oba cestovatelé si uvědomí, že se rychle noří do čím dál tím děsivější situace, která je stejně nebezpečná a temná jako nejzvrácenější zákoutí lidské duše. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (940)
Jako horor je to odpad, který je i řemeslně velice špatně odvedený - nic tu nefunguje, atmosféra nulová, napětí žádné, snad jen ty nechutnosti. Jako nechtěná komedie je to o několik řádů povedenější kousek - gang cikáňat, celková zaostalost "Slovenska", pražské Hlavní nádraží maskované za Německo - to jsou důvody, proč se to dá vydržet... Kam jsi oči dal, Quentine?! ()
Eli Roth má o Slovensku zajímavé mínění - sotvaže vystoupíte z vlaku na opuštěném nádraží, tak se na Vás vrhne banda cigáňat. Pár polorozpadlých domů, pár posprejovaných zdí a spousta podzemních kobek s mučícími místnostmi. Ústřední trojice je nezajímavá, žádná z postav není dostatečně vykreslena, takže mi je v podstatě jedno, kdo se obětuje ve prospěch poznání lidské anatomie. Naprosto neexistující atmosféra, pouze prachobyčejné mrzačení lidí rozličnými nástroji. Nereálné(Američan může utéct, ale čest mu to nedovolí). Několik zajímavých scén(skok pod vlak). Film se odvíjí podle hodně průhledného scénáře, stručnou kostru děje lze předpovědět na celý film dopředu. Dochází k dalšímu zaškatulkování režiséra(Eli Roth točí právě dvojku) a po Bollovce přichází další žánr filmů - Rothovka. Jenomže výdělky jsou obrovské. 4,8 miliónů dolarů(rozpočet)/80,5 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()
Zobrazení Slovenska jakožto naprostého vidlákova se dá ještě celkem v klidu ustát, ovšem na co si zde režisér Eli Roth hrál, jsem jaksi nepochopil. Rovněž mi nedocvakl celkový smysl tohoto výtvoru. Měl pobavit ? Šokovat ? Možná obojí, každopádně nepovedlo se ani jedno, neboť svou kvalitou patří po všech stránkách k tomu nejhoršímu, co za posledních pár let vzniklo. Scénář nulový, herci těžkopádní a ani ty mučící scény nebyly nikterak cool. Krve bylo habaděj, avšak strach, či odpor prakticky nulový. Jak se pod tohle mohl Tarantino podepsat je mi záhadou. Možná drogy, možná prachy. Kdo ví. Každopádně si tenhle po všech stránkách špatný, nevyvážený a tupě natočený paskvil rozhodně nikterak dobré hodnocení nezaslouží. ()
Snad mě to nedělá hloupým a lacinným, když řeknu, že na mě Hostel docela zapůsobil. Totiž velice důležité bylo, že jsem o Hostelu předem nevěděl zhola nic, prostě jsem si jeden večer pustil náhodně vybraný film a po chvíli jsem málem nevěřil vlastním očím. První polovina byla skutečně o ničem, debilní nejen scénář, ale téměř všechno, avšak když se rozjely všechny brutální nechutné praktiky zámožných úchylů byl jsem skutečně zděšen, protože to jsem nečekal ani v nejmenším. Nakonec mě ještě dorazila závěrečná scéna na nádraží a já zapomněl na první polovinu nudy, na celé dosti špatné provedení a říkal si jen, že to bylo fakt působivé. Ve srovnání s ostatními filmy bohužel nemůžu Hostel nijak vyzvednout, neboť já osobně jsem byl ohromen jen díky faktu, že Hostel byl pro mě něco nového, něco extra drsného, co jsem vůbec nečekal... Jinak je to šílená blbost :) 3/10 ()
Něco tak nechutného jsem naposledy viděl, co já pamatuju, včera večer. Cikáňata se prohnala ulicí. Děti zuřivě hýkaly, skákaly na auta pracujících spoluobčanů, řičely a hnaly se kamsi do sokolovského tzv. gheta, kde momentálně přebývají, ačkoliv jejich domovem je pravděpodobně Slovensko nebo svazové teritorium Maháráštra. Zkusil jsem takovou vzpomínku zaplašit filmem Hostel, ale tvrdě jsem narazil, tak realistické zpodobnění koncentrovaného zla v podobě těch cikáňat jsem ještě v žádném filmu neviděl. Vůbec to ani nebylo odpočinutím od pouličních strastí životem v sousedství zmiňovaného gheta. Když ve filmu tomu Američanovi přefikli achillovu patu, málem mě omyli, když mi došlo, že takhle ho pak ty opičky spíš okradou. No, jéjej, chudák kluk. Z filmu jsem byl otřesen a znechucen přemírou brutality, masakrováním lidského těla, neúctou k životu a povrchním pohledu elitářsky smýšlejících spoluobčanů, kteří si právě k těmto sadistickým radovánkám pořizují právě mladé Američany či Japonky. Film, co do kvality jako takové, není nějak odfláknut, ale chybí mu ještě cosi, aby to bylo na pětibábu. Ovšem ten pocit znechucení je třeba náležitě odměnit. Dávám alespoň čtyři, ať má Eli radost. ()
Galerie (55)
Zajímavosti (46)
- Československé hudební hity, které ve filmu zazní, byly na vrcholu žebříčku v letech 1982-1989. (imro)
- Ve snímku se mluví devíti různými jazyky, ale i tak je bez titulků. Vytvořil tak rekord s největším počtem použitých jazyků v neotitulkovaném americkém filmu. (imro)
- Film se mimo jiné také natáčel v kláštěře a bývalém cukrovaru v obci Doksany. (Wladi.mir)
Reklama