Režie:
Eli RothScénář:
Eli RothKamera:
Milan ChadimaHudba:
Nathan BarrHrají:
Jay Hernandez, Derek Richardson, Eythor Gudjonsson, Barbara Nedeljáková, Jan Vlasák, Jana Kaderábková, Rick Hoffman, Takaši Miike, Patrik Zigo (více)Obsahy(1)
Hostel vypráví příběh dvou kamarádů z americké vysoké školy, kteří se v touze po netradičních zážitcích vydají na cestu napříč Evropou - s tím, že pokud jim zůstane místo vzpomínek jen jedno obrovské okno, nebude je to nijak zvlášť mrzet. V průběhu výletu se k nim připojuje Islanďan Oli, jenž oba dobrodruhy přemluví, aby zamířili na místo, které je považováno za opravdové nebe všech amerických turistů - do jisté ubytovny v odlehlém slovenském městě plném zoufalých, ale zároveň překrásných východoevropských dívek. Když se ihned po příjezdu bez problémů seznámí s dvojicí místních krásek, zjistí, že Oli nelhal. Zdánlivě pohodový běh událostí však brzy vystřídá kruté procitnutí. Oba cestovatelé si uvědomí, že se rychle noří do čím dál tím děsivější situace, která je stejně nebezpečná a temná jako nejzvrácenější zákoutí lidské duše. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (941)
Zobrazení Slovenska jakožto naprostého vidlákova se dá ještě celkem v klidu ustát, ovšem na co si zde režisér Eli Roth hrál, jsem jaksi nepochopil. Rovněž mi nedocvakl celkový smysl tohoto výtvoru. Měl pobavit ? Šokovat ? Možná obojí, každopádně nepovedlo se ani jedno, neboť svou kvalitou patří po všech stránkách k tomu nejhoršímu, co za posledních pár let vzniklo. Scénář nulový, herci těžkopádní a ani ty mučící scény nebyly nikterak cool. Krve bylo habaděj, avšak strach, či odpor prakticky nulový. Jak se pod tohle mohl Tarantino podepsat je mi záhadou. Možná drogy, možná prachy. Kdo ví. Každopádně si tenhle po všech stránkách špatný, nevyvážený a tupě natočený paskvil rozhodně nikterak dobré hodnocení nezaslouží. ()
Opravdu jsem čekal mnohem bruálnější film. Samozřejmě že scéna "japonka a oko" je fakt kentus, ale jinak je tortura na dost nízké úrovni, což je u filmu který je na to zaměřený docela průšvih. Nekecám, když řeknu že třeba takový "Kladivo na čarodějnice" mi přišlo mnohem brutálnější. Atmosféra je fakt nulová, protože našinec se gangu cikáňat, Táborskýmu a česky dabovanýmu Pulp Fiction ze srdce rád zagebí (berte jako kompliment), ovšem chápu že Američany to nejspíš vyděsí. Scénář je dost debilní, holt Eli se moc nevytáh, ale zase musim uznat, že scéna "zabití Němčoura na WC na Hlavním nádraží" se povedla. Jay Hernandez v rámci žánru hraje dobře a celkově Hostel docela doporučuju, protože jsem se nudil pouze u tortury, ale jinak je to celkem zábava. A proti dejme tomu Jeepers Creepers 2 je to hotový klenot kinematografie. ()
Film je skutečně stupidní, hloupý, stavící pouze na detailních krvavých záběrech. Akční scény jsou natočeny velmi amatérsky. A pak je tu jedna složka, která je naprosto vynikající - a to je hudba Nathana Barra - výborná akční a napínavá hudba - tak tedy aspoň jednu hvězdičku za ní. Film už nikdy více, ale soundtrack si jistě pořídím. ()
Něco tak nechutného jsem naposledy viděl, co já pamatuju, včera večer. Cikáňata se prohnala ulicí. Děti zuřivě hýkaly, skákaly na auta pracujících spoluobčanů, řičely a hnaly se kamsi do sokolovského tzv. gheta, kde momentálně přebývají, ačkoliv jejich domovem je pravděpodobně Slovensko nebo svazové teritorium Maháráštra. Zkusil jsem takovou vzpomínku zaplašit filmem Hostel, ale tvrdě jsem narazil, tak realistické zpodobnění koncentrovaného zla v podobě těch cikáňat jsem ještě v žádném filmu neviděl. Vůbec to ani nebylo odpočinutím od pouličních strastí životem v sousedství zmiňovaného gheta. Když ve filmu tomu Američanovi přefikli achillovu patu, málem mě omyli, když mi došlo, že takhle ho pak ty opičky spíš okradou. No, jéjej, chudák kluk. Z filmu jsem byl otřesen a znechucen přemírou brutality, masakrováním lidského těla, neúctou k životu a povrchním pohledu elitářsky smýšlejících spoluobčanů, kteří si právě k těmto sadistickým radovánkám pořizují právě mladé Američany či Japonky. Film, co do kvality jako takové, není nějak odfláknut, ale chybí mu ještě cosi, aby to bylo na pětibábu. Ovšem ten pocit znechucení je třeba náležitě odměnit. Dávám alespoň čtyři, ať má Eli radost. ()
Je to konina, to ano. Celý příběh je postavený na chatrných základech. Pražské Hlavní nádraží je v Německu, Poříčany na Slovensku. Ale to je Američanovi upřímně u zadku. Film je nesourodý, herci tradičně nedůvěryhodní a vyjma Hernandeze, nepříjemní. Hostel si u mě však získal přímo abnormální sympatie. Prvním důvodem je zobrazování nahoty a násilí. Když sleduji, jaké puritánství teď v USA pod vládou George Bushe panuje, každé ňadro či vyrvané oko mě zahřeje u srdce. Druhým důvodem je obrovská zajímavost pro středoevropana. Bylo pro mě strašně zábavné porovnávat společenské a sociální detaily, které nám Eli Roth předložil, se skutečností a zjišťovat, že někde uhodil přímo do černého a někde si z nás udělal zase příjemnou legraci. To, že na Hostel nikdy nezapomenu je třetí důvod. Tím čtvrtým se stala skutečnost, že jsem hlavnímu hrdinovi upřímně fandil. A pátým a vůbec nejdůležitějším důvodem je fakt, že se tvůrcům podařilo vybudit ve mně zvrhlou touhu mít kolem sebe ty všude se povalující kusy těl. To je docela lákavé, ne? ......Mlask. ()
Galerie (55)
Zajímavosti (46)
- "Chtěl jsem natočit film o exploataci a o americkém přístupu ke zbytku světa", řekl během natáčení v Praze režisér Eli Roth. "O nadřazenosti, kterou má spousta Američanů. Američani si myslí, že všichni na světě chtějí být Američany. Mají v sobě hrozně veliký strach z cizinců. Vnucuje se jim představa, že když pojedou do ciziny, tak je tam nějací zlí lidé rozstřílejí a vyhodí do vzduchu. Jenom asi deset procent Američanů má pas, to je přeci směšný!" (NIRO)
- Interiér bitúnkov bol natočený vo fungujúcej psychiatrickej liečebni v Prahe (Bohnice), postavenej v roku 1910, vo viac ako 50 rokov uzatvorenom krídle. Budova 10, kde sa natáčalo mnoho scén, bolo miesto, kde boli držaní najšialenejší pacienti. (Raccoon.city)
- Paradoxne tento film nebol zakázaný na Slovensku, ale na Ukrajine a na Novom Zélande. Ukrajina dala filmu stopku kvôli zlej reklame pre východnú Európu a kvôli násiliu, ktoré sa páchalo za účelom získania peňazí. Na Novom Zélande bol Hostel zakázaný kvôli násiliu. (Raccoon.city)
Reklama