Režie:
Eli RothScénář:
Eli RothKamera:
Milan ChadimaHudba:
Nathan BarrHrají:
Jay Hernandez, Derek Richardson, Eythor Gudjonsson, Barbara Nedeljáková, Jan Vlasák, Jana Kaderábková, Rick Hoffman, Takaši Miike, Patrik Zigo (více)Obsahy(1)
Hostel vypráví příběh dvou kamarádů z americké vysoké školy, kteří se v touze po netradičních zážitcích vydají na cestu napříč Evropou - s tím, že pokud jim zůstane místo vzpomínek jen jedno obrovské okno, nebude je to nijak zvlášť mrzet. V průběhu výletu se k nim připojuje Islanďan Oli, jenž oba dobrodruhy přemluví, aby zamířili na místo, které je považováno za opravdové nebe všech amerických turistů - do jisté ubytovny v odlehlém slovenském městě plném zoufalých, ale zároveň překrásných východoevropských dívek. Když se ihned po příjezdu bez problémů seznámí s dvojicí místních krásek, zjistí, že Oli nelhal. Zdánlivě pohodový běh událostí však brzy vystřídá kruté procitnutí. Oba cestovatelé si uvědomí, že se rychle noří do čím dál tím děsivější situace, která je stejně nebezpečná a temná jako nejzvrácenější zákoutí lidské duše. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (941)
Jedna z největších nespravedlností na ČSFD. Hostel rozhodně není nijak přelomovým dílem moderního hororu a aby se mohl řadit k žánrové špičce, musel by nabídnout mnohem víc, nicméně se jedná o mírně nadprůměrný snímek, který postihla ta smůla, že se na něj podívali i lidé, kteří se na podobné snímky vůbec dívat nemají. Protože jestli někdy od exploitačního filmu čeká, že se bude bát a lekat, tak to je problém dotyčného a ne onoho filmu. ()
Jako desetiminutový amatérský filmeček by to ještě prošlo, ale jako celovečerní snímek již těžko. Hodinu se neděje lautr nic, pak je pár minut ucházející zábavy (pro Čechoslováka) a poté opět nuda k ukousání až do závěrečných titulků. V celé stopáži je jediná dobrá scéna, což je málo... Postavy jsou naprosto nijaké, stejně jako jejich představitelé a zrovna tak i režie. Jediné co potěší je cameo pro Miikeho. ()
Premisa filmu je taká, že najväčšie zlodejiny v strednej a východnej Európe majú na starosti bandy maloletých násilnických výtržníkov s cigánskymi črtami (istá zhoda s mainstreamovými médiami, ktoré nadpriemerne zdôrazňujú zločinné správanie sa Cigánov, bezdomovcov a iných asociálov). Aj tých si je však možné učičíkať a nakloniť si na svoju stranu vreckom žuvačiek. Zločiny násilné vyššieho rádu sú naopak vzorcom miestnej podnikateľsko-mafiánskej elity, ktorá si rada priplatí za ľubovoľné zmasakrovanie nejakého Amíka, či iného zahraničného turistu. Na strane týchto deviantov/developerov/mafiánov je samozrejme aj polícia, ktorá sa s násilníckymi zbohatlíkmi bratá a sama mláti podozrivých hlava-nehlava. Z takéhoto marazmu je ťažko von. Navyše, ak sa hlavná trojica správa miestami tak hlúpo, až sa rozum zastavuje. No ak sa to podarí, je možné i vyrovnať sa po svojom so spôsobenými útrapami. Je to blbé ako stará rozšľapaná bagandža, ako celok to však miestami funguje (drásavo nepríjemné mučiace scény, zopár ľakačiek, efektná scéna pomsty). Takže za dve (s prižmúrením oboch očí). ()
Nic proti krvavejm hororům. I já se rád podivu na kvalitní horor po kterém mi zamrazí v zádech ale tenhle film je pro mě naprosto něco jinýho. Založit film na bezduchém zabíjení lidí s naprosto primitivním příběhem to je pro mě totální ubohost a neúcta k lidskému životu. Hostel měl v podstatě neuvěřitelnou návštěvnost jen kvůli tři sekundovému titulku na začátku a to " Quentin Tarantino presents". Magická věta, která mě i žádného jiného filmového fanouška nenechá chladným. 95% kámošů co šli na tohle do kina mi řekli: Dělal na tom Tarantino. Takže abych se tu moc nerozkecával.. Doufám, že se Eli Roth aspoň něco od Tarantina přiučí, až spolu přiště budou točit nějakej další film. ODPAD ()
„Keď si sa nesmelo, tváril tak dospelo, stužková, tá naša stužková.“ Niekedy sa mi zdá, že hororu viac, ako neschopní režiséri, ubližujú diváci, ktorí sa nevyznajú v jeho pod-žánroch. HOSTEL je relatívne kvalitný hixploitation a Slováci sa naňho môžu hnevať asi tak, ako Texasania na TEXASKÝ MASAKER MOTOROVOU PÍLOU či Austrálčania na VRAŽDY VO WOLF CREEK (keby si ich sami nenakrútili). Režisér, ktorý mal za sebou len mizerný lesný krvák SMRTONOSNÝ VÝLET, na to ide v Tarantinovej produkcii rozumne. Vie, že najdesivejšie je to, čo nevidíme. I vďaka tomuto prístupu jeho svojho času kontroverzný trhák (o našej malosti dobre vypovedá informácia, že náš vtedajší minister zahraničných vecí údajne ráelne zvažoval Rothovi zakázať vstup do našej republiky... otázkou je, prečo by sem Roth chodil) exploitačné scény viac naznačuje (rýchly strih, hudba, zvuk, temná výprava), ako ukazuje (hoci nejakého toho oka a prstov sa dočkáte). Vyčítať snímke biedne herecké výkony, skreslené "slovenské reálcie" (ja som to bral ako komédiu a bavil som sa na blbosti tvorcov), podpriemerné dialógy a riedky dej, asi nemá zmysel. Ak by som snímke niečo vyčítal, tak nezáživné postavy, slabé Zlo a nudný dej Kino Považan 2006 ()
Galerie (55)
Zajímavosti (46)
- Režisér Eli Roth Slovensko nikdy nenavštívil. Povedal, že by sa tam v budúcnosti rád pozrel. (Amityville)
- Během natáčení se spotřebovalo na 150 galonů krve, což je třikrát více než v Rothově debutu Cabin Fever (2002). (imro)
- "Chtěl jsem natočit film o exploataci a o americkém přístupu ke zbytku světa", řekl během natáčení v Praze režisér Eli Roth. "O nadřazenosti, kterou má spousta Američanů. Američani si myslí, že všichni na světě chtějí být Američany. Mají v sobě hrozně veliký strach z cizinců. Vnucuje se jim představa, že když pojedou do ciziny, tak je tam nějací zlí lidé rozstřílejí a vyhodí do vzduchu. Jenom asi deset procent Američanů má pas, to je přeci směšný!" (NIRO)
Reklama