Reklama

Reklama

Iluzionista, který si dal umělecké jméno Eisenheim se narodil jako syn truhláře. V dětství se potkal s kouzelníkem, který ho naučil pár triků a ovlivnil tím jeho celý život. Jako mladý chlapec se seznámil s vévodkyní Sophií a zamilovali se do sebe. Vzhledem k rozdílnému původu obou mladých lidí, nebylo jejich lásce přáno a Eisenheim utekl z domova, aby si zachránil život. Asi po patnácti letech, kdy se živil jako velmi úspěšný iluzionista se vrací z cest po světě do Vídně. O jeho představení je velký zájem a jednoho večera se dostaví i korunní princ Leopold se svou snoubenkou Sophie von Teschen. Sophie se přihlásí jako dobrovolnice a vystoupí na pódium k Eisenheimovi. Později se dozvídá, že princ Leopold se ke svým přítelkyním nechová zrovna džentlmensky a je říká se, že jednu z nich dokonce zabil. Nicméně představení prince natolik zaujalo, že pozval Eisenheima, aby vystoupil na jeho soukromém večírku. Eisenheimovi se nelíbí princovo chování a tak ho veřejně poníží. Samozřejmě tak chytrým způsobem, že to není přímo napadnutelné. Princ se přesto urazí a podnikne vše pro to, aby Eisenheimovi byla další představení ve Vídni zakázána. Sophie a Eisenheim se setkají a Eisenheim ji žádá, aby s ním odešla. To se Sophie z obavy před Leopoldovou pomstou bojí udělat a prozradí, že Leopold plánuje puč proti svému otci císaři Franzi Josefovi I. Přestože má obavy, rozhodne se Sophie ukončit vztah s Leopoldem. Princ není zvyklý na odpor a hrozně reaguje velmi nepřiměřeně. Po pár dnech je vévodkyně nalezena mrtvá. Je očividné, že se jedná o vraždu. Princ je v podezření, ale chybí důkazy a navíc se k vraždě přizná jiný muž. Eisenheim je ze smrti Sophie zoufalý. Kupuje divadlo a zde vyvolá duchy zemřelých a také ducha Sophie. Na jedno z představení dorazí v přestrojení i Leopold a Sophiin duch řekne, že její vrah je mezi diváky a přitom ve vězení je muž, který se k její vraždě přiznal. Představení Leopolda velmi rozruší a tlačí na policejního inspektora Uhla, aby Eisenheima zatkl za podvod, ale Eisenheim se z obvinění dostane protože  se veřejně přizná k tomu, že se jednalo pouze o iluzi, nešlo o skutečné duše zemřelých. Je propuštěn, ale Uhl ho varuje, pokud bude s tímto představením pokračovat, vězení už neujde. Eisenheim však znovu vyvolá ducha Sophie a pak k úžasu všech přítomných zmizí. Jako by se rozplynul... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (909)

genetique 

všechny recenze uživatele

Niekto si na závery podobného typu ako bol tento potrpí, no u mňa s tým nepochodili a aj preto stráca hviezdičku. Ale nielen preto. Už z názvu plynie niečo, prečo ma film lákal a prečo som sa naň (okrem Nortona) tešil a tým aspektom je magickosť. Tá sa postupom ubiehajúcich minút vytráca, našťastie ju potom ale slušne zaskakuje a šikovne zakrýva niekedy až thrillerová zápletka a ostatní herci. Ostatní hovorím najmä preto, lebo Norton, aj keď hrá titulnú úlohu, tak jeho úloha kúzelníka si veľa herectva neodniesla, respektíve ani nemusela. Vďaka patrí určite viac Giamattimu. 80%. ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Docela zajímavá >mystifikantní< (a docela jsem rád tomu, že do zde vyjmenovaného žánrového guláše ještě nikoho nenapadlo přidat ono provařené "mysteriozní" :-) pohádka, namíchaná s politickým dramatem, detektivní zápletkou a červenoknihovní lovestory, nápaditě zasazená do c.k. historických reálií pomocí až příliš nápadné filmové cz reality... ;-) . . . Leč přes uznáníhodnou snahu filmařů o působivou vizuální stránku bohužel nezůstává ničím víc, než jen vcelku vydařenou popkornovou iluzí. A tak - ač filmu značně pomáhá i rutinně (samozřejmě jako vždy, že...) dokonalá a emoivní hudba Philla Glasse, N.B. si na svůj velký film d.m.s.n. ještě bude muset počkat. Každopádně však dá se říci, že >na to má< . . . Tři a půl hvězdičky za film, za zmiňovanou hudbu snad by se i dalo z nutnosti zaokrouhlit nahoru, ale celé to >vyrobené< kouzelničení pro mne nějak postrádalo ono kouzlo, potřebné pro strhující filmový zážitek, na což tento námět bezesporu měl. A jen tak mimochodem - mezi ve filmu zmiňovaným "spiritualizmem" a předváděným "spiritizmem" je pánové přeci jen zásadní rozdíl! . . . Tak i proto jen ty tři hvězdy... :-/ ()

Reklama

kiddo 

všechny recenze uživatele

Tak mdlé, bez chuti, bez výrazu, bez obsahu, že by si člověk myslel, že se jedná o životopisný snímek. A dát si do scénáře iluzionistu z raně 20.století, jehož triky nelze realizovat jinak než počítačem, to si snad někdo dělá komično. PS: tento film se honosí pochybnou ctí, že se v něm nachází nejhorší milostná scéna, jakou jsem viděla za dlouhá léta (nejasné obrázky z hádanek „koukáte na ženský zadek nebo kýbl brambor?“ sestříhané do desetivteřinového lascivního videoklipu). ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Hm, tak toto byl pro mě docela překvapení, v tom negativním slova smyslu. Ne že bych očekávala bůhvíjakou katarzi (ano, Dokonalý trik je jenom jeden), ale že se nedostaví ani nejmenší stopa zájmu o dění ve filmu, to by mě nenapadlo. Nortona ráda nemám a jeho herectví mě nudí, Bielina role je prostě být hezká a na Giamattiho zbylo jenom nějaké to pobíhání z místa na místo a zadumané krčení obočí. Když se v závěru začal usmívat nad odhalením té velepřekvapivé pointy, skoro mi ho bylo až líto. Plýtvali jsme oba svým časem, akorát jemu za to někdo aspoň zaplatitl. ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Iluzionista nevytěžil nic ze svého potenciálu. Děj se linéarně vleče až do konce, který je nepodařený. Je to ten typ závěru, kdy se tvůrci snaží šokovat, třeba i na úkor logiky. Jinak se ve filmu vlastně nic zajímavého neodehraje a v porovnání s Dokonalým trikem Iluzionista hodně hodně zaostává. Průměrný byl dokonce i jindy dobrý hudební skladatel Phillip Glass. PS: Pražský hrad ukazovat jako Hofburg je špatný vtip. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (31)

  • Záběry na konci filmu, v nichž se inspektor Uhl (Paul Giamatti) snaží dohonit Eisenheima (Edward Norton) před jeho odjezdem z Vídně, byly natočeny v pražské ulici Prvního pluku pod Negrelliho viaduktem. (navabaca)
  • Edward Norton (Eisenheim) zvládl mnoho kouzelnických triků sám, protože měl za učitele jednoho z nejlepších lidí v oboru – Jamese Freedmana. Ten například „trénoval“ kapsáře v Oliveru Twistovi (2005), ale pracoval i pro Davida Copperfielda. Nortona naučil především klasické triky jako vytahování mincí zpoza ucha. Ty náročnější ovšem nechal Norton na Freedmanovi, který byl dublérem jeho rukou. (imro)

Související novinky

PF 2014

PF 2014

01.01.2014

Zima dlouhá, léto krátké, Vánoce bez sněhu a v sedmi stupních. Ale uznejme, že na výborné filmy byl rok 2013 štědrý. Rivalové, Gravitace, Star Trek: Do temnoty, V zajetí démonů, Zmizení, druzí Thor a… (více)

Reklama

Reklama