Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Dva muži na vzdálené základně v zamrzlé divočině vyprávějí tři propojené příběhy o tom, jak se o Vánocích zbláznila technika (Netflix)

Recenze (103)

H34D 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Speciálně tento díl musím okomentovat, protože něco tak geniálního a bez nadsázky dokonalého se na obrazovce jen tak nevidí. White Christmas má více originálních a opojných myšlenek než áčkový sci-fi film. Je chytrý, propracovaný, překvapivý a emocionálně devastující. Líp už to opravdu nejde. 10/10 ()

Lacike 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Doteraz najlepší diel tohto seriálu obsahujúci tri príbehy, ktoré do seba dokonale zaklapnú. Konečne to pôsobí, že technologický gadget, ktorý sa kritizuje slúži príbehu a nie, že príbeh umelo vystavaný okolo gadgetu. Najoriginálnejší mi pripadal druhý príbeh. Taký opak všetkých tých príbehov o tom, keď si stroje uvedomia sami seba a stanú sa hrozbou. Najemotívnejší je záver. Skvelé bolo, že v každom príbehu nám predstavili nejaký gadget, ktorý v tom nasledujúcom využili v ešte väčšej miere. No a príbehy obidvoch ústredných postáv boli strhujúce. Jon Hamm znova dokonalý ako slizký parchant. Akurát pochybujem o tom, že by niekedy dovolili, aby si ľudia mohli druhých bloknúť dlhodobo. To je z psychologického hľadiska na úrovni samotky z čoho by sa nejeden zbláznil. A nič na tom nemení ani to, že tentoraz som to Hammovi prial. Jeden bodík strhávam za záver v ktorom nechali nezmyselne dlhé roky trpieť kópiu, ktorá za nič nemohla. Veď za ten čin mali potrestať len vinníka. Ale to je len drobný kaz na tomto skvelom diely. 9/10. ()

Reklama

ScarPoul 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Hoci sa jedná o dva rozdielne príbehy spojené v jednom, sú rozprávačsky podané bezchybne. Pre mňa najlepší diel druhej série. Má to v sebe znova akúsi zžieravú naliehavosť. Ukazuje to ľudí vo veľmi nedobrých farbách a zároveň to pôsobí veľmi atraktívne. Hamm a Spall vo svojich postavičkách bezchybný. ()

kepiash 

všechny recenze uživatele

Nepochybně jeden z nejlepších dílů. Výborná atmosféra, silné příběhy obou hlavních aktérů a jak to do sebe všechno pomalu začíná zapadat - prostě pecka. Jak je u Black Mirror zvykem, je to až mrazivě reálné. Malou výhradu mám k samému konci. Blokace všech lidí není adekvátním trestem za neoznámení trestného činu a tato forma trestu navíc naprosto vylučuje nápravu pachatele i jeho začlenění do společnosti. Jaký má smysl propustit na svobodu jedince, ktereho nikdo nezaměstná, nikdo mu neprodá ani rohlík? Zde scénáristé poněkud přestřelili. Celkový dojem to ale rozhodně nezkazí. Naopak, pokud seriál po shlédnutí k podobným úvahám vybízí, je to známkou dobře odvedené práce. ()

Helmutek 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Za mě to je pecka, která vyčnívá i v rámci vysokýho standardu dalších dílů BM. Fakt jsem si to užil, ten nápad s vytvořenim si vlastního alterega na tu "černou" práci je výbornej, obzvlášť v momentě, kdy by každý takovýhle alterego bylo kopií originálu včetně vlastního vědomí a identický osobnosti - tzn. vlastně bez vědomí, že jde "jen"(?) o kopii orginálu. Těch nebezpečí včetně až trochu děsivý bestiality a brutality, která je v tomhle celym konceptu obsažená a vlastně braná jako samozřejmost, těch tenhle film ukázal spoustu a je fakt hrozně zajímavý se nad tim zamejšlet. Co dělá člověka člověkem? Je lidská kopie člověkem míň jen proto, že je kopií, přestože jde o kopii kompletní a "živou" - navzdory tomu, že jen virtuální (což ta kopie ani neví)? Kdo je vůbec v době nastupující mechanizace a robotizace živou bytostí? Co je trest, co má bejt trestem - jaká je podstata trestu, jakej účel má sledovat nebo naplňovat? Má někoho vůbec zajímat, jak se cejtej a jak různý situace (o trestech nemluvě) prožívaj "věci", o kterejch se rozhodneme, že je za lidský považovat nebudeme? Má někdo řešit, nebo se dokonce zabejvat utrpením, který možná prožívá něco, co za člověka ani nepovažujeme? Ke skvělýmu dílu se skvělou kamerou a režií, ke skvěle vystavěnýmu příběhu o mnoha úrovních, ke skvěle vybranejm hercům (včetně krásný Chaplin!) a ke skvělýmu konci/rozuzlení mám jen tu výhradu, že ne všechny nápady mi přišly dostatečně rozvedený nebo dotažený - za všechny třeba to, že (POZOR, TROLEJ) se závěrečnym "výslechem" podezřelýho s následnim přiznáním asi páni vyšetřovatelé nemuseli čekat na nějakýho psychologa/manipulátora/odborníka na komunikaci/vodevr, když si s kopií vězně sami mohli dělat, co chtěli a jak dlouho chtěli bez toho, aniž by jim s tim někdo musel nějak sofistikovaně pomáhat - nástroje, který společnost měla k dipozici v kontrole nad těmahle avatarama, ty jim poskytovaly v podstatě neomezenou moc a možnost dosáhnout téměř čehokoli v postatě minimálnim čase (podle pravidla "Když něco nepude, napal jim tam dalších pár set let, tebe to bude stát pár vteřin a oni se ti pak samozřejmě moc rádi přiznaj/cokoliv daj/cokoliv prozraděj atd."). Další nedotažeností (znovu o nic míň zajímavou) je třeba ta blokace lidí - ta samozřejmě nic neřeší, je brutálně jednostranná a v reálu by byla krutě nelidskym trestem, kterej je (ve společnosti načrtnutý filmem) dávanej téměř na potkání, bez soudu, komukoliv a vlastně klidně za cokoliv. Ale znova - to jsou malý problémy a malý "výtky" v porovnání s řemeslně skvěle zvládnutym dílem nabušenym nádherně děsivejma nápadama. Takže moc díky, zase budu mít trochu odtažitější a paranoidnější přístup k technologiím, haha. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (9)

  • Keď Joe (Rafe Spall) vidí v televízii fotografiu Bethany (Janet Montgomery) ako jednu zo smrteľných nehôd pri zrážke vlaku, v správach sa v spodnej časti obrazovky objaví zmienka, že „Callow oznamuje rozvod“. Ide o odkaz na úplne prvú epizódu Národná hymna (2011). (Arsenal83)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno