Režie:
Tony ScottKamera:
Paul CameronHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, Paula Patton, Val Kilmer, James Caviezel, Adam Goldberg, Elden Henson, Erika Alexander, Bruce Greenwood, Rich Hutchman, Matt Craven (více)Obsahy(2)
Obyvatelé New Orleans se ještě nevzpamatovali ze strašlivé přírodní katastrofy a už jsou svědky dalšího neštěstí, při kterém zemřely stovky nevinných obětí. Vyšetřováním výbuchu nálože na trajektu je pověřen agent Doug Carlin. Při zajišťování důkazů ho neustále pronásleduje tajemný pocit, který se dá popsat jen dvěma slovy. Déja Vu. Poté se stane členem zvláštního týmu FBI a je zasvěcen do nejpřísněji střeženého vládního projektu. Vědcům se podařilo sestrojit prototyp zařízení, které je schopno sledovat události, k nimž došlo před čtyřmi dny a šesti hodinami. Agent Carlin se vydává zpět v čase, aby zabránil teroristickému útoku. Během cesty se seznamuje s tajemnou ženou, která má být o čtyři dny později cestující na osudném trajektu. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (749)
Navzdory názvu, nezažil jsem během sledování ani jedinkrát onen pověstný pocit již jednou viděného. Déjà Vu je nadmíru originální podívanou, na které nejvíce oceňuji její obojetnost. Můžete si lámat hlavu nad všelijakými fyzikálními a jinými paradoxy, ale taky můžete všechny vyvstanuvší otázky hodit za hlavu a jenom si užívat parádně zrežírovaný akční thriller. S tou akcí to sice není tak žhavé jako v jiných Scottových peckách, jeho režie je oproti předchozímu Dominu vůbec velmi umírněná – příběh tu ovšem není jenom proto, že se to tak nějak očekává. Princip zařízení umožňujícího sledovat minulost sice vypadá děsně složitě, ale vše je nám hezky po lopatě, srozumitelně, vysvětleno (Denzelu Washingtonovi ostatně taky) a osobně mi nedělalo problém akceptovat také lehce bizarní romantickou linii, pravděpodobně hlavní příčinu „měkčího“ konce (nad odkazy k 11.9.01 a hurikánu Katrina jsem již však oči přivřít musel). Paula Patton je krásná a Denzel sympaťák, takže chemie mezi nimi funguje i takhle „na dálku“. Déjà Vu není natolik chytrým filmem, jak se místy tváří (aniž by nám cokoliv vnucoval), stále je však dost chytrým na to, aby dokázal naplnit i očekávání náročnějšího diváka. A pokud tohle dokáže film od první do poslední vteřiny zběsile zábavný, je těžké odolat nutkání zařvat radostí (a nemyslím tím zařvat jako zařvat, ale zařvat jako zakřičet). 85% Zajímavé komentáře: Douglas, Lateef, lachim, Indy, ]V[()Rt ()
|| Scenár: Bill Marsilii, Terry Rossio | Hudba: Harry Gregson-Williams | Produkcia: Jerry Bruckheimer, Ted Elliott, Terry Rossio | Distribúcia: Touchstone Pictures | Štúdio: Scott Free Productions, Jerry Bruckheimer Films | Rozpočet: 75 miliónov $ | Tržby: 180,557,550 $ || Úžasná jazda s žánrovou rôznorodosťou, obrazovou nápaditosťou a svižným tempom. Hrátky s kamerami nemajú chybu. Dej ku koncu stráca dych, no i tak je to príjemný nadpriemer. Denzel je proste špička. ()
Není to čistých pět.. spíše takových ušmudlaných 4 a půl... Po, pro mne vícemméně nepřijatelném, přeHypovaném Dominu se Scott zklidnil na, pro mne zcela únosnou mez, a natočil povídvanou, která, nejenom že je po formální stránce víceméně skvělá, ale i dějově je poměrně velmi zajímavá. "Sledovací" část je naprosto brilantní, honička s autem o 4 dny pozadu je beznadsázky GENIÁLNÍ, když nastoupí druhá část, v paralelním časovéím úseku, nastupuje drobný chaos, který ale MÁ logiku! Za jednoznačné plus považuji i do poslední chvíle nejasný konec. Bohužel, ztráta tempa je ke konci zcela nepřehlédnutelná. ()
Skvěle natočený a skvěle zahraný. Tony Scott tady sice tentokrát neprojevil svojí zálibu v extra rychlím klipovytým střihu, což je tady spíš ku prospěchu věci. Ale za to ukázal, že práce s kamerou je mu vlastní, tolik kamerovejch vychytávek se jen tak nevidí a celkový sledování minulosti je fakt geniální a geniálně udělaný a působilo to opravdu skvělým dojmem.Taky se mi hodně líbí originálnost filmu a celokový promyšlení a zpracování příběhu. Ale na druhou stranu musim říct, že to je promyšlený jen do určitý míry, protože jsem na tom hned na první skouknutí našel pár časovejch chyb, který by se v takovým filmu ale stávat neměly, nicméně nijak zvlášť to příběhu neuškodí. Co se týká herců, tak jim opravdu neni co vytknout, Denzel Washington se pomalu ale jistě stává dvorním hercem Tonyho Scotta a Scott na tom rozhoně netratí a vedleší postavy Vala Kilmera nebo Jamese Cavizela sedí do filmu perfektně. Možná je přece jenom plný hodnocení moc, ale na to jak málo je ve filmu akce, je to až obdivuhodně napínavý a ani délka přes 2 hodiny nevadí. ()
Napřed zajímavá detektivka, poté docela motivující skládačka a pak se to zvrhne ve zmatené hrátky, kdy už se moc nepřemejšlí nad příčinou a důsledkem. Na Scotta (vezmeme-li v potaz tvorbu posledních let) docela fádní, akční scéna s autem uprostřed filmu má koule (jde o jeho nepochybný vrchol), zbytek se pohodlně veze na vlnách nicneříkajícího průměru (jako by se Scott po Dominu bál i sebemenších vizuálních hrátek). Washington je standardně v pohodě, Caviezel hodně zajímavý (ta postava si zasloužila větší prostor). Tempem dost nevyvážené a v ději značně pokulhávající a z hlediska časových paradoxů nefungující (i když, kdyby si tvůrci odpustili jeden telefonní hovor, tak by jim to teoreticky vyjít mohlo). Duo Scott/ Washington rozhodně slibovalo víc… ()
Galerie (61)
Zajímavosti (28)
- Výbuch trajektu bol najväčším kaskadérskym kúskom, aký bol kedy natočený v New Orleans. Filmári boli veľmi ohľaduplní k životnému prostrediu, a to niečo stálo. (Arsenal83)
- Tony Scott a Val Kilmer (agent Pryzwarra) nechali pro štáb vyrobit trička s napísem: "Malcolm X, Ježíš Kristus a Jim Morrison: Deja Vu. Jak bychom mohli selhat?" Ústřední herecké trio totiž v minulosti ztvárnilo právě tyto postavy. Val Kilmer hrál Jima Morrisona ve snímku Olivera Stonea Doors (1991). Denzel Washington zase Malcolma X ve stejnojmenném filmu Spika Leea z roku 1992. A James Caviezel ztvárnil mesiáše pod režijní taktovkou Mela Gibsona v Umučení Krista (2004). (imro)
- Úlohy komparzistov sa vo filme zhostili skutoční vojaci námorníctva Spojených štátov amerických. (Arsenal83)
Reklama