Reklama

Reklama

Nová země

  • Švédsko Nybyggarna (více)
Trailer

Obsahy(1)

Život v Minnesotě na okraji civilizace není žádnou idylou. Karl-Oskarova rodina musí bojovat o přežití s drsnou přírodou a blízkost indiánů ji vystavuje stálému nebezpečí. Musí se vyrovnávat s náboženskými předsudky a fanatismem některých krajanů. Film je pokračováním Vystěhovalců. (wero1000)

Videa (1)

Trailer

Recenze (26)

Mikino00 

všechny recenze uživatele

Neviděl jsem první díl, a nepřišlo mi že bych přišel o něco podstatného pro děj tohoto filmu. I když naturalisticky a reálně zobrazuje poměry v tehdejší Americe, chybí příběhu celistvost, nějaká linie, které by se mohl držet, je to jen několik menší příběhů spojených dohromady. Bylo to ale šíleně rozvleklé, viděl jsem 3 hodinovou verzi a ke konci jsem už trpěl. ()

dormouse 

všechny recenze uživatele

Platí totéž co pro Vystěhovalce. Zajímavý "dokument" o těžké době ale nemožně zastaralé vyjadřovací prostředky. Zajímalo mne, jak se lidé absolutně bez ničeho dokáží dopracovat k vlastním hospodářským zvířatům-a to jsem se nedozvěděla. Taky mne zajímalo, zda Carl-Oscar a Kristina neznali antikoncepční metodu přerušovaného styku, nebo zda ji nemohli aplikovat z náboženských důvodů-a to jsem se také nedozvěděla. ()

Reklama

NinonL 

všechny recenze uživatele

Pokračování osudů rodiny Nelsonových, tentokrát v Novém světě. Ten přináší kromě každodenní dřiny a nejistoty i mnoho nových zážitků. Noví sousedé, podivný pastor a na něho navázaní fanatici, všudypřítomní indiáni. Mladší bratr se s kamarádem vydává hledat zlato a po letech se vrací domů. Narodí se další dítě, které už ...? Přichází ale také nemoci a smrt. Druhý díl rozsáhlé ságy je taky dobrý, ačkoli kvalit prvního nedosahuje. ()

manonfire 

všechny recenze uživatele

Jan Troell jde na věc zcela odlišně, než Ingmar Bergman, spjatý s dvojicí Sydow- Ullmann ještě častěji. Zatímco magik Bergman pojil v jejich příběhy, a to nejen ty z ostrovní "trilogie", podobenství či psychologii ne zcela normální lidské duše, zejména té skryté v mužském hrdinovi, Troell si bohatě vystačí s vyprávěním osudu chudých vyděděnců s touhou po lepším. Karl-Oskar a Kristina jsou absolutně obyčejní lidé, jejichž zbožnost je krášlí jako bytosti, přestože jim místy zákonitě ubírá na samostatném uvažování. Pokud je však někdo takto slušný, je to vlastně velmi neobyčejné, a člověk pociťuje soustrast s tím, že hrdiny nekosí nic ojedinělého, tragického, nýbrž obvyklá daň nemocí a sešlosti věkem urychlená každodenní dřinou, která je jen pokračováním té vyčerpávající zaoceánské cesty. A i když se hospodaření časem začne dařit, stejně jako se jim v hlavách uchytí svobodné cítění, osud dopadne stejně tak neomaleně a Karl-Oskarovi umírá bratr a po něm i Kristina. A právě z té samozřejmosti plyne smutek, jak je to naprosto přirozené, a není se na koho zlobit, když i přes svou morálku, bohabojnost, dřinu, a lásku ona smrt blízkých prostě přijde. Troell vyprávěl osudy chudých pologramotných lidí pokoušejících se o svůj statek, nemohl je tudíž zásobit dialogy Bergmanovského střihu. Dokázal však svou přísně střídmou a upřímnou popisností jejich osudů udržet po šest hodin zájem a soustrast divákovu. 80% ()

classic 

všechny recenze uživatele

Rok 1850. Minnesota. Severná Amerika. Karl - Oskar, jeho žena Kristína, deti a ďalší Švédi, už budú čochvíľa oslavovať výročie pobytu v Amerike, nie je to klasický typ pobytu, že po určitom čase sa vrátia naspäť do svojej vlasti. Nie, oni sa nemienia vracať, aj keď tu prevláda rečová bariéra. Pomaly, ale isto si zvykajú na nové podmienky. Ľahké to zrovna nemajú. Trápia sa, ako vedia. Karlov - Oskarov brat, Robert sa rozhodne s kamarátom Arvidom, že pôjdu spoločne skúsiť šťastie do Kalifornie, kam sa chystajú hľadať zlato, a zbohatnúť. Keď sa Robert, po niekoľkých rokoch vráti, je sám, bez kamaráta, s otáznikmi, ako sa tam mal. Jeho FLASHBACKY sú tak extrémne strhujúce, že normálne nenachádzam slov, s brilantného štýlu Jana Troella, za pomoci ručnej kamery, sa dostáva surový, naturalistický, sugestívny pocit pre diváka, ktorý až takmer odvracia svoj zrak, pritom podotýkam, že to nie je samoúčelné, vôbec tento viac, ako 6 hodinový KOLOS, áno, má to dve vynikajúce časti. Vyznačujú sa väčšinou depresívnou, komplikovanou atmosférou. Max von Sydow a Liv Ullmann zúročili svoje bohaté skúsenosti u Ingmara Bergmana, inak taktiež odborníka na DEPRESIU, ako čert, aby sa naplno PONORILI do svojich postáv, ktoré mi vyrazili DYCH ! Na to, že to má 2 x po TRI HODINY, toho som sa spočiatku vážne obával, ostávam nadmieru prekvapený, užasnutý, spokojný z výnimočného švédskeho DIELA, ako DIAMANT, považujem to za úplne to NAJLEPŠIE, čo ich KINEMATOGRAFIA - dovtedy PRINIESLA, vôbec toto perfekcionistické dielo nemá konkurenciu, ani do dnešného dňa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TLIESKAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ()

Galerie (14)

Reklama

Reklama