Reklama

Reklama

VOD (1)

Píše se rok 2039 a celý svět je zničený válkou. Jednotlivá území už neřídí vlády, ale různé korporace. Nejmocnější - a nejkrutější - z nich je Tekken. Uprostřed zchátralé společnosti se však zrodí hrdina. Mladý muž vychovaný životem na ulici ovládá surové umění boje a jeho odhodlání zvítězit je poháněno touhou po pomstě za vraždu své matky. Musí však porazit ty nejlepší bojovníky světa a stát se Králem železné pěsti... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (420)

Traffic 

všechny recenze uživatele

Tekken v podstatě přejímá stejné schéma jako nadhodnocený Warrior, protože v jádru všeho toho bitkaření stojí hlavně třídní konflikt. Ve Warriorovi musí hrdina nasazovat krk v ringu, protože nemá na splácení hypotéky, a tak se účastní turnaje organizované hedge fund manažerem (tedy kapitalistou non plus ultra), zatímco v Tekkenovi jde vzhledem k futuristickému pojetí o více vyhrocený střet chudé lůzy (ktero zastupuje Jin) a všemocné korporace, navíc personifikované záporákem. Napřed je to dost sympatické, protože film uvědoměle ukazuje původní způsob oldschoolového odboje, založeného na nostalgii, jako nefunkční (uctívání Beatles, hláška "Your revolution will NOT be televised!") a jako cestu vidí infiltrování korporace a její pokoření zevnitř. Povedená je taky reflexe utkání jako reality show, kterou sledují miliony lidí na celém světě a kvůli vyšší sledovanosti sociopatičtí pořadatelé zvyšují brutalitu soutěže. Tak důsledný jako Neveldine s Taylorem ale Dwight H. Little není a ke konci se to všechno začne hroutit do předvídatelného osobního, v zásadě rodinného konfliktu. Navíc unikátní vlastnosti postav nejsou nijak zvlášť zužitkovány, přestože jejich představení slibuje značnou dávku osobitosti. Jako videoherní adaptace je Tekken spíš podprůměr, byť s mnoha slibnými místy. Lepší 2* ()

Lateef 

všechny recenze uživatele

... 10 minut po shlédnutí: stojím za oknem, čumím do tmy a mám chuť se zabít... 20 minut po shlédnutí: pořád čumím do tmy, ale už mám chuť zabít Dwighta Littlea... 40 minut po: přemýšlím, proč sakra ve filmu neměla souboj Anna Williams... 1 hodina po: dodělal jsem voodoo panenku Littlea a vrážím do ní první jehlici... 2 hodiny po: o čem že to bylo?? 2,5 hodiny po: z panenky Littlea je ježek, kurňa že jsem si ale dal záležet... 3 hodiny po: pustil jsem si znovu souboj Raven vs Eddy Gordo a vzteky jsem panence Littlea urval hlavu... 12 hodin po: ráno po probuzení jsem pár minut nahlas přemítal, proč si asi tvůrci nezkusili zahrát alespoň jeden díl herní série... a přicházela další proč: proč chyběly základní postavy, proč jsem neviděl snad jediné herní kombo či techniky, proč má střihač iq yorkšíra, proč to natáčení trvalo nekonečně dlouhou dobu... proč a proč a proč. Cyril Raffaelli a Eric Norris odvedli vcelku dobrou práci, ale na tohle se nedá koukat, neuvěřitelným způsobem mě serou ty záběry do hlediště, když se přitom v aréně bojuje. Střihače bych rovnou předal Gary Danielsovi coby boxovací pytel. Nechat Lateefa skočit hvězdu se saltem vzad a to salto mu dvakrát prostříhnout, to je na dělo o síle pancéřově pěsti. A proč se někdo rozhodne točit Tekkena a nezařadit Paula, Ling Xiayou, Kinga nebo Leie, to by mi logicky nevysvětlil ani Stephen Hawking. Veliký zklamání. ()

Reklama

becki_tu 

všechny recenze uživatele

Většina námětů podle počítačových her má smůlu v tom, že se dostane do rukou béčkové produkce a ta příběh ořeže na dřeň, vynechá jakoukoliv psychologii postav (kromě té hlavní) a dá to všechno režisérovi, který zrovna dotočil reklamu na pivo. Tekken ale naštěstí není dalším trapasem na poli herních adaptací a i přes klasické výtky ke zbytečně strohému scénáři nabízí solidní adrenalinovou zábavu. A to i pro ty, kteří Tekkena nikdy nehráli. ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Filmový TEKKEN je neoddiskutovatelné béčko. Příběhem, postavami, výpravou, kostýmy, hudbou, zkrátka celkovým pojetím. Nicméně... Vůbec jsem se nenudil, blbiny typu "kovová kostra" jsem přijímal s nadhledem (bral jsem to jako součást konceptu vycházejícího z bojové videohry) a se souboji jsem také neměl žádné větší problémy (popravdě řečeno moc nechápu to masové nadávání na střih údajně způsobující nepřehlednost). Představitel Jina je docela sympaťák, Kelly Overton je krásná bojovnice (která navíc nosí opravdu hodně sexy kalhoty) a Cary-Hiroyuki Tagawa má naprosto boží účes. ;-) Mrzí mě, že capoeirový král Lateef Crowder dostal málo prostoru (to nemohl mít alespoň dvě bitky, popřípadě jednu pořádnou?!) a také vynechání některých klíčových herních postav (především Leie a Paula), naopak mě potěšilo obsazení klasického béčkového řezníka Garyho Danielse (měl menší zápornou roli i v EXPENDABLES). Dostal jsem, co jsem čekal (chtěl), a proto dávám (s ohledem na žánr a pramalé ambice dané hlavně nevýrazným režisérem) bezproblémových 60 %. ()

Psema 

všechny recenze uživatele

Vzhledem k očekáváním v záporných hodnotách snesitelné "direct-to-dvd" béčko jak pro fanoušky předlohy (pominu-li absenci linek pro vedlejší postavy, drží se děj vcelku slušně třetího Tekkenu), tak nezainteresovaného diváka, který neustále krouží okolo polotovarů obtloustlého Seagala a retardovaného Van Damma. Foovi a spol. to alespoň slušně kope a Little nestříhá, jako by mu hořela koudel u zadnice. Což je při srovnání třeba s novým Street Fighterem ohromná poklona. Příběh je samozřejmě stoprocentní lobotomie, postavy jsou ploché jako ruzyňské letiště a snaha o "epic feeling" se absolutně míjí účinkem. V rukou Corey Yuena by vznikl mnohem lepší film, Little se ale po sérii sraček zmohl alespoň na návrat do sektoru letitého Muže s cejchem smrti. Škoda, že v Tekkenu se na plichty nehraje. 5/10 ()

Galerie (10)

Zajímavosti (11)

  • V úvodní sekvenci s mnoha obrazy války a nepokojů lze také vidět postup tří českých policistů za vozidlem Škoda Felicia Městské Policie. (Wopat)
  • Cary-Hiroyuki Tagawa, který ve snímku ztvárnil Heihachiho Mishimu, si zahrál i ve filmu Mortal Kombat (1995), další známé adaptaci bojové hry. (virus10)

Související novinky

Tekken rozkopne brány kin

Tekken rozkopne brány kin

27.12.2007

O filmové adaptaci úspěšné videoherní mlátičky japonské firmy Namco se mluví už několik let. Průtahy skončí 4. února 2008, kdy v Los Angeles padne první klapka. Scénář Alana McElroye se odehrává v… (více)

Reklama

Reklama