Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pro Angelu Bennettovou jsou počítače celý svět. Živí se jako odbornice na počítačové viry, s okolím komunikuje pouze pomocí počítače a jediné přátele má na internetu. Před odletem na dovolenou do Mexika dostane od programátora Dalea disketu s neobvyklým programem. S jeho pomocí se lze dostat k jakýmkoliv tajným záznamům. Její život se však mění v noční můru, když se z náhodné prázdninové známosti vyklube najatý vrah, který ji má odstranit a získat disketu. Angele se sice podaří uniknout, když se však vrátí z nemocnice, zjistí, že přestala existovat. Její kreditní karta byla zrušena stejně jako rezervace v hotelu, protože prý z Mexika odletěla. Její dům byl vystěhován a prodán s tím, že se odstěhovala. Podle záznamů v policejní databázi je z ní Ruth Marksová, obviněná z řady přestupků a zločinů. Přestože ji pronásledují policie i zabiják Devlin, podaří se jí zjistit, že za vším jsou počítačoví teroristé Pretoriáni. V jejich čele stojí Jeff Gregg, majitel firmy na zabezpečovací systémy, které obsahují program, jenž umožňuje Greggovi proniknout do jakéhokoli systému. Přestože každý, kdo se pokusí Angele pomoci, je Devlinem zabit, dál bojuje o svůj život i ukradenou identitu. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (269)

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Ten počítačový "pravěk" - či snad spíš "středověk" (abych to s putováním do minulosti nepřehnala) - není zas až tak vzdálený. Jak je to dlouho, co se osobní počítače nenápadně vetřely na naše pracoviště a poté i do našich domácností, aby se staly neoddělitelnou součástí našich civilizovaných životů (o mladších a dravějších výdobytcích propojeného multifunkčního světa nemluvě) ? Ať je to jak chce, příběh Angely Bennettové pro mě zůstává stejně přitažlivý jako tenkrát, když jsem ho viděla poprvé - i když pochopitelně postrádá ono prvotní napětí, které jsem tehdy během jeho sledování pociťovala. Děj dovedně propojuje akční i dramatickou linii - a bez nejmenšího zaváhání vás provede světem sítě sítí a všech jejích úskalí. Poté se můžete přesvědčit, že u vás doma všechno (prozatím) funguje tak, jak má - třebaže používáte internetové bankovnictví, zjevně vás nikdo nepřipravil o vaše těžce nastřádané úspory ... dle letmého pohledu se snad nevlámal do vaší soukromé korespondence ... ani nepropašoval jakýsi neznámý záškodnický virus skrz vaši chabou antivirovou ochranu. Elektřina očividně napájí všechny vaše spotřebiče ... voda teče ... topení topí ... sousedé nepanikaří ... za oknem se MHD pokouší dodržovat pravidelné intervaly ... letadla se pohybují v předem daných koridorech ... obchoďáky se předhánějí v posezónních slevách ... zpravodajství na ČT dle preferované ideové linie hlásí obvyklé lehce katastrofické zprávy - a nemá v záloze žádné mimořádné. Takže svět je v obvyklém nepořádku - a vy můžete být v klidu ... 4,5* ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"V počítači je celej náš život a oni mě můžou vymazat a nikdo si toho ani nevšimne." Varování o zneužitelnosti osobních údajů na internetu přišlo poměrně včas, ale tehdy vypadalo poměrně nereálně. V době prvních pentií, 14" monitorů a 3,5" disket to prostě byla fantazie. Jenže Síť předběhla svou dobu o mnoho gigabajtů a přestože vizuálně vypadá archaicky, tak je pořád zatraceně aktuální. Pro hackery je zkrátka dnešní "chytrý" svět rájem. Jenže internet je droga, které se ani já neumím vzdát. Ale můj mobil, vysavač i mixér budou "hloupí" tak dlouho, jak to jen půjde. ()

Reklama

Morien 

všechny recenze uživatele

Film z dětství pamatuji jako jeden z prvních filmů se "silnou ženskou hrdinkou", takže do jisté míry definoval moje předpoklady a očekávání v tomto poli a dnes tedy vyvolává jednak nostalgické vzpomínky na čas malin nezralých a zároveň i na urputnou práci ve snaze takovou sbírku klišé vytěsnit z paměti. Dál mám v poznámkách napsaných několik "nejvíc děsivých/nejsmutnějších" věcí, o kterých bych se chtěla zmínit. První je ta, že za dvacet let, co od vzniku filmu uběhlo, se to s postavením ženských postav v blockbusterech neposunulo nijak výrazně k lepšímu. Další je žánrová nevyhraněnost. Dnes film působí jako fantasy komedie odehrávající se v alternativním vesmíru, což je dané množstvím technologického pokroku, který se mezi tím udál. Ale myslím si, že i v době svého vzniku musel film víc působit spíš jako alegorie/podobenství thriller-krimi-drama. Velké množství prostoduchosti v logice příběhu totiž příliš nedovoluje navodit pocit reálnosti a strachu "může-se-to-stát-i-vám". Je to spíš abstraktní pohádka o boji s větrnými mlýny, o tom, že opravdové větrné mlýny jsou lidé kolem nás, a o nemožnosti autentických osobních činů mezi takovými lidmi. Škoda, že film trochu víc neakcentuje to, co mi dnes přijde jako nejsilnější moment Sítě. Ne to, jak někdo během pár vteřin přepíše druhému člověku život tak, že se zdá být někým jiným. Ani ne úplně to, že lidé, kteří ty údaje z obrazovek předčítají, nad nimi žádným způsobem nepochybují (Tady ve filmu jsou to policisté a lidé v nemocnici. Chápu frustraci hlavní hrdinky, která ví, že fakta jsou ve skutečnosti jiná, ale vykonavatelé svých profesí se musí spoléhat na své nástroje, ať už jdou digitální nebo ne.) Ale to, že lidé v reálném světě si fakta, která jsou jim předkládána, nedávají do kontextu s tím, co znají ze včerejška a předvčerejška... Takhle funguje mediální masáž (na mysl se krade 1984) a modelovou situaci v Síti představuje scéna z kanceláří Katedrály končící požárním poplachem, kdy kolegové a sekuriťáci na falešnou Angelu mluví jejím křestním jménem a vtipkují s ní a vůbec s ní jednají, jako by tam opravdu pracovala roky a přitom ji tam vidí asi třetí den a je to úplně jiný člověk, než by měl být. Já vím, že to je pravděpodobně jenom další chyba v nelogickém scénáři, ale když už to tam takhle je, tak to člověka zkrátka nutí takovou věc nějak interpretovat. Už tam opravdu chybí jenom scéna, ve které by přišla za svou matkou do jejího pečovatelského domu, který často a pravidelně navštěvovala posledních několik let, a tamní personál by s chováním typickým pro postavy ze skečů Monty Python policii řekl, že ji nepoznávají. Místo toho dostáváme v závěru informaci, že děsivý démon neměl žádnou identitu a tak se mu podařilo i po smrti vymknout systému, a také vtípek se symbolem pí, který je stejně úsměvný jako děsivý; zkrátka naše civilizace je odsouzena k zániku. ()

Aelita 

všechny recenze uživatele

Varovný obraz závislosti občana rozvinutých společností na elektronických systémech a kontroly, kterou tyto systémy umožňují, vykreslený v tomto filmu z "dávného" úsvitu jejich globálního šíření, se dnes nejen naplnil, ale předběhl tehdejší vize, o čemž svědčí nejen celoplošné rozšíření bezhotovostních finančních a komunikačních styků, ale i výpověď Edwarda Snowdena o totálním odposlechu a sledování obyvatelstva počínaje vrcholovými politiky a konče dětmi s mobily. Avšak situace je mnohem vážnější, protože za prvé lidem je vlastní zlehčování nebo rovnou ignorování zneklidňujících věcí, za druhé obyvatelstvo nemá představu nebo neví, jakého stadia vývoje dosáhla moderní technika, jaké má možnosti a nakolik je rozšířená a využívaná, a za třetí obyvatelstvo neví, co s nim plánují provést mocenské "elity". Přitom budoucnost je již vcelku vykreslena v knihách a filmech a momentálně probíhá již pouze místy diplomatické, místy ozbrojené rozdělování a přerozdělování posledního zdroje po globálním rozdělení teritorií a surovin. Tímto zdrojem je samotné obyvatelstvo, lidé. Nové "elity" vysoce technologických odvětví (robotizace, síťové technologie, telekomunikace, elektronické bankovnictví , genetika atp.) deroucí se dopředu již teď mají prostředky a možnosti pro elektronické a "zdravotnické" ovládnutí obyvatelstva rozvinutých zemí. Šťastný nový svět a nový světový řád má obsahovat to, co se dnes postupně zavádí a prosazuje. Je to genetické a sociální inženýrství (přeprogramování životních hodnot a regulace lidstva a jakési vyšlechtění nové lidské rasy poslušných pracovitých oveček a výchova zákonaposlušného občana), totální kontrola včetně výhradně elektronických peněz a implantovaných čipů, díky kterým se nejen dají sledovat veškeré bezhotovostní operace, ale i odstřihovat od systému a dokonce "vypínat" neposlušné ovečky. Ovšem po rozdělení mezi "elitami" má ještě přijít snížení počtu lidí. Třeba Thomas Ferguson, bývalý úředník amerického Státního úřadu pro záležitosti obyvatelstva (U.S. State Department Office of Population Affairs) prohlásil: "Za veškerou naší prací stojí jeden hlavní motiv – musíme snížit úroveň zalidnění. Buď to vlády udělají po našem, hezkými čistými způsoby, nebo si říkají o podobné nesnáze jako El Salvador, Írán nebo Bejrút. Přelidnění je politický problém. Jakmile se populace vymkne z rukou, bude potřebná autoritativní vláda, možná i fašismus, aby ji snížila." (http://freedomoutpost.com/2014/08/30-population-control-quotes-show-elite-truly-believe-humans-plague-upon-earth/ nebo http://www.svetkolemnas.info/novinky/zahranicni/1342-desive-citaty-slavnych-o-depopulaci-ktere-media-radeji-opomiji). V příhodný okamžik tento systém pěstování, pasení, stříhání a regulace stavu stáda bude spuštěn a pak konečně začne ráj na Zemi. Přinejmenším pro některé. Nicméně lze pozorovat i možné náznaky toho, že probíhá zápas mezi "elitami" zastávajícími tuto budoucnost a "elitami", jež se snaží udržet tradiční život lidského společenství. I když ... je to možná pouze vydávání přání za skutečnost. Nakonec lidé by si měli uvědomit jednu podstatnou věc – buďto zůstanou lidmi v tradičním lidském světě nebo se stanou něčím úplně jiným, pokud se nechají technologicky, geneticky a sociálně změnit. V prvním případě lidstvo možná ještě nějakou dobu přežije, v druhém jistojistě zmizí jako mizí živočišný druh, když na jeho místo nastupuje druh nový. () (méně) (více)

lekr 

všechny recenze uživatele

Příšerná nuda. Námět je už hodně ohraný a děj má strašně malý spád a prakticky celý snímek se topí ve zbytečných a zdlouhavých dialozích o ničem a akce se dostavuje jen velice zřídka. Jediným kladem tohoto filmu je sexy Sandra Bullock, pro kterou mám slabost a jenom kvůli ní jsem vydržel koukat až do konce. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (11)

  • Ve filmu můžete zahlédnout počítačovou hru "Darkstalkers: The Night Warriors". (HappySmile)
  • Na otázku ohledně vlastních "kriminálnických" sklonů Sandra Bullock (Angela Bennett) v době premiéry s úsměvem odpověděla: "Musím přiznat, že jsem se nedávno vloupala do minibaru v hotelovém pokoji. Neměla jsem klíč a použila jsem sponku do vlasů. Šlo to hladce. Pití mě nezajímalo, šla jsem po čokoládě. Ta si přede mnou není nikdy jistá." (NIRO)
  • Katedrála je ve skutečnosti hotel v San Franciscu. (HappySmile)

Související novinky

Když si někdo koleduje o „odpad“

Když si někdo koleduje o „odpad“

24.08.2008

Direct-to-DVD. Zní to jako nadávka, že? A většinou zaslouženě. Hollywoodská studia už dávno zjistila, že DVD (resp. blu-ray) trh je pro ně zlatým dolem. Zisky z prodeje na „plackách“ dosahují… (více)

Reklama

Reklama