Reklama

Reklama

Krajina přílivu

Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Hrdinkou fantaskního příběhu je holčička Jeliza-Rose (Jodelle Ferland). Když jí zemře maminka, otec dcerku odveze z města na vesnický statek. A právě tam se začíná odehrávat směsice velikých podivností, upředená z bizarních představ a fantazií holčičky, jež své okolí přetváří ve svět kouzel. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (1)

Trailer

Recenze (294)

Mahalik 

všechny recenze uživatele

Něco mezi návštěvou Schwarzenberský hrobky a uklízením po drogovým večírku v centru Bagdádu. Terryho ponožky tentokráte vítají diváky v úplně jiný dimenzi, vesmíru, kde jsou děti magoři, dospělí neexistují a bombové útoky jsou prováděny za účelem zničení žraločí bytosti. Všechno mělo význam, ale Giliam hledal tak dlouho jointa po zemi a nechtěl zastavit ten kolotoč bizarních záběrů, až jsem z toho dostal schýzu. Závratě a pískání v uších, pocit samoty na celým světě a že svět je jedna velká imaginace, to je analýza a pocitovost Terryho Tidelandu. Vítej v jiným kosmíru! ()

ancientone 

všechny recenze uživatele

Fungovalo ny to ako nejaký starý lacný antikvariát, burza lacných prkotín alebo bezplatné múzeum haraburdia, ale nie ako dvojhodinový ambiciózny film. ............. Čierny humor výrazne šedivie a nepomáha mu ani blond parochňa a tvorí len jednu z miriády náhodne sa povaľujúcich absurdností, nezriedka odkazujúcim k hororovým klasikám (rozhovorys bábikami podobné Shiningu alebo absolútne nemotivovaný nájazd kamery ako vystrihnutý z EVIL DEAD) ktoré zbytočne presycujú žalúdok filmu a v následnom spracovaní tejto obžernej masy tráviaci trakt filmu úplne rezignuje. .............. Gilliam je znova výstredný spôsobom, akým to dokáže iba on, avšak jeho blázneniu chýba dynamika spolu s aspoň minimálnym náznakom dýchajúcej duše a funkčným trávením (duša nemusí byť ani tak divoká ako vo Fear and loathing in Las Vegas, a v trávení by stačila aspoň desatina štiav z Dvanástich opíc), kvôli čomu je nemožné držať sa ho do úplného konca. ................ Tideland je veľká, perfektne nasnímaná skládka hrdzavejúcej zaprášenej imaginácie , v ktorehj útrobách je možné nájsť desiatky objektov vhodných na, nie zrovná lichotivé, metaforizovanie filmu. Ako synekdochu nespočetných možností použijem hnijúcu mŕtvolu otca hlavnej hrdinky.................. Vesmír vytvorený v Tidelande netrpí žiadnym deficitom čo sa týka početnosti možností rozbehnúť sa a zaujať. Opak je pravdou. Svoju exotickú preplnenosť ale nedokáže rozpohybovať, usporiadať a vytvoriť z nej jeden veľký funkčný organizmus. Tideland Banálne zlyháva na topornosti, každou pribúdajúcou desiatkou minút sa z neho stáva viac a viac poľutovaniahodný invalid s ochrnutými ambíciami ............. Problém pri objavovaní potenciálu jednotlivých kusov a kúskov surrálneho odpadu by nemal veľa šancí na narušenie procesu. Gilliam disponuje množstvom všetkého možného aj nemožného, čo, bohužiaľ, bezhlavo stavia na seba a výsledný produkt je nesúdržná atrakcia, architektonické fiasko zadrhnuté vlastnou stojatou nefunkčnosťou, prehliadka "cetiek" rozsiahlejšia než zbierky v Louvri. Lavína prenikavého nonsensu z ktorej sa ani sám autor autor nedokáže vyhrabať. Summa summarum, písať o takejto zmesi chaosu a snažiť sa ju uchopiť a vystihnúť nie je o nič menej zmätené, než zmes samotná. ()

Reklama

anderson 

všechny recenze uživatele

Napriek tomu, že zvyknem pozerať aj hodnotiť značne nekonformné, zvrátené ba priam úchylné "prepytujem" filmy, patrí môj vkus a diela v jeho diapazone skôr k tým konzervatívnejším. Preto priznávam, že ma rozhorčené výlevy tunajších spolukomentátorov (narábajúce so slovami ako nechutný, šialený, chorý,a pod.) nadmieru pobavili. TIDELAND je totiž čistá fantázia, ktorou GILLIAM prináša do konzumu v ktorom žije naša polovica sveta, niečo čo naposledy "objavila" režisérska generácia rokov 60-tych (zvlášť JAKUBISKOvská poetika je tu viac než zjavná). Spája sakrálne s profánnym, škaredé s pekným, aktuálne s anachronickým,... V kontexte GILLIAMOVEJ tvorby je to ale fantázia štandardná, ničím neprevyšujúca napr. BRAZIL. A ruku na srdce, nezdá sa Vám vážení, že deti sú v dnešnom svete tá najohrozenejšia kategória ? (drogy, rozvody, pornografia, násilie, ...) Apropo, tá ALICA/ALENKA je podľa mňa iba návnada pre ortodoxných intelektuálov. -------- No a pre Vás ktorí naozaj chcete svojim zhuseným pocitom z kinematografie "iného druhu" dať voľný priechod, pozrite si napríklad nejaké referenčné dielo od A. JODOROWSKYho. ()

ORIN 

všechny recenze uživatele

Fantazie a představy se z mého pohledu zásadně s realitou neprolínají, respektive divák je dokáže bez větších problémů odlišit narozdíl od dívky, která se jimi snaží bránit tváří tvář hrůzné skutečnosti (hojně využívané a funkčně zapojené nakloněné rámování). Možná tvůrčí záměr, mně tento přístup úplně nesedl. Nakonec ale převážila Gilliamova fantaskně-groteskní poetika a hodnotím za (velmi slabé) 4*. ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Gilliamův Tideland oplývá bizarním humorem, vyšinutou groteskností a famózním výkonem malé Jodelle Ferland. Nedokážu si odpustit polopatický SPOILER: Malá holčička pravidelně připravuje svému tatínkovi dávku heráku, aby tatínek mohl "jet na prázdniny". Když jí umře maminka, sprostá a vylízaná flundra s vysmaženým mozkem, holčička se raduje, že teď může sníst všechnu její čokoládu. Pak jedou s tatínkem autobusem hodně daleko do pryč, protože tatínek chytí feťáckou stíhu. Tatínek nahlas prdí a smrdí jako prase a svádí to spolucestujícím na svou dcerušku... Přijedou do vybydleného squatu uprostřed prérie, kde na půdě řádí bojovné a nebezpečné veverky, tatínek si šlehne a umře taky. A holčička si hraje s jeho mrtvolou. Pak se mrtvola nafoukne, smrdí a vypouští konečníkem hnilobné plyny a holčička jí laje do tlusťochů a smraďochů... Ani sousedi holčičky nejsou normální, je to párek podivínských a retardovaných sourozenců... Šílená paní, která si ráda zpívá spirituály o Džýzysovi, pomůže holčičce tatínka mumifikovat (má v tom praxi). A její retardovaný bratr si s holčičkou hraje na manžele, pusinkují se a chtějí spolu mít bejby... Tyhle scény jsou už fakt za jistou hranicí, polévaly mě pocity nepříjemné trapnosti a studem jsem odvracel zrak... Bláznivý, morbidní a deviantní film. A... ehm... líbí se mi, to je snad jasné. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (7)

  • Mitch Cullin si zahrál také malou roli v autobusu. (Chatterer)
  • Schránka u domu nese jméno "M. Cullin", což je odkaz na autora knihy Mitche Cullina, podle níž je film natočen. (Chatterer)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno