Reklama

Reklama

Krajina přílivu

Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Hrdinkou fantaskního příběhu je holčička Jeliza-Rose (Jodelle Ferland). Když jí zemře maminka, otec dcerku odveze z města na vesnický statek. A právě tam se začíná odehrávat směsice velikých podivností, upředená z bizarních představ a fantazií holčičky, jež své okolí přetváří ve svět kouzel. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (1)

Trailer

Recenze (295)

B!shop 

všechny recenze uživatele

Dalsi psychedelicka jizda od uchylaka Gilliama, ale tentokrat se s timhle kouskem do historie nezapise. Problem filmu je, ze je vicemene dost stereotypni, ma prestrelenou stopaz a nema poradnej pribeh. Ale nemuzu rict, ze bych se nudil. Atmosfera je perfektni, misty hororova a misty skoro az moc psycho a zadna z postav, ktera se ve filmu objevi, neni moc normalni a Jeff Bridges je tady fakt vostrej. Ale hlavni hvezda tu je Jodelle Ferland, ktera ma fakt velkej talent, protoze i pres slabsi scenar film tahne ku predu a verite ji kazdou scenu. Sice se nejedna o nejaky uchvatny dilko, ale slabsi 4* si zaslouzi. ()

anderson 

všechny recenze uživatele

Napriek tomu, že zvyknem pozerať aj hodnotiť značne nekonformné, zvrátené ba priam úchylné "prepytujem" filmy, patrí môj vkus a diela v jeho diapazone skôr k tým konzervatívnejším. Preto priznávam, že ma rozhorčené výlevy tunajších spolukomentátorov (narábajúce so slovami ako nechutný, šialený, chorý,a pod.) nadmieru pobavili. TIDELAND je totiž čistá fantázia, ktorou GILLIAM prináša do konzumu v ktorom žije naša polovica sveta, niečo čo naposledy "objavila" režisérska generácia rokov 60-tych (zvlášť JAKUBISKOvská poetika je tu viac než zjavná). Spája sakrálne s profánnym, škaredé s pekným, aktuálne s anachronickým,... V kontexte GILLIAMOVEJ tvorby je to ale fantázia štandardná, ničím neprevyšujúca napr. BRAZIL. A ruku na srdce, nezdá sa Vám vážení, že deti sú v dnešnom svete tá najohrozenejšia kategória ? (drogy, rozvody, pornografia, násilie, ...) Apropo, tá ALICA/ALENKA je podľa mňa iba návnada pre ortodoxných intelektuálov. -------- No a pre Vás ktorí naozaj chcete svojim zhuseným pocitom z kinematografie "iného druhu" dať voľný priechod, pozrite si napríklad nejaké referenčné dielo od A. JODOROWSKYho. ()

Reklama

Shaqualyck 

všechny recenze uživatele

Carrollova Alenka v kouzelných prackách nevyzpytatelného šílence Gilliama. První půlhodina nemá chybu. Jeff Bridges se do svého heroinem posedlého country rockera s gustem opřel, jenže s přibývajícími minutami jej scénář nutí hrát snad až přespříliš koženě a jeho předčasný přesun do polohy "mouchy, snězte si mě" příběhu ublížil. V zatravněné pustině vyprávění ustrne a navzdory řadě velmi, ehm, nestandardních charakterů se ten bizárek neuvěřitelně vleče. Byť se malá protagonistka snaží, až jí z toho jdou hlavy panenek kolem, tenhle výlet do tajů dětské fantazie konfrontované s nepochopitelným světem divných dospělých z letargie nevytrhne. Škoda, Terryho snaha jít autorsky proti proudu je sympatická, jenom ke koukání to moc není. Snad kdyby to trochu prostříhal... BTW nevím proč, ale nejednou jsem si vybavil úryvky z Caveova majstrštyku A uzřela oslice anděla. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Spoilery! Na jednu stranu je třeba určitě ocenit nekončící fantazii Terryho Gilliama a především fakt, že se umí dokonale odlišovat od většiny tvůrců, čímž mohou vznikat podobné velice originální náměty, které ovšem logicky nesednou každému, protože se opravdu výrazně vyhýbá současným osvědčeným stereotypům a namísto toho nám prezentuje nápady z nejtemnějších zákoutí své mysli. Tato dvouhodinová dávka deprese skutečně nesedne každému. Divák je nucen sledovat 2 hodiny malé samorostlé děvčátko, jehož oba rodiče jsou těžcí heroinisté v poslední fázi života. A tak se dítě naučí v rámci obranného mechanizmu stále více a častěji unikat do svého vnitřního světa a odolávat tak kruté realitě okolo. Po smrti obou rodičů, která nastane asi v první čtvrtině filmu, divák sleduje už jen čirou beznaděj a cítí se až do závěrečných titulků velice nepříjemně. Bohužel se ovšem současně stíhá nudit, protože snímek je opravdu velice stereotypní. K vidění je tedy spíše pouze několik šílených momentů, které vám zaručeně na dlouhou dobu uvíznou v paměti, než že by se ve vás zapsal snímek jako celek. Docela mě zaráží, že snímek s velmi intenzivním pedofilním nádechem odolal přísné cenzuře. Jodelle Ferland byla ovšem v této nesmírně obtížné roli zcela přirozená a úžasná. Gilliam ukázal, že zřejmě umí velice dobře pracovat s malými herci. Stejně tak po umělecké stránce je snímek velmi vysoko, ale to není u Gilliama zřejmě nijak překvapující. Lepší 2 hvězdy. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Carrollovská říše divů může mít mnoho podob. Ve filmu Terryho Gilliama je to buranský zapadákov se dvěma domy uprostřed nekonečných lánů trávy. Sem přijela malá holčička s otcem feťákem a zatímco on si dopřává „dovolenou“ ze stříkačky, ona tráví čas konverzací s hlavami panenek a poznáváním groteskních sousedů. Realita, sen, fantazie a šílenství nejsou jasně odděleny, nýbrž splývají do pokřiveného obrazu znepokojivého světa, v němž je představivost stejně tak obranou proti hrůze, jako hrůzostrašnou iluzí. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (7)

  • Brendan Fletcher byl obsazen do role Dickense, aniž by ho režisér Terry Gilliam někdy osobně potkal. Viděl ho pouze na videokazetě a tam mu tak učaroval, že mu nabídl roli. (Chatterer)
  • Režisér Terry Gilliam řekl: "Je zajímavé, že Mitch Cullin, který napsal knižní předlohu, je gay. Umí skvěle psát ženy a řekl, že Jeliza-Rose je on sám. Je to o něm. Mimochodem, je jedna věc, když holčičí postavy píší ženy, ale muži to neumějí - kromě gayů. Taky mám takovou teorii o publiku: Nejvíc se Krajina přílivu líbí ženám, pak gayům, pak mužům, kteří se nebojí své ženské stránky, a pak jsou macho chlapi, kteří ji nenávidí. Nutí je přemýšlet o svých pocitech." (NIRO)
  • Film s malým rozpočtem si Gilliam náležitě užil. Film ovšem propadl a celosvětově utržil v kinech pouze půl milionů amerických dolarů. (Pumiiix)

Reklama

Reklama