Režie:
Alejandro AgrestiScénář:
David AuburnKamera:
Alar KiviloHudba:
Rachel PortmanHrají:
Keanu Reeves, Sandra Bullock, Shohreh Aghdashloo, Willeke van Ammelrooy, Christopher Plummer, Ebon Moss-Bachrach, Dylan Walsh, Lynn Collins, Nathan Adloff (více)Obsahy(2)
Doktorka Kate Forsterová se rozhodne přijmout místo v chicagské nemocnici. Opouští svůj krásný dům na břehu jezera a nechává ve schránce vzkaz jeho novému nájemci. Píše o psích stopách v betonu před domem a krabici věcí po původním majiteli na půdě. Alex Wyler, talentovaný architekt, ale nalézá dům v žalostném stavu. Po otiscích psa ani stopy. Vzkazu od Kate proto nevěnuje žádnou pozornost až do doby, kdy mu při betonování chodníku před domem přes něj proběhne zaběhnutý pes, zanechávaje otisky přesně tam, kde to Kate popsala. Proto Kate odepíše a vzkaz opět nechá ve schránce. Kate a Alex zjišťují, jakkoli je to neuvěřitelné, že je dělí nejen vzdálenost, ale i čas. Kate žije v roce 2006, zatímco Alex v roce 2004. Skrze své dopisy se do sebe postupně zamilují. Dokáže jejich láska překonat i tuto překážku? (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (496)
Už od začátku velmi příjemné a sympatické a to především díky Sandře Bullock, které to tam moc sluší a zvlášť s tím kratším účesem a díky Keanu Reevesovi, který je zase jako obvykle super a to ani nikoho nemlátí a ani není mimozemšťan :). Celý zvláštní příběh vztahu napříč časem ubíhá velmi nenuceně a příjemně a nenudí nějakými profláklými dialogy nebo nějakými ohranými scénáristickými kličkami a Keanu a Sandra si ve filmu prožijou krásné chvilky i když nemůžou být spolu. Film sice velmi brzo naznačí, že by mohl být až moc předvídatelný, jenže ani když si toho člověk všimne, tak se nemůže nudit, protože sympatičtější milostný příběh by se mi teda hledal v posledních letech asi trošku obtížněji. A když se člověk dostane až k tomu velmi dojemnému konci, tak zjistí, že i přes trochu předvídatelného závěru to za to stálo a taky jsem navíc brečela protože to byl fakt doják :). Nekoukala jsem úplně jako v tranzu z největší pecky na světe, takže bych si normálně říkala, že sice to bylo super a dojemné a nebylo to ani trošku hloupé a bylo to moc příjemné, ale na ty největší romantické pecky se to nechytá, jenže zaprvé tam byl ten dům u jezera, který byl moc pěkný, za druhé sandře to slušelo a za třetí a to hlavně, byl tam keanu reeves, takže prostě bude pětka. :) A původní film jsem neviděla, takže žádné srovnání nebude. ()
Pozerá sa na to dobre. Pekní herci, pekný námet, pekná kamera... Ale celé je to chladné - hlavne kvôli obrazovej nepoetickosti a režisérskej nevyváženosti (tie prechody záberov v polke filmu boli akože čo?). Ale aj tak hlavným hrdinom držíte a palce a "časové paradoxy" dosť dlho ignorujute. Napokon to však zaškrípe... ()
Snad za to mohl měsíc máj - mrdačky čas, snad za to mohlo vyhonění péra pod rozkvetlou třešní, aby mně nevyschlo semeno, snad za to mohlo deset dalších, prudce romantických faktorů, že moje prdel ronila slzy. Ne že by to bylo tak propracované v rámci časových paradoxů, ale že si herci dali záležet, aby se té romantice nedalo vyčíst, že nebyla dost romantikou, i když příběh zaváněl překombinovanou jeblostí. Keanu Reeves, tak ten to ustál, Sandře Bullock stály kozy, až jsem byl srozuměn s tím, že si vybrala dobrý scénář a dobrého režiséra. Výhodou je určitě neznalost původního filmu. Další výhodou je, že jsem jaksi byl přezíravý ke kýčovité a průhledné naivitě scénáře, tudíž jsem dělal jakože nevím, koho v jedné, zdánlivě nesouvisející scéně, srazí autobus. Časové paradoxy nejsou vždy úplně perfektně uchopené, ale nejedná se o nijak tragické nedomyšlenosti až nesmysly. Film se o scifi jen otírá, o lásku v něm jde především. Vychází mně z toho, že dva cukroušci se k sobě měli, ale rozděloval je čas. On v roce 2004, ona v roce 2006. Co to je dva roky, že jo. Jenže hrdina jaksi neměl péro dlouhé, aby ho mohl prostrčit bránou času a hrdinka si mohla spokojeně mlaskat. Museli přijít na to, jak vyzrát nad časem, což bylo celkem namáhavé. Muselo se čekat, až hrdinka nebude mít krámy, až bude v Chicagu jasný den, prostě jen samé čekání. A to způsobilo, že mně sice film nijak extra neubíhal, ten si jel povětšinou ve svém vlastním a pomalejším tempu, ovšem velice poctivě jsem se těšil, až Keanu nakoupí kondomy a zjistí se, že za dva roky už bude rizikové je použít. Veskrze příjemný snímek s nevtíravou romantikou, slušivými hereckými výkony a odpovídající režií argentinského režiséra Alejandra Agrestiho, přece jen známějšího ve svých končinách, který pro to, aby se etabloval na zámořském filmovém trhu, už nemohl udělat víc. Romantika, u které budete prdět slzy blahem. 70% ()
Na druhý krát som zistil, že to do seba pekne zapadá a rozhodol som sa dať filmu ****. Určite nie iba za premyslenú hru s časom, ale aj za krásnu melancholickú atmosféru a ústrednú dvojicu, ktorá by si mala v svojich diároch nájsť pre seba viac spoločných rolí. Niekolko scén je brilantne natočených, predovšetkým tie, kde sú Bullock a Reeves na tom istom mieste v inom čase. No a ten dom je vážne kvalitná architektúra. ()
Korejskou verzi jsem ještě neviděla a tahle emerická se mi hodně líbila. Byla to "taková jiná" romantika. Film má zvláštní atmosféru a možná i odpovídá na otázku jestli člověk může změnit svůj osud. No, třeba on sám ani tolik ne, ale ten kdo ho má rád, ten to možná dokáže. Jednu hvězdičku si nechám v rezervě pro Korejce, ale nemám k filmu jedinou výtku. Líbilo se mi všechno, Bullock i Reeves, dům u jezera, soundthrack, děj... ()
Galerie (36)
Zajímavosti (29)
- Alexe (Keanu Reeves) srazí autobus jedoucí do města Wabash. V Matrixu (1999) je Reevesův Neo poslán do hotelu na rohu Wabash Avenue a Lake St. (veronikajel)
- Se stejným námětem, kdy jen listy nahradil telefon, pracuje i krátký argentinský snímek Líneas de teléfonos (1996) režiséra Marcela Briganta. (imro)
- Film se proslavil velmi viditelným „product placementem“ - na plátně se až příliš často objevuje batoh značky Louis Vuitton. (imro)
Reklama