Režie:
Justin LinScénář:
Chris MorganKamera:
Stephen F. WindonHudba:
Brian TylerHrají:
Lucas Black, Sung Kang, Nathalie Kelley, Brian Tee, Shad Moss, Zachery Ty Bryan, Brandon Brendel, Vin Diesel, Satoši Cumabuki, Vincent Laresca (více)Obsahy(1)
Účastník ilegálních pouličních závodů Sean Boswell se po problémech s policií snaží začít nový život na opačném konci světa. Žádná auta, žádné závodění, je to jeho poslední šance. Ale ani v rozblikaném Tokiu se nechová jako vzorný student střední školy, i když to po něm jeho otec vyžaduje. Pronikne do světa drifterů, vyznavačů speciální automobilové disciplíny, kterou charakterizuje kouř z pálících se pneumatik. A problémy, jaké měl doma, jsou zpátky a bohužel několikanásobně větší. Cena za prohru v souboji s tokijským šampiónem v driftu, který má navíc vazby na japonskou mafii, je příliš vysoká. A podtrhuje ji fakt, že se Sean zakoukal do jeho přítelkyně. V tokijských ulicích bude brzy pořádně horko... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (736)
Hlavní hrdina (debil) je hroznej debil, takže v Americe rozfláká svý auto a málem se zabije. Maminka nad takovym debilem už nechce držet ochranou ruku tak ho pošle do Tokya k otci. A pak tam furt nějak závodí za zvuků fakt děsný hudby. Pak potká fakt nádhernou holku, co chodí se zlym asiatem. Nevím jak už se to vyvíjelo dál, jelikož jsem to pak už jen proklikával díky nensnesitelně debilnímu herectví hlavního hrdiny a kokotovnímu scénáři. Každopádně jsem fandil tomu zlýmu asiatovi, protože jak opět musím připomenout hlavní hrdina (jak herec tak postava) je debil. Fakt zbytečný pokračování, bez návaznosti na sérii, akorát ten Vin Diesel na konci zahřeje u srdce. 1* za tu krásnou holku. ()
Až se bude při posledním soudu rozhodovat o nejhorším obsazení hlavní role v akčním filmu všech dob, tak Lucas Black má první pozici jistou - tak ošklivému a zoufale nesympatickému nýmandovi nepatří do ruky volant, ale maximálně tak smeták a práce podřadného uklízeče. Navíc tu z něj dělá neschopné jelito i stupidní scénář filmu, neb v něm hlavní hrdina pravidelně v každém závodě řídí hůř než Forrest Gump po lobotomii a likviduje jedno auto za druhým, aby z něj pak najednou v tom finálním byl jako zázrakem nejlepší jezdec na kontinentu. Ale i přesto si Tokyo Drift pověst jednoho z nejhorších akčních filmů poslední dekády nezaslouží, i přes mizerně obsazenou hlavní roli, dementní scénář, mimo akci nudnou režii a nejodpudivější soundtrack všech dob... i přesto je pořád o dost zábavnější než odporná dvojka. Jednak tím že svou bizarností zkrátka ani nemůže nudit, a jednak tím že akční závody jsou překvapivě docela fajn. Justin Lin sice na počátku své kariéry nepopiratelně byl těžká lama, ale tady už pomalu začal vystrkovat růžky s pár velice zajímavými nápady a schopně dynamickou akcí. Jako rozcvička před velkým během v podobě čtvrtého a hlavně pátého dílu serie tedy relativně snesitelné. A pro příznivce Need for Speed: Underground také zajímavé tím v jaké symbióze herní a filmová série jsou - první Underground vysloveně stavěl na nápadech Fast and Furious, zatímco Tokyo Drift zase obráceně otevřeně vykrádá Underground 2 - neb právě odtud přišly závody s japonskými miniautíčky se kterými se jezdí zásadně dveřmi napřed a spotřeba pneumatik na kilometr se blíží dvucifernému číslu. 5/10 ()
Nedoceněná jízda bez větších zádrhelů a nudných míst, kde ani předvídatelný příběh a neznámí herci herci vůbec nevadí. Scénář si bere některé detaily z originálu včetně překvapivého camea vy-víte-koho a i když k prvnímu dílu logicky nemůže dosáhnout, rád driftující odbočce trochu zvednu nízké hodnocení. ()
Panebože... dopadlo to jediným možným způsobem - naprostou katastrofou od první do poslední pneumatiky. Bez děje, bez nápadů a bez talentu. Všechno chybí a přesto se Justin Lin pokusil naplnit vakuem 104 minut. Začíná to bolet už po pěti minutách, kdy vyjde najevo, že v hlavní roli máme poleno, za kamerou režiséra, který neví kudy kam a někde ve vzduchu poletuje ten nejhorší scénář za posledních pár měsíců. Rychle a zběsile pochází z béčkových předků, ale oproti svým dvěma bratrům nenabízí už ani ty povrchní hodnoty (nablýskané káry, solidní honičky, thymolinové sympaťáky). Lucas Black v hlavní roli prostě čas od čas sedne do auta, vybourá se a nakonec se z něj mávnutím magické hůlky stane nejlepší závodník v celém Tokiu. Pokud scénáři takového béčka vyčtu nedostatek hloubky, znamená to jediné. Hollywood už zase tluče hlavou o dno. Dost mě mrzí, že u toho musím být. :) (3/10) ()
Obě hvězdičky patří oběma akčním scénám, tedy městské honičce a závěrečnému závodu, kvůli kterým mi stálo za to sledovat toho nesmírně nesympatického člověka v hlavní roli a jeho tupý příběh o ničem. Justin Lin je dobrý režisér, ale pokud nemá scénář, který za něco stojí, a dobré herce (viz Star Trek: Do neznáma), víc než tohle zřejmě dokázat nemůže. Vin Diesel v asi desetivteřinové roli ukázal, že nemusí být nutně oscarový herec, aby byl bez mrknutí oka zajímavější než všechny postavy Tokijské jízdy dohromady - stačí mu k tomu prostě charisma. ()
Galerie (76)
Zajímavosti (42)
- Motor v rozbitém Nissanu Silvia S15, který při prvním driftu v Tokiu Sean (Lucas Black) řídil a později byl použit ve finálním závodě do Fordu Mustang Fastback, byl řadovým šestiválcem Nissan RB26DETT twin turbo. Nicméně Nissan Silvia S15 nikdy nebyl vyráběn s tímto typem motoru. Tento motor byl vyvinut jen pro modely Nissan Skyline GT-R. (ajaxx)
- Film napadli členové australského parlamentu a vzkázali rodičům diváků, že snímek nabádá jejich ratolesti ke krádežím aut a rychlé jízdě. (imro)
- Třetí díl závodnické série zaostal za svými předchůdci už během prvního víkendu promítání (14. – 16. 6. 2006), protože v kinech USA vyjezdil jen 23,9 milionů amerických dolarů. Jednička přitom debutovala se 40 miliony a dvojka jich dokonce nasbírala během prvních třech dnů téměř 50. Tokijská jízda vydělala jen něco nad 63 milionů, což je přibližně polovina sumy každého z předcházejících filmů. (imro)
Reklama