Reklama

Reklama

Obsahy(1)

"Pane doktore, cítím se jako pes," sdělil jednoho dne pan Ota Pošta plaše a důvěrně psychiatrovi. A byla to pravda. Pan Pošta, spořádaný opravář praček, se už delší dobu necítil právě nejlépe. Na vině byla jeho rodinná pozice. Pan Pošta byl nenáročný a poněkud neprůbojný člověk, kterému osud přichystal těžkou zkoušku v podobě dominantní ženy Věry. Pracovala jako notářka na notářství a vydělávala dvakrát tolik než on. Měla ho ráda, to ano, ale po svém. Domácí operační prostor pana Pošty nikdy nebyl příliš veliký, ale od té doby, co byly děti z domu se postupně dále zmenšoval. Poslední ranou bylo, když si Věra (snad jako náhradu za děti) pořídila psa. Pan Pošta byl tak vystaven nové konkurenci - a (jak se dalo čekat) neobstál. Ocitl se na posledním místě rodinného žebříčku a zacházelo se s ní jako se psem. Není tedy divu, že se, jednoho dne, sám ve psa proměnil! (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (66)

klukluka 

všechny recenze uživatele

Úžasně vtipně a originálně pojatá "malá", protože "jen" televizní věc. Tohle byl stylově zcela čistý surrealismus, který dokazuje, že některé zaměstnance České televize zajímá jejich práce ještě pořád víc než politika, drby a oběd přesně ve dvanáct. V tomhle bylo cítit srdíčko, ale tu chytrost tomu pochopitelně vetkla nějaká po čertech mazaná hlava, a dokonce bych řekl, že jich bylo víc než jen jedna. A díky tomu je výsledek takový, jaký je, a sice opravdu velmi, velmi dobrý. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Pan Pošta má zlou manželku, která se k němu chová jako ke psu, protože je právnička a on pouhý opravář praček (dozvědět se, jak se ti dva dali dohromady, by skoro stálo za prequel). Tak se začne v toho psa měnit... Komediální stylizaci, kdy je třeba racionálně reagovat na iracionální situace, beze zbytku ustáli jen Libuše Šafránková a Pavel Kříž. Simona Stašová svou arcizápornou postavu zbytečně psychologizuje a Rudolf Hrušínský to - přiznejme si - prostě odbyl. 40% ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Televizní hra založená na absurdní nadsázce, dialozích a velmi slušném hereckém obsazení, čímž mám na mysli i čtyřnohého aktéra příběhu. Scénář po pravdě řečeno není bůhvíco a stejně tak režie je televizně průměrná, nicméně Simona Stašová se do své role dominantní povýšené úřednice vžila dokonale, zarostlý Hrušínský je od psího kolegy málem k nerozeznání a Šafránkové stačí její obvyklý rozpačitý sympatický úsměv k tomu, aby se stala třetí stranou manželského trojúhelníku. Korunu všemu nasadil Pavel Kříž, který svými molology jako by vybadl z nějaké zapomenuté hry pana Ionesca. Celé to kupodivu drží pohromadě, jakkoli se jedné o ujetost prvního kalibru. Celkový dojem 60 %. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Půvabná čapkovská povídka ze sbírky o obyčejných věcích je jakousi nanejvýš neformální obhajobou normálního, střízlivého a přitom cudně třpytivě bohatého lidství , které nezná postdemokracie, popravdy a jiné postmoderny; je šťastné v sobě ze svého sociálního mikrokosmu. Duchařinka, jak má být. To se České televizi opravdu povedlo. ()

topi80 

všechny recenze uživatele

Správná ujetost jdoucí ve šlépějích fantasmagorických příběhů z díla pana Macourka (být to natočeno dříve, zřejmě by ústřední dvojici hráli Zázvorková a Brodský anebo Bohdalová a Menšík). Simona Stašová naprosto perfektní, stejně jako Rudolf Hrušínský. Celou dobu si člověk říká, zda je scénárista opravdu takový magor, aby nechal proměnit hrdinu ve psa (už způsob pití vody v psychiatrické ordinaci nasvědčuje, že takový opravdu bude). Začátek naprosto skvostný, od chvíle, kdy se na scéně objevil pes, už to šlo dolů (za což skvěle vycvičený a skvěle hrající pes ale nemůže). ()

Galerie (15)

Reklama

Reklama