Tvůrci:
Paul ScheuringHudba:
Ramin DjawadiHrají:
Dominic Purcell, Wentworth Miller, Robert Knepper, Amaury Nolasco, Sarah Wayne Callies, William Fichtner, Wade Williams, Peter Stormare, Rockmond Dunbar (více)VOD (2)
Série(5) / Epizody(90)
Obsahy(1)
Proč Michael Scofield, mladý, vzdělaný, vysoce inteligentní a finančně zajištěný muž, přepadne banku? Proč při soudním jednání přistoupí na všechny podmínky a bez odvolání přijímá pětiletý trest ve vězení Fox River? Protože v tomto vězení čeká na popravu jeho bratr Lincoln Burrows. Michael věří v jeho nevinu a tak s dokonale promyšleným plánem útěku přichází, aby jej zachránil. Ve vězení se však věci nemají úplně tak, jak si představoval a tak musí krom všudypřítomnosti bachařů věnovat pozornost i zvídavému postoji některých spoluvězňů, kteří by rádi utekli též. Navíc se v nebezpečí ocitá i Lincolnova rodina, protože někdo vysoce postavený tahá za nitky a jeho poprava je pro něj velmi důležitá. (Isherwood)
(více)Videa (2)
Recenze (1 456)
Tehdy pro mě byl Prison Break (ještě spolu s Lost) obrovským zjevením. Hltal jsem každý díl a pak celý týden očekával ten další, jež zas zakončil mega cliffhanger. Čekání bylo ubíjející a to obzvláště u první řady seriálu, kterou považuji za asi vůbec to nejlepší, co jsem v seriálové tvorbě kdy viděl. Rázný kvalitativní sešup se nevyhnul ani této seriálové pecce, ovšem řad je pouze 4 a ne třeba 8, takže to nijak zásadně nehrotím a dodnes Prison Break uctívám jako celek. Námět seriálu a hlavně jeho zpracování převážně v první sérii je provedeno tak umně a chytlavě, že to zkrátka diváka posadí do sedačky a nepustí. I po 10ti letech seriál nabízí stále stejnou porci napětí, nadšení z nečekaných dějových zvratů, občas sice i nechápavost z občasných přestřelených momentů, které už tolik reálně nepůsobí, ovšem malé výtky k seriálu hravě vyvažuje vhodné obsazení, v čele s perfektním Wentworthem Millerem, který byl pro tuto tv show neuvěřitelně skvělou volbou a charismatického génia s ochranářským komplexem ztvárnil s grácií sobě vlastní. Rozhodně v tom není sám, ale řekl bych, že úspěch stojí hlavně na něm. Podobně nadčasové seriály už se dnes dle mého netočí...100% ()
Skutečně adrenalinová záležitost. Každý díl má strhující tempo vyprávění a hezky dusnou atmosféru věznice, která je obydlená všemožnými sociopaty. Pedofil T-Bag v excelentním podaní Roberta Kneppera, ulízlej mafián Abruzzi s drsnou tváří Petera Stormara, parchant-dozorce Bellick v přesném podaní Wadea Williamse a spousta dalších menších i větších hajzlů, kteří mnohdy nevědomky kazí Michaelovi plány na útěk. Jako anděl mezi těmito individui působí krásná a vynikající Sarah Wayne Callies, coby vězeňský doktor. Celý seriál ale hlavně stojí na vyrovnaném a přesvědčivém výkonu Wentwortha Millera, který na sebe pokaždé bezpečně upoutá pozornost. Trochu mu to kazí nesympatický a otravný Dominic Purcell jako jeho bratr Lincoln, několik logických přehmatů a zvratů, kdy už tvůrci kolikrát pletou bábu s dědkem dohromady. Přesto je pořád Prison Break to nejkvalitnější, co lze na televizní obrazovce vidět. Ostatní série: Docela o ničem a určitě zklamání! Za skvělou první řadu, ale hodnocení snižovat nebudu. ()
Možná nejde o nejdokonalejší seriál, bohužel pár much na své kráse má, ale jde o nejdynamičtější útěk z věznice, který si svých 5* za první sezonu ukousl bez zbytečných řečí. Všechna intenzita, dynamika a provázanost mizí začátkem druhé sezony, kdy tvůrci nezvládnou přechod do světa nekonečných možností, ale stále dokáží diváka držet v napětí a v jakém takém příběhu. Třetí sezona je už jen smutnou snahou o vzpomínky na první, kterou nelze zopakovat. Logika i příběh jdou do horoucích pekel a scenáristé asi po nocích při psaní spíše popíjejí a na výsledku je to znát. Vše se převalí do sezony čtvrté, aby zde nelogický příběh a bizarně vymyšlená zápletka, která již s původní první sérií nemá krom postav nic společného, gradovala do nejnudnější sezony a rozesmutněla všechny fanoušky. Final break jako film ukončující seriál na tom bohužel příliš nezměnil. Jak to vše shrnout? První série má neskutečný tah na branku a měla šanci se stát legendou. Druhá série měla stále slušný směr a živila se z dozvuků útěku Michaela a jeho družiny, ale o dalších dvou sezonách se raději nezmiňuji (samotná zmínka by fungovala jako nadávka:)). Smutné a nestálé 4* pro seriál, který jsem měl radost sledovat, ale který zabili nejen scenáristé, ale taky komerční nutkání těžit ze seriálu dokud to jde... PS: pokud to dokážete, podívejte se na první sezonu a pak si spokojeně vylepte pokoj plakáty Michaela a Sáry... ()
Stává se to málokdy, ale Prison break je jedním z mála seriálů, u nichž je jejich patrná dějová vykonstruovanost lehce opomenutelná díky perfektnímu zpracování. Tolik infarktových situací, kdy hrdinové „prolamují“ vězení a kdy v každé vteřině očekáváme nenadálé zjevení bachaře či jiného spoluvězně, má v tomto dílku až nezdravé účinky. Genialita celého plánu útěku společně s jeho provedením by nebyla nic bez výborně napsaných a zahraných postav. Ty totiž staví Prison break na žánrovou delikatesu, které sice chybí bezútěšnost Půlnočního expresu, ale zároveň se v něm dost těžce hledají pozitivní nálady Vykoupení z věznice Shawshank. Jediná chyba tak tedy tkví v nekonečném čekání na další díly, ale za to Prison break jaksi nemůže ()
Nekonečně se vlekoucí epizody, nevyrovnané herecké výkony, logika dostávající na pozadí více a více. V úvodní sérii byl docela vtipný posun, kterak si Michael udělal na papíře plán, přišel do reality a sypala se mu jedna věc za druhou. Pak musel improvizovat a celé se to trochu podobalo šachové partii, kdy se kvalitní soupeři navzájem drží pod krkem a jednotlivé tahy si vynucují. Dojem kazila nevěrohodnost postavy Michaela i Lincolna, páni na své postavy herecky neměli (až do konce seriálu). Skvělé byly postavy snad jen T-baga (místy karikatura) a Kellermana. Nejhlavnější dojem ze seriálu je příšerná černobílost postav a tak nějak až moc zarputilost zápletky... Druhá řada přišla s uvedením Generála na scénu, jeho dlouho němé vystupování bylo velmi stylové, krom něj Kim. A rozhodně Mahone, který seriál posunul do reálného herectví a dal mu konečně lidskou stránku (nemyslím toto slovo nějak zvlášť pozitivně). Druhou sérií měl seriál skončit. Třetí série byl krok do podprůměrnosti, zmizela druhá scéna zákulisí státu a Společnosti, zbyla trapná věznice, kde mě osudy uvězněných nějak moc nezajímaly. Zbyl nějaký ten humor, přibyla notně přestřelená padouchyně. Na druhou stranu to chvíli vypadalo, že z Bellicka bude hodně zajímavá postava, ale byly to jen epizodické záchvěvy. Až někde ke konci série mě konečně přestával štvát Sucre. Čtvrtá série, co dodat. Vata a bezradnost. Hlavně zápletka byla špatně, to herci už celkem věděli, co představují, a odváděli svůj standard. Až na paní matku, která si nemohla pomoci a musela hrát mrchu z kolumbijské telenovely se vším všudy, co k tomu patří. Překombinovanost si podávala ruku s filmařským diletantstvím. Vcelku hodnotím jak hodnotím, možná tvrdě. Budiž to výstrahou za takto zahozenou šanci :) ()
Galerie (675)
Zajímavosti (119)
- Několik hlavních postav je pojmenováno po prezidentech či politicích. Lincoln Burrows (Dominic Purcell) a Theodore "T-Bag" Bagwell (Robert Knepper) jsou pojmenováni po Abrahamu Lincolnovi a Theodoru Rooseveltovi. Michael Scofield (Wentworth Miller), Benjamin Miles "C-Note" Franklin (Rockmond Dunbar) a Alexander Mahone (William Fichtner) jsou pojmenováni po politicích Edwardu Scofieldovi, Benjaminu Franklinovi a Williamu Mahonemu. Paul Kellerman (Paul Adelstein) je pojmenován po Royi Kellermanovi, tajném agentovi, který řídil limuzínu Johna F. Kennedyho v době atentátu. (Kulmon)
- Po filmoch Čierny jastrab zostrelený (2001) a Pearl Harbor (2001) je Prison Break už tretí projekt, kde sa stretli William Fichtner (Alexander Mahone) a Kim Coates (Richard Sullins). (ČSFD)
- Keď Michael Scofield (Wentworth Miller) čaká v rade na vodu, nalievač mu naleje na dno pohára, no v nasledujúcej scéne má pohár plný do polovice. (evolutionn)
Reklama